Gemeente Gennep

Projectleider (16- 20 uur)

Gemeente Gennep

De opdracht­omschrijving

 

De samenleving verandert steeds en de overheid beweegt mee. Dat geldt ook voor de gemeente Gennep. We denken meer van buiten naar binnen. We verminderen waar mogelijk regels en werken mee aan initiatieven van onze inwoners. Dit doen we met een organisatie waar de verantwoordelijkheden  zo laag mogelijk liggen. Bij de gemeente Gennep werken ongeveer 130 medewerkers. Wij werken op een pragmatische manier en hebben korte lijnen naar het management en naar het bestuur. We doen dit op een informele manier.

 

De organisatie bestaat uit drie afdelingen: Omgeving, Inwoners en Bedrijfsvoering. De projectleider valt onder de afdeling omgeving, team ontwikkeling. Team ontwikkeling is verantwoordelijke voor het ruimtelijk beleid en de grotere projecten. Ons kantoor is onlangs verbouwd tot een modern kantoor waarin tijd- en plaatsonafhankelijk gewerkt worden. Onder de huidige omstandigheden werken we thuis en komen we alleen naar kantoor als het moet.

De projectleider die we zoeken gaat zich vooral bezig houden met ruimtelijke initiatieven en grondexploitaties waarin wij als gemeente als kartrekker fungeren. Dit kunnen woningbouwprojecten zijn maar ook andere projecten in de openbare ruimte.   


Wij vragen:

Een ervaren projectleider die met de gevraagde competenties en kwaliteiten het management kan ondersteunen en faciliteren, een medewerker met passie en ervaring, die in staat is om naast de grote lijnen ook projectdetails niet uit het oog te verliezen. Daarnaast bezit je als projectleider de vaardigheden om schijnbare tegenstrijdige randvoorwaarden, eisen en belangen samen met de medewerkers voor dat ene project te verenigen en te verbinden tot het gewenste resultaat. Je zult als opdrachtnemer actief aan de slag gaan met het realiseren van het projectresultaat binnen de vooraf bepaalde kaders en uitgangspunten en je geeft sturing aan het projectteam, bestaande uit medewerkers (uit mogelijk meerdere clusters en afdelingen) die jouw leiderschap als projectleider erkennen.

 

Taken:

  • Het voeren van het dagelijks management over projecten;
  • Het opstellen van projectopdrachten, projectplannen en voortgangsrapportages;
  • Het plannen, verdelen en bewaken van alle noodzakelijke activiteiten uit het projectplan;
  • Het aansturen van de projectdeelnemers op het realiseren van de projectresultaten;
  • De verantwoordelijkheid dragen voor de projectplanning, de fasering en de projectbeheersing;
  • Het doen van alternatieve en/of corrigerende voorstelen wanneer de projectresultaten niet gehaald dreigen te worden;
  • Het afleggen van verantwoording aan de opdrachtgever;
  • Het opstellen van eindrapportages en evaluaties over het doorlopen proces;

Kandidaatomschrijving

Wij verwachten:

  • Je beschikt over uitstekende (schriftelijke) advies- en communicatieve vaardigheden wat je tot een stevige gesprekspartner maakt;
  • Je beschikt over de nodige bestuurlijke en politieke sensitiviteit;
  • Je beschikt over lef en durf om de initiatieven vanuit het principe van ‘buiten naar binnen´ denken op te pakken.





Benodigde competenties:

  • Samenwerken
  • Flexibel
  • Organiserend vermogen
  • Onderhandelen
  • Omgevingsbewustzijn

Interviewplanning

Gemeente Gennep nodigt 3 kandidaten uit voor een gesprek. De gesprekken zullen plaatsvinden op donderdag 29 april 2021 tussen 09.00 uur en 12.00 uur. Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden.


Toelichting op rooster

De opdracht duurt zes maanden met mogelijke verlenging van twee keer zes maanden voor gemiddeld 16 - 20 uur per week. Na gunning van de opdracht willen we dat je uiterlijk op 5 mei 2021 start.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Op CV aantoonbaar tenminste 5 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 8 jaar als projectleider op het gebied van ruimtelijke initiatieven waarbij ervaring met meerdere woningbouwprojecten, andere projecten in de openbare ruimte. Dit moet duidelijk blijken uit de functie, de inhoud van het project, werkzaamheden en gewerkte periodes die op het CV vermeld staan.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><ul><li><span style="text-decoration: none solid #344555;">Passend binnen de organisatie en het team 15%</span></li><li><span style="text-decoration: none solid #344555;"> Kandidaat voldoet aan gestelde opdrachteisen 10%</span></li></ul>
  • Op CV aantoonbaar tenminste een relevante afgeronde HBO opleiding (gericht op deze functie).
  • Op CV aantoonbaar tenminste 3 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar in de begeleiding van woningbouwprojecten binnen een gemeente. Dit moet duidelijk blijken uit de werkzaamheden en de gewerkte periodes die op het CV vermeld staan.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox