Gemeente Amersfoort

procesmanager

Gemeente Amersfoort

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De afdeling Programma's en Projecten is de gemeentebrede afdeling voor procesmanagement, in het bijzonder programma- en projectmanagement. Er werken zon 120 mensen, vast en ingehuurd. Dit zijn veelal doeners, gericht op resultaat en samenwerken. Binnen de afdeling geven we leiding aan nieuwe ontwikkelingen. Het kan van alles zijn; een fysiek project, een grondtransactie, een IT-voorziening, een meerjarig programma, een maatschappelijk initiatief, een bijzonder proces. Het gaat om het eindresultaat, maar we voelen ons net zo verantwoordelijk voor de weg ernaar toe.

In verband met de ambitie om een CO2 neutrale stad te worden zetten we in op diverse maatregelen. Een daarvan is het realiseren van zonnevelden. In het gebied Vathorst-Noord (140 ha) willen we een groen-recreatief uitloopgebied creeren voor de inwoners van Vathorst met inbegrip van 10 hectare zonneveld. Wat de beste locatie in het gebied is voor de realisatie van zonnevelden en welke inpassingenvoorwaarden daarbij moeten geleden willen we door middel van een participatieproces ophalen. Vooruitlopend op dat participatieproces willen we bij een aantal betrokken partijen (grondeigenaren, buurgemeenten en zonnevelden experts) kaders ophalen die we samenvoegen met de al bestaande gemeentelijke kaders. Deze vormen het uitgangspunt voor het participatieproces. Voor dit proces zoeken we een procesmanager die namens de gemeente de gesprekken voert, het participatieproces vorm geeft en begeleid en de formele besluitvorming voor het college en de gemeenteraad voorbereid. Het uiteindelijke resultaat moet een door de raad genomen besluit zijn die duidelijkheid biedt aan omwonenden en kansen biedt voor initiatiefnemers om met een concreet ontwikkelingsplan te komen.   

Let op:
In het kader van gelijke kansen en het voorkomen van manipulatieve inschrijvingen, waarbij een inschrijver veel verschillende cv's in dient en zo kan sturen op wie in de top komt, mag een inschrijver maximaal 1 offerte/kandidaat aanbieden. Bij meer dan 1 aangeboden offerte / kandidaat zal alleen de eerst binnengekomen aanbieding meedingen naar de opdracht.

Urenregistratie/facturatie:
De gewerkte uren dienen te worden geregistreerd via de inhuurdesk van de gemeente Amersfoort en na akkoord van de inhurende manager kan eer via Mijn inhuurdesk op Gemeenteamersfoorthuurtin.nl een factuur digitaal worden verzonden aan de gemeente.


Kandidaatomschrijving

We zoeken een procesmanager met ervaring in het begeleiden van participatieprocessen, oog heeft voor de verschillende belangen, kennis heeft van gemeentelijke besluitvormingsprocessen en het kunnen aansturen van extern ingehuurde bureaus. De betreffende persoon moet het dossier in volle breedte kunnen managen, binnen budget en planning. Hij/zij is daarnaast verantwoordelijk voor de interne afstemming en communicatie over het proces en fungeert als eerste aanspreekpunt voor de verantwoordelijke wethouders, de ambtelijk opdrachtgever, marktpartijen en bewoners. 

Interviewplanning

De verificatiegesprekken met de top-3 kandidaten worden gepland in de week van 17 januari 2022.

Toelichting op rooster

Gebruikelijke werkdagen en -tijden en af en toe avondbijeenkomsten. Het gaat om een dynamisch proces waarbij het vooraf lastig in te schatten is hoeveel werkuren per week er nodig zijn. We schatten in dat het maximaal gaat om gemiddeld 12 -16 uur per week. Dit is een gemiddelde, de uren zullen wekelijks fluctureren afhankelijk van het moment in het proces. Hybride werken is mogelijk in overleg met de leidinggevende.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het gesprek zal nader worden ingegaan op de aangetoonde werkervaring en de benodigde competenties voor het kunnen uitvoeren van de opdracht . Het gaat om de volgende competenties:- samenwerken- communicatieve vaardigheden- overtuigingskracht- organisatievermogen
  • werkervaring toon aan dat je ervaring hebt met opdrachten waarbij politiek gevoelige processen en (burger)participatie een grote rol spelen.
  • Motivatiebrief Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. In de motivatiebrief dient in te gaan worden op de volgende onderdelen:- ervaring met gemeentelijke besluitvormingsprocessen- ervaring met participatieprocessen- de kwaliteit om een mediator rol te nemen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox