Gemeente Barneveld

Projectleider business case zelf maaien

Gemeente Barneveld

De opdracht­omschrijving

Gemeente Barneveld wil een business case opstellen om het maaien van grasvelden en wadi’s zelf uit te gaan voeren. In een eerste analyse zijn de afwegingen opgenomen en is ook een grove berekening gemaakt van de kosten. Het is nu zaak om voorafgaand aan de kadernota 2025-2029 met een uitgewerkte business case te komen, waarin de impact op de organisatie en financiën concreet is uitgewerkt.

Projectopdracht

De projectopdracht vormt de hoofddoelstelling van de business case. De projectopdracht luidt als volgt: 

“De business case geeft inzicht in de impact op de organisatie en financiën als de eigen dienst de maaiwerkzaamheden van grasvelden en wadi’s uit gaat voeren vanaf 2026.“

Om de projectopdracht uit te kunnen voeren, wordt in de business case invulling gegeven aan de volgende onderwerpen: 

  1. Kwalitatieve en kwantitatieve kaders van de projectopdracht voor de buitendienst
  2. Uitwerking van benodigde capaciteit en materieel op basis van deze kaders
  3. Vergelijk in TCO (Total Cost of Ownership) tussen elektrisch aangedreven machines en machines met verbrandingsmotor
  4. Uitwerking van benodigde transport- en stallingfaciliteiten, inclusief impact op organisatie en financiën
  5. Verkenning hoe de capaciteit buiten het groeiseizoen wordt ingezet, inclusief de daarbij behorende financiële dekking.   
  6. Verkenning van beschikbaarheid van mensen en materieel in de huidige markt, inclusief toets of aanvangsdatum 1 maart 2026 haalbaar is. En zo niet, inclusief analyse of 1 maart 2027 wel haalbaar is.

Opdrachtomschrijving

De projectleider stelt een business case op die concreet invulling geeft aan de projectopdracht. Voor dit project haal je informatie op binnen de gemeente Barneveld, bijvoorbeeld voor de vraag hoe stalling kan worden gefaciliteerd. Maar ook bij andere gemeenten voor hun ervaringen, tips & tricks. En bij bedrijven, bijvoorbeeld voor de TCO van elektrisch aangedreven machines.

De business case geeft een duidelijke uitwerking van de impact op de organisatie gemeente Barneveld. Dit resulteert in een advies aan de directie van Team Leefomgeving. De financiële impact wordt gedetailleerd uitgewerkt naar investeringen en exploitatie. De resultaten vanuit de business case zijn concreet genoeg om direct te kunnen verwerken in de kadernota en meerjarenbegroting 2026-2029. 

De business case dient afgerond te zijn vóór 1 april 2025. Zodoende kan de besluitvorming die hierop volgt plaatsvinden in april, voorafgaand aan het definitief maken van de kadernota 2026-2029. De projectleider neemt deel aan deze besluitvorming en rondt de opdracht hierna af. 

 

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 december 2024 tot en met 30 april 2025 voor 8 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je voegt een cv van maximaal 3 pagina’s A4 toe. In de cv neem je privé e-mailadres en mobiel telefoonnummer van de kandidaat op. De kennismakinggesprekken vinden fysiek op de gemeentewerf, Kallenbroekerweg 121 plaats. De kandidaat die wordt geselecteerd, wordt gevraagd een VOG te overleggen.
  • Je hebt aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring in een projectleider functie in de afgelopen 10 jaar Je hebt aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring bij een ambtelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar Aantoonbare ervaring met het uitwerken van haalbaarheidsstudies bij een ambtelijke organisatie. Geef praktijkvoorbeelden, het liefst 3. Aantoonbare ervaring met domein Beheer Openbare Ruimte. Geef aan hoeveel jaar ervaring
  • Aantoonbare ervaring met maaibeheer is een pre
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 december 2024 tot en met 30 april 2025 voor 8 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Wensen

  • Je hebt aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring in een projectleider functie in de afgelopen 10 jaar
  • Je hebt aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring bij een ambtelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar
  • Aantoonbare ervaring met domein Beheer Openbare Ruimte. Geef aan hoeveel jaar
  • Aantoonbare ervaring met het uitwerken van haalbaarheidsstudies bij een ambtelijke organisatie, met voorbeelden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
12 november 2024 om 22:59
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox