Gemeente Westerkwartier

Projectleider begraafplaatsadministratie op orde en gedigitaliseerd

Gemeente Westerkwartier

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De begraafplaatsadministratie in het huidige systeem (BAM) is niet op orde. Dit heeft meerdere oorzaken, o.a. de samenvoeging van 4 administraties die niet op dezelfde wijze waren ingericht (fysiek en digitaal). Hierdoor is er o.a. sprake van inconsistente data. Ook zijn de fysieke plattegronden van de begraafplaatsen niet up to date. Deze zaken maken dat de medewerkers van dag tot dag onvoldoende kunnen vertrouwen op de informatie in de BAM. Ook kan er geen doorontwikkeling op digitalisering plaatsvinden.
Doelen van het project:

  • Administratie volledig en eenduidig in systeem BAM
  • Digitale plattegronden die aansluiten op de administratie
  • Administratie gedigitaliseerd

Uit te voeren werkzaamheden: Je maakt op basis van een analyse van de huidige situatie (waarvoor al het nodige voorwerk is gedaan) een scherpe opdrachtformulering en een plan van aanpak voor het project.
Vervolgens ben je als projectleider verantwoordelijk voor uitvoering van dit plan, inhoudelijk en procedureel.
Je bepaalt de informatiebehoefte en vertaalt dit naar functionaliteiten en systeeminrichting/vulling. Tijdens de looptijd van het project verzorg je het functioneel beheer van BAM.  
Je rapporteert en adviseert over voortgang aan je opdrachtgever. 

Kandidaatomschrijving

  • Je bent een ervaren Projectleider.
  • Je hebt een sterk analytisch en organisatorisch vermogen.
  • Je bent resultaatgericht en kostenbewust.
  • Je plant realistisch en kunt risico’s op voorhand goed aangeven.
  • Je denkt in kansen en weet overtuigend te communiceren, kunt draagvlak te creëren en goed samenwerken.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • HBO/WO werk- en denkniveau
  • Minimale werkervaring 1. Aantoonbare ervaring met projectleiderschap op implementatie en/of vervanging van digitale informatiesystemen. 2. Je hebt kennis en ervaring met administratiesystemen die wet- en regelgeving ondersteunen bij overheidsorganisaties, bij voorkeur op het gebied van begraafplaatsenadministratie. 3. Bij voorkeur heb je ervaring en kennis van de archiefwet en regelgeving.

De Wensen

  • Motivatiebrief Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Waarom ben jij de aangewezen persoon om deze opdracht tot een goed eindresultaat te brengen. De mate waarin je weet te overtuigen dat je over de juiste competenties beschikt, zoals beschreven bij de kandidaat omschrijving.
  • Aantoonbare kennis en ervaring met projectleiderschap Geef een voorbeeld referentie waaruit jouw aantoonbare kennis en ruime ervaring met projectleiderschap op een vergelijkbaar project blijkt. Geef uitleg hoe je deze opdracht tot een succes hebt gebracht.
  • Aantoonbare kennis van en ruime ervaring met functioneel beheer Geef een voorbeeld referentie waaruit jouw aantoonbare kennis van en ruime ervaring met functioneel beheer blijkt. Geef uitleg hoe je deze opdracht tot een succes hebt gebracht.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Manier van communiceren Enthousiasme Overtuigingskracht Mate van beantwoording van vragen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox