Gemeente Midden-Groningen

Privacy Officer

Gemeente Midden-Groningen

  • max €95 per uur

  • Groningen

  • 16 uur per week

  • Juridisch
  • 14 november 2021

  • 13 mei 2022

De opdracht­omschrijving

 

De organisatie

De gemeente Midden-Groningen is een jonge gemeente die in 2018 is ontstaan door de fusie van de voormalige gemeenten Hoogezand-Sappemeer, Muntendam en Slochteren.

Gegevensbescherming is ondergebracht bij het team Concern Control. De Functionaris Gegevensbescherming werkt nauw samen met de collega’s van het team Informatisering en met de lijnorganisatie. In de lijnorganisatie is er op dit moment te weinig capaciteit om goed vorm te geven aan de werkzaamheden van een Privacy Officer.

Opdracht

Het accent van de werkzaamheden van de Privacy Officer ligt op de uitvoerende en adviserende taken op het gebied van de privacy/AVG. De Privacy Officer ondersteunt de Functionaris Gegevensbescherming bij het vervullen van zijn taken.

De werkzaamheden:

•          Behandelen/coördineren van inzageverzoeken, verwijderingsverzoeken

•          Behandelen/coördineren van datalekken

•          Adviseren in privacyvraagstukken vanuit de organisatie

•          Beheer van en ondersteuning bieden bij het door ontwikkelen en actualiseren van het register van gegevensverwerkingen 

•          Begeleiden en ondersteunen DPIA’s

•          Beoordelen/adviseren met betrekking tot verwerkersovereenkomsten

•          Actualiseren van het privacy beleid

•          Ondersteunen van de implementatie en uitvoering van het privacy beleid in processen, procedures en systemen

De Privacy Officer werkt nauw samen met de Functionaris Gegevensbescherming, teamleiders en adviseurs informatiemanagement. De Privacy Officer rapporteert aan de Functionaris Gegevensbescherming.

Kandidaatomschrijving

Profiel kandidaat

Een relevante opleiding op HBO niveau.

Ervaring als Privacy Officer bij een gemeentelijke organisatie

Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden.

Interviewplanning

De interviews zijn gepland op vrijdag 5 november

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • U heeft de afgelopen twee jaar gewerkt als Privacy Officer bij een gemeente en u heeft een voor de functie relevante afgeronde opleiding op HBO niveau. Toon duidelijk aan met het CV.

De Wensen

  • Minimaal twee jaar aantoonbare ervaring als Privacy Officer bij een gemeente.
  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het verificatiegesprek wordt je kennis en ervaring als Privacy Officer getoetst.
  • Je hebt aantoonbare kennis van auditprincipes, onderzoeksmethoden en technieken.
  • Een afgeronde relevante HBO opleiding. Aanvullend gevolgde cursussen op het vakgebied zijn een pré.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox