Gemeente Hengelo

Proces adviseur

Gemeente Hengelo

De opdracht­omschrijving

Wij zijn op zoek naar een

Proces adviseur
24 uur

De functie

De sector bedrijfsvoering wil een betrouwbare gespreks- en businesspartner zijn voor de organisatie, waarbij integraal werken en de basis op orde belangrijke voorwaarden zijn die verder ontwikkeld dienen te worden.

Het team Advies en Control (ong. 25 medewerkers) valt onder de afdeling Financiën, Advies en Control en bestaat uit de volgende vakgebieden: juridische zaken, inkoop, subsidies, verzekeren, processen, interne controle, privacy en de regisseur dienstverlening.

Het team Advies en Control heeft zich het afgelopen jaar verder ontwikkeld als team en de koers uitgezet. Wij zorgen voor professionele advisering, zodat onze collega’s hun werk goed kunnen doen en in control kunnen blijven op de thema’s uit ons team.  
Wegens de uitval van één van onze collega’s zijn wij op zoek naar iemand die ons tijdelijk kan ondersteunen als procesadviseur.

Je werkzaamheden bestaan uit activiteiten gerelateerd aan de administratieve organisatie. Zo ben je verantwoordelijk voor het maken van procesbeschrijvingen waar het vastleggen van taken, verantwoordelijkheden, functiescheiding en bevoegdheden centraal staan. Hierin heb je aandacht voor risico’s en maatregelen van interne controle. Je voert ook periodiek evaluaties op de beschreven processen. Specifiek ga je een rol spelen bij de transitie van de Omgevingswet en het effect hiervan op onze processen en werkzaamheden.

Je levert een belangrijke bijdrage aan het inventariseren, beheersen en evalueren van (financiële) risico’s en de kwaliteit van processen. Je helpt diverse organisatieonderdelen bij het ontwikkelen en optimaliseren van processen. Je gaat je dagelijks bezighouden met het in kaart brengen van de volwassenheid van processen, het adviseren over verbeterpotentieel, het ontwikkelen van oplossingen en het implementeren van deze oplossingen. Hiervoor voer je gesprekken, leid je sessies en projecten en neem je de business mee in alle aspecten om te komen tot een goed werkend proces. Om dit alles te realiseren werk je intensief samen met opdrachtgevers, uitvoerende medewerkers en andere ondersteuners. 

Bijzondere opdracht naast de reguliere taken en werkzaamheden is het komen tot een advies hoe we de rol van procesadvies binnen de organisatie kunnen ontwikkelen. De basis is op hoofdlijnen vastgelegd in een nieuw processenhandboek. Nu is het tijd om een volgende stap te zetten. Je brengt een advies uit aan het management van de afdeling hoe de organisatie kan groeien in procesmatig werken. Het start bij het opstellen van concrete opdrachtformulering om die vervolgens uit te voeren.  


De organisatie
Centraal gelegen in Twente ligt Hengelo, een stad met 80.000 inwoners en veel evenementen. Hengelo is een stad in beweging die hard werkt aan haar toekomst, zoals de binnenstad en de transities in het sociaal domein. Deze ontwikkelingen vragen om een ondernemende en wendbare organisatie.

De 750 medewerkers van de gemeente Hengelo werken met inzet en ambitie voor de Hengelose inwoners en bedrijven. Dat doen we vanuit 3 kernwaarden die een leidraad vormen voor de wijze waarop we ons werk doen: de logica van de Hengeloër als uitgangspunt nemen; lef hebben om keuzes te maken en daadkracht te tonen; zaken voltooien, door goed samen te werken.

De afdeling, Financiën, Advies & Control, bestaat uit circa 50 fte en is verdeeld over 2 teams: team Financiën (27 fte) en team Advies & Control (24 fte): juridische zaken, inkoop, subsidieadvies, verzekeren, AO/IC, Privacy en de regisseur dienstverlening.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat heeft een relevante HBO diploma bijvoorbeeld bestuurskunde of bedrijfskunde.
  • Kandidaat heeft 3 jaar aantoonbare werkervaring in soortgelijke functie.
  • Kandidaat is Kundig en zorgvuldig in het uitvoeren van procesaudits en waarderende onderzoeken.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • De gesprekken vinden plaats op 30 januari tussen 10 uur en 12 uur en eventueel in de middag tussen 15.00 uur en 17.00 uur, zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.
  • De competenties, kennis en ervaring zullen worden getoetst tijdens een eventueel gesprek met de opdrachtgever. analytisch vermogen helikopterview makkelijk verbanden weet te leggen Kundig en zorgvuldig Organisatiesensitief samenwerkend
  • Kandidaat heeft ervaring met lean management.
  • Kandidaat heeft werkervaring bij een gemeente.
  • Kandidaat heeft aanvullende kwalificaties.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox