Gemeente Soest
geen max tarief
Utrecht
24 uur per week
30 juni 2025
30 september 2025
Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie
De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie
Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving.
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.
Ben jij op zoek naar afwisselend werk waarbij je écht het verschil kunt maken? De gemeente Soest zoekt een project assistent die verder kijkt dan alleen plannen en coördineren. Door proactief te signaleren, problemen op te lossen en de voortgang te bewaken, weet jij visie om te zetten in resultaat. Je speelt een sleutelrol op het projectmanagementbureau en draagt bij aan het behalen van de projectdoelen. Zo werken we hard aan verschillende bouwprojecten die in ontwikkeling zijn op basis van omvangrijke woningbouwopgave in Soest en Soesterberg.
Ben jij de versterking die wij zoeken?
Opdrachtomschrijving
Als projectassistent van het projectmanagementbureau ben jij de verbindende schakel tussen de programmamanager, projectleiders en interne en externe partners. Je speelt een centrale rol in de structuur en voortgang van de projecten en zorgt ervoor dat alles soepel en volgens planning verloopt. Je werkt zelfstandig, neemt initiatief en denkt tactisch en organisatorisch mee over de projecten en deze zich verder ontwikkelt.
Je twee belangrijkste taken zijn is dat je overzicht houdt knelpunten signaleert en bewaakt hiermee de koers van de projecten (doelen, tijd en budget) en dat je in deze rol is dat je invulling geeft aan de rol van omgevingsmangement welke in overleg met de projectleiders vorm krijgt.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het organiseren van overleggen, bijeenkomsten en strategische sessies, waarbij je niet alleen de logistiek regelt, maar ook inhoudelijk bijdraagt.
Je ondersteunt de programmamanager/projectleiders bij de voorbereiding van besluitvorming, zorgt voor goede procesbegeleiding en levert de juiste stukken aan voor bestuur en ambtelijke organisatie. Planningen, agenda’s, documentbeheer, verslaglegging en informatievoorziening vallen onder jouw verantwoordelijkheid. Bovendien houd je samen met de financieel adviseur de financiën scherp in de gaten en zorg je voor een correcte afhandeling van budgetten en subsidies.
Kortom: Bij ons maak je deel uit van een enthousiast team dat gedreven is om onze gemeentelijke projecten tot een succes te maken.
Projecten
Onderzoeken omgevingsmanagement met projectleider voor gemeente Soest
Taken en verantwoordelijkheden
Competenties
Proactief
Besluitvaardig en daadkrachtig;
Samenwerken;
Overtuigingskracht;
Omgevingsbewustzijn en politieke sensitiviteit;
Mondeling en schriftelijk sterk.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox