Gemeente Amsterdam

Programmasecretaris Openbare Ruimte

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
Binnen het Amsterdamse zijn de gebiedsteams de ogen-en-oren van de organisatie die de opgaven en ambities van bewoners en ondernemers naar "binnen" halen. Binnen de directies zit het oplossend en uitvoerend vermogen. Het is aan de programma's om de link te leggen tussen de opgaven en ambities enerzijds en de oplossingen en uitvoering anderzijds. Hierbij bepalen de programma's (mede) welke opgaven en ambities verder worden gebracht. Binnen het programma openbare ruimte houden we ons bezig met o.a. groen, spelen, sport en duurzaamheid  (mobiliteit en parkeren vallen buiten het programma openbare ruimte).
De programmasecretaris is de spil in dit diverse netwerk van o.a. gebiedsmakelaars, beleidsmedewerkers, programmamanager en externe partijen. De programmasecretaris ondersteunt de programmamanager in zijn programma's zoals boven besproken. Dit kan zowel uitvoerend als verdiepend zijn.


Werkzaamheden
De programmasecretaris zorgt o.a. voor;

  • Verdieping van het programma duurzaamheid van het stadsdeel, daarbij de relatie zoekend en onderhouden met stedelijke programma's, dit alles in nauwe samenwerking met de directie R&D.
  • Uitvoeren van diverse beleidsmatige onderzoeken en projecten op het gebied van groen, openbare ruimte, duurzaamheid en/of sport. De bewaking, rapportage, voortgang van projecten, budgetten en beslismomenten en adviseert de programmamanager hierover.
  • De advisering van de programmamanager op inhoudelijk, organisatorisch en procesmatig gebied voor de binnen het programma vallende thema's en hoe deze het beste kunnen landen in de gebiedsagenda's en gebiedsplannen.
  • De voorbereiding van o.a. programmamanagersoverleggen, bilateraal dagelijks bestuurder-programmamanager en bestuurlijke overleggen (inclusief het opstellen van de bijbehorende stukken zoals opleggers).
  • Afstemming met o.a. gebiedsmakelaars om de opgave op te halen en maatregelen te toetsen plus het bouwen en onderhouden van relaties met collega's en externe partijen.
  • Het archiveren en vormen van dossiers
  • Het organiseren van participatie binnen projecten die door de programmamanager worden geïnitieerd.



Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
De gebiedspool levert expertise en menskracht voor de uitvoering van gebiedsplannen, uitvoeringsplannen, programma's en projecten in het stadsdeel. Primair in samenwerking met de gebiedsmanagers, secundair in opdracht van stadsdeelmanagers uitvoering en van de stadsdeelmanager staf. De gebiedspool is een flexibele, innovatieve, hands-on afdeling waar uitwisseling van kennis en mensen tussen stadsdeel en directies mogelijk wordt gemaakt. De focus ligt op menskracht beschikbaar houden en/of krijgen om te werken aan opgaven en bij te dragen aan resultaten in gebieds- en uitvoeringsteams en in project- en gebiedsoverstijgende programmateams.


 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het voorbereiden van verschillende overleggen inclusief het opstellen van de bijbehorende stukken.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal ervaring met het opstellen en bewaken van rapportages; vaardig met MS Office.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar gerichte recente werkervaring binnen een 4G gemeente.
  • De aangeboden kandidaat heeft kennis en ervaring op het gebied van duurzaamheid en openbare ruimte.
  • Geef in maximaal 1A4 pagina's aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een afgerond hbo diploma.;Het diploma word bijgevoegd als bijlage.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring binnen een stadsdeel.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar gerichte recente werkervaring binnen de gemeente Amsterdam.
  • De aangeboden kandidaat heeft een netwerk opgebouwd binnen Amsterdam.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox