Provincie Overijssel

Programmamanager IAM

Provincie Overijssel

De opdracht­omschrijving

Functietitel

Programmamanager IAM 

Standplaats

Zwolle en deels vanuit huis

Startdatum

02-05-2022

Einddatum

31-10-2022

Optie tot verlenging

De opdracht kan na de initiële looptijd, in overleg tussen de Provincie Overijssel en de opdrachtnemer/kandidaat één of meerdere malen verlengd worden. De duur en de inzet worden in gezamenlijk overleg bepaald, de voorwaarden (zoals het tarief) worden bij een eventuele verlenging niet aangepast en zijn niet onderhandelbaar. De eventuele verlenging is altijd voor een bepaalde tijd en door de Provincie Overijssel schriftelijk kenbaar gemaakt aan de opdrachtnemer/kandidaat.

Uren per week

28 - 36

Organisatie

Je gaat aan de slag bij de eenheid Bedrijfsvoering, één van de acht eenheden binnen de provincie Overijssel. Het werk bij Bedrijfsvoering is samen te vatten in drie taken: Adviseren, control(eren) en faciliteren. De eenheid zorgt dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen zo goed en efficiënt mogelijk kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collega’s van andere eenheden zich helemaal richten op de provinciale opgaven.

De eenheid heeft vijf aandachtgebieden:  Financiën, HR, Juridische Zaken, Informatisering & Digitalisering en Facilitair. 

Project

Het opstarten van het project Identity and Accessmanagement met als doel te komen tot RBAC en IGA.

Opdracht omschrijving

Het opzetten van een programmaplan waarin voor de komende jaren de doelstellingen worden beschreven. Het maken van een planning waarbinnen subdoelen worden behaald. Daarnaast wordt er binnen applicaties samen met applicatiebeheerders de autorisaties gecontroleerd. Ook wordt in het programmaplan de connectie gelegd met het project Indienstloket zoals dat wordt uitgerold binnen HR en het IAM project van SSC-ONS

Verantwoordelijkheden / Resultaten

Verantwoordelijk voor de dagelijkse voortgang van het project. Het opleveren van documentatie op basis van de planning en te zorgen dat de organisatie toe- en meebeweegt naar RBAC en IGA.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De Kandidaat is inzetbaar vanaf 2 mei 2022 tot en met 31 oktober 2022 voor 28 tot 36 uur per week. Voor de mogelijkheid of de inhuuropdracht (Overeenkomst) kan worden verlengd wordt verwezen naar hetgeen hierover is opgenomen in het functieprofiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in deze offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • De kandidaat heeft de afgelopen twee jaar geen arbeidsovereenkomst of geen tijdelijke arbeidsovereenkomst bij de provincie Overijssel gehad.
  • De Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 10 jaar recente werkervaring in het werkveld identity management in de periode 2010 - 2022. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting dat u met betrekking tot de gevraagde werkervaring aan deze eis voldoet.
  • De Kandidaat beschikt aantoonbaar over werkervaring met Identity management op minimaal 5 projecten van organisaties met dezelfde omvang als de provincie Overijssel of groter. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting dat u met betrekking tot de gevraagde werkervaring aan deze eis voldoet.
  • De Kandidaat beschikt aantoonbaar over werkervaring bij of voor een overheidsorganisaties om het programma IAM te sturen en te implementeren. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting dat u met betrekking tot de gevraagde werkervaring aan deze eis voldoet.
  • De Kandidaat beschikt aantoonbaar over werkervaring en bewezen implementatie RBAC en IGA (identity governance and Administration). Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting dat u met betrekking tot de gevraagde werkervaring aan deze eis voldoet.
  • De Kandidaat beschikt aantoonbaar over werkervaring met het implementeren van een programmaplan op basis van volwassenheidsmodel (Gartner). Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting dat u met betrekking tot de gevraagde werkervaring aan deze eis voldoet.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De Aanbieder levert de onderstaande gegevens aan. 1. Naam aangeboden Kandidaat: Naam: ... 2. Naam, adres en woonplaats van de aanbiedende organisatie. Naam organisatie: ... Adres: ... Woonplaats: ... 3. Naam, e-mailadres en telefoonnummer van de contactpersoon bij Aanbieder voor deze offerteaanvraag. Naam: ... E-mailadres: ... Telefoonnummer: ... 4. Naam en functie van de handelingsbevoegde (blijkend uit de in te dienen KvK uittreksel) ondertekenaar van aanbieder ten behoeve van de eventuele overeenkomst. Naam: ... Functie: .. 5. Indien externe eerder een interim opdracht bij de provincie Overijssel heeft uitgevoerd vult u de gegevens hiervan dan hieronder in (bij meerdere opdrachten de onderstaande gegevens voor elke opdracht vermelden). Opdracht: ... Periode: ... Eenheid / team / contactpersoon: ...

De Wensen

  • Kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring met verandermanagement. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw antwoord met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens. N.B.: Zoals eerder vermeld bij overige eisen (zie eis met betrekking tot het CV), dient u in het veld 'toelichting' antwoorden/beschrijvingen te geven waar uit op te maken valt dat u aan het gevraagde voldoet en waarbij het duidelijk is welk aantal punten aan u dient te worden toegekend.
  • De Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring opgedaan met de implementatie van RBAC/IGA op 10 projecten bij non-profitorganisaties. Aan de hand van uw toelichting waardeert de provincie Overijssel uw antwoord met 0%, 20%, 40%, 60%, 80% of 100% van het maximaal aantal te behalen punten voor deze wens. N.B.: Zoals eerder vermeld bij overige eisen (zie eis met betrekking tot het CV), dient u in het veld 'toelichting' antwoorden/beschrijvingen te geven waar uit op te maken valt dat u aan het gevraagde voldoet en waarbij het duidelijk is welk aantal punten aan u dient te worden toegekend.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox