Provincie Utrecht

Programmabeheer & control 4 programma’s volkshuisvesting

Provincie Utrecht

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Je wordt ingezet voor vier programma’s binnen het team Volkshuisvesting. Deze programma’s richten zich op het versnellen van de woningbouw, het opstellen van een Volkshuisvestingsprogramma, het stimuleren van vitale wijken en de opvang/huisvesting van asielzoekers en statushouders.

Resultaatopdracht

  • Je ontwikkelt en onderhoudt een systeem en werkwijze voor de programma’s om beter in control te komen over de inzet van middelen en de voortgang op resultaten;
  • Je haalt proactief de benodigde informatie op bij werknemers binnen de vier programma’s;
  • Je ontwikkelt toegankelijke dashboards om collega’s en bestuurders proactief te informeren over resultaten, de actuele stand van zaken en prognoses;
  • Aan de hand van de dashboards adviseer je collega’s over een strategische inzet van middelen;
  • Je vormt de schakel tussen de programma’s en de financial controller voor de P&C-cyclus

Toevoeging

Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Wat houdt de rol in?

Als programmabeheerser&control ben jij de spin in het web van de woningbouwopgave. Je bent verantwoordelijk voor de brede beheersing van aspecten zoals kwaliteit, tijd, geld, risico, informatie, documentatie en rapportage. In samenwerking met anderen ontwikkel je een monitoringsomgeving die uitgroeit tot een volwaardig dashboard. Hiermee volg je de uitvoering van de projecten op de voet, evalueer je de voortgang en analyseer je hoe onze activiteiten bijdragen aan de doelen. Je denkt met onze regiocoördinatoren en adviseurs actief mee over de inzet van het stimuleringsbudget voor het versnellen van de woningbouw. Daarnaast lever je je bijdrage aan de ontwikkeling en versterking van programmabeheer&control.

Voor versnelling woningbouw & volkshuisvesting ben je verantwoordelijk voor procesgang rondom subsidieaanvragen en SPUK-middelen.

Competenties

  • Je beschikt over een scherp financieel inzicht en ben nauwkeuring;
  • Je hebt uitstekende adviesvaardigheden heeft (oordelen, analyseren, overtuigen) ;
  • Je bent politiek sensitief en bestuurlijk bewust;
  • Je bent nieuwsgierig en analytisch is ingesteld;
  • Je bent mondeling en schriftelijk communicatief.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 6 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

De Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen of vormgeven van monitoringsrapportages in Excel;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo master niveau;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met aanbestedingen en/of contractmanagement. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV;
  • Aantoonbare werkervaring met risicomanagement. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV.

De Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met projectmatig werken en financiële verantwoording;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met risicomanagement
  • Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke advisering;
  • Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten via samenwerking en co-creatie. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV.
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo master niveau in de richting van informatiebeheer, financiën of economie;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met financiële monitoringsrapportages en dashboards. Benoem dit duidelijk in het CV;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
09 mei 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox