Gemeente Oldebroek

Projectleider Belastingsamenwerking H2OE- gemeenten

Gemeente Oldebroek

De opdracht­omschrijving

De opdrachtgever
De colleges van de H2OE gemeenten, de gemeenten Hattem, Heerde, Oldebroek en Elburg ,hebben een voorgenomen besluit genomen om taken op het gebied van belastingen onder te brengen bij een op te zetten belastingsamenwerking van de H2OE-gemeenten.
Je voert de opdracht uit namens de 4 gemeentes.

De opdrachtomschrijving
Als Projectleider ga je aan de slag met het opstellen van een projectplan; een proces-, organisatie- en beheersontwerp (fase 1), implementatie (fase 2) & nazorg (fase 3). 
Fase 1 behelst onder meer de volgende onderwerpen:
Aanbesteding nieuwe belastingapplicatie;
Wijze van(her) taxeren;
De juridische organisatievorm/aansturing;
Uitvoerende ondersteunende taken zoals HRM, ICT en financiën;
Toe te passen werkwijze/procesbeschrijvingen;
Koppelingen met andere applicaties (BAG-WOZ-financiële systemen);
Harmoniseren arbeidsvoorwaarden;
Verdeelsleutel van kostentoerekening onderzoeken;
Kostenbewaking;

In fase 2 draag je, samen met het projectteam, zorg voor de uitvoering van het door jou opgestelde implementatieplan. En in fase 3 geef je uitvoering aan het plan voor nazorg en borging.
In alle fasen houd je rekening met het proces van besluitvorming en de rol van de Ondernemingsraad.

Wat neem je mee
 HBO+ werk- en denkniveau;
 Aantoonbare, actuele kennis en ervaring met het opzetten van een intergemeentelijke  
 samenwerking en met verandermanagement, in een vergelijkbare rol;
Actuele kennis en ervaring met procesmanagement en procesinrichting;
Kennis en ervaring op het terrein van bestuurlijke advisering;
Op tactisch en operationeel niveau inzicht in  procesgang m.b.t. gemeentelijke belastingen, leges en heffingen;
Op tactisch niveau kennis en inzicht in gemeentelijke bedrijfsvoering m.b.t. Personeel, Organisatie, ICT, financiën en inkoop/aanbesteding.

Competenties
Naast onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibel en Vakbekwaam, vragen wij de volgende competenties:
Bestuurlijk sensitief
Empathisch
Verbindend en gericht op win/win
Overtuigen en beïnvloeden
Analytisch en scherpzinnig
Zakelijk ingesteld, maar met oog voor de menselijke maat.
Daadkrachtig
Participerend

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar een afgeronde opleiding op HBO niveau.
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar kennis en ervaring met het opzetten van een intergemeentelijke samenwerking en met verandermanagement, in een vergelijkbare rol.
  • Kandidaat heeft kennis en ervaring met procesmanagement en procesinrichting.
  • Kandidaat heeft kennis en ervaring op het terrein van bestuurlijke advisering.
  • Kandidaat heeft kennis en ervaring op tactisch en operationeel niveau in de processen op het gebied van gemeentelijke belastingen, leges en heffingen.

De Wensen

  • Kandidaat heeft op het cv minimaal 1 relevante referentie toegevoegd met contactgegevens.
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar een afgeronde opleiding op WO niveau.
  • Kandidaat heeft op het CV aantoonbaar kennis en ervaring op tactisch niveau in de gemeentelijke bedrijfsvoering m.b.t. Personeel, Organisatie, ICT, financiën en inkoop/aanbesteding.
  • Kandidaat kan uiterlijk 1 september 2022 starten met de opdracht.
  • Kandidaat heeft bij het cv een zelfgeschreven motivatie toegevoegd.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox