Werkorganisatie Duivenvoorde

Projectjurist Toezicht & Handhaving

Werkorganisatie Duivenvoorde

  • max €95 per uur

  • Zuid-Holland

  • 18 uur per week

  • Juridisch
  • 26 maart 2021

  • 26 september 2021

De opdracht­omschrijving

Organisatie
WODV, dat zegt je misschien niets. Maar als we je vertellen dat WODV staat voor de Werkorganisatie Duivenvoorde en vernoemd is naar Kasteel en landgoed Duivenvoorde, gelegen tussen Den Haag en Leiden dan zegt het je misschien iets meer.

Onze organisatie is opgericht in 2013 en werkt voor twee gemeenten: Voorschoten en Wassenaar.

Uit gesprekken tussen beide colleges is onlangs gebleken dat de ambitie om een goede eerste overheid te zijn beter te verwezenlijken is vanuit een volledig eigen organisatie. Er wordt dus nu onderzocht hoe de WODV stapsgewijs kan worden afgebouwd en voor beide gemeenten een eigen organisatie kan worden opgebouwd.

Daarmee staan de gemeente Voorschoten als de gemeente Wassenaar voor de nodige uitdagingen. Deze uitdagingen worden gekenmerkt door de woorden transitie en transformatie. In onze kennismaking vertellen we je er graag meer over!

Opdracht
Deze opdracht betreft een specifiek handhavingsdossier in de gemeente Wassenaar. In dit dossier vervul je de rol van projectjurist en werk je samen met collega’s van communicatie, erfgoed, openbare orde en veiligheid, etc. Verder zet jij jouw kennis en kunde in om dit handhavingsdossier zorgvuldig en op hoogstaand niveau af te wikkelen. Het is belangrijk om politiek sensitief te zijn.

Hierbij versta jij de kunst om zaken ook niet-juridisch te benaderen om handhavingszaken prettiger en efficiënter tot een goed einde te brengen. Je maakt zorgvuldige afwegingen tussen de wettekst, het beoogde doel en het maatschappelijke als ook het politieke draagvlak.

De werkzaamheden zullen verder bestaan uit:

  • Samenwerken in een team, waarbij je de contacten onderhoudt met de advocaat in juridische procedures;
  • Eerste aanspreekpunt en adviseur binnen het projectteam voor juridische zaken;
  • Handhavingsbesluiten opstellen, zoals last onder bestuursdwang, last onder dwangsom, invorderingsbesluiten en het behandelen van zienswijzen;
  • Opstellen reactienota’s en verweerschriften;
  • Vertegenwoordigen van de gemeente bij de commissie bezwaar- en beroepschriften;
  • Overleg met interne en externe stakeholders, zoals collega’s van andere afdelingen en externe organisaties;
  • Voorbereiden van bestuurlijke besluitvormingsprocessen, waaronder het opstellen van een memo, college- en raadsbesluiten en raadsinformatiebrieven.

 

Competenties

  • Beschikt over humor en het relativeringsvermogen, die je soms nodig hebt om de hectiek van het moment een plek te geven.
  • Vaardigheden op het gebied van:
         a. Integraal adviseren: de medewerker kan de belangen van verschillende partijen inschatten, verwerken en combineren in een integraal beleidsadvies.
         b. Communicatietechniek: de medewerker kan de communicatie aanpassen aan situatie en publiek om het advies over te brengen.
  • Politiek en omgevingssensitief.
  • Proactieve houding.
  • Je kunt jouw ideeën en meningen op een heldere, begrijpelijke en correcte wijze overbrengen.
  • Secuur met het opstellen van correspondentie binnen context van een gemeentelijke organisatie.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare werkervaring als jurist binnen een gemeente de afgelopen twee jaar
  • Je bent in het bezit van een afgeronde hbo bachelor opleiding

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring als jurist handhaving binnen een gemeente in de afgelopen 3 jaar (20 pt)
  • Aantoonbare juridische kennis van openbare orde & veiligheid en erfgoed (duidelijk weergegeven in het cv) (10 pt)
  • Aantoonbare werkervaring binnen een splitsende / ontvlechtende overheidsinstelling (duidelijk weergegeven in het cv) (15 pt)
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als jurist in de afgelopen 10 jaar (35 pt)
  • Je bent in het bezit van een afgeronde wo bachelor opleiding in de richting van Ruimtelijke Ordening of Bestuursrecht (20 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox