gemeente Katwijk

Projectleider burgerzaken

gemeente Katwijk

De opdracht­omschrijving

De gemeente Katwijk is volop in ontwikkeling en werkt binnen het domein Burgerzaken aan de verdere modernisering van dienstverlening en werkprocessen. Voor de realisatie van een aantal belangrijke implementatietrajecten zoekt de gemeente tijdelijke ondersteuning van een ervaren Projectleider Burgerzaken.

De opdrachtnemer is verantwoordelijk voor het zelfstandig voorbereiden, plannen en uitvoeren van projectmatige activiteiten, gericht op het opleveren van vooraf afgesproken projectresultaten. Daarbij ligt de nadruk op implementaties van nieuwe systemen en koppelingen, maar ook op optimalisatie van bestaande processen.

De werkzaamheden worden uitgevoerd in nauwe afstemming met de opdrachtgever en betrokken stakeholders, waarbij de opdrachtnemer de voortgang, risico’s en afhankelijkheden bewaakt en tijdig rapporteert. De focus ligt op het behalen van concrete en meetbare resultaten binnen een tijdelijke opdracht.


Verantwoordelijkheden

Uiterlijk 1-3-2026 levert de opdrachtnemer aantoonbare resultaten op, waaronder:

1. Succesvolle implementatie van:

  • Qmatic Cloud Experience
  • Onderzoeksmodule
  • E-diensten, inclusief zaakgericht werken en zaakkoppelingen
  • Koppeling BAG-BRP
  • Oribi
  • KeyBurgerzaken naar Raadplegen Derden

2. Een afgerond implementatieplan per project, inclusief planning, risicoanalyse en acceptatiecriteria.

3. Ingebruikname van de nieuwe functionaliteiten door de organisatie, inclusief overdracht naar beheer en eindgebruikers.

4. Waar nodig: bijdrage aan projecten op het gebied van Verkiezingen, ENSIA, DigiD-assessments en andere verander- en optimalisatietrajecten binnen Burgerzaken.


De kandidaat is inzetbaar zo snel mogelijk tot en met 01-03-2026 voor 32 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de start- en einddatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar zo snel mogelijk tot en met 01-03-2026 voor 32 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de start- en einddatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
  • 'Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.
  • Met het verstrekken van de opdracht aan de inschrijver (ongeacht of dit een eenmanszaak, een BV of met tussenkomst van een intermediair is) en de gemeente Katwijk mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Katwijk. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de aangeboden kandidaat een zzp’er is.
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in de afgelopen 8 jaar en bij voorkeur binnen een (semi) publieke instelling.
  • Minimaal 5 jaar werkervaring als projectleider binnen het domein Burgerzaken of vergelijkbare gemeentelijke dienstverlening.

De Wensen

  • De kandidaat beschikt over minimaal een HBO-bachelor in IT, Bedrijfskunde of Procesmanagement
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met implementatieprojecten op het gebied van systemen, koppelingen en e-dienstverlening.
  • Aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving (bijv. BRP, DigiD, AVG) en affiniteit met zaakgericht werken.
  • Minimaal een aantoonbare Projectmanagement-certificering (bijv. PRINCE2, IPMA of Agile PM)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Agile werken (Scrum, Kanban)
  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van projecten waarin meerdere stakeholders en leveranciers betrokken waren (benoem hiervan tenminste 1 concreet voorbeeld)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
25 september 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox