Universiteit van Amsterdam

Portefeuillemanager vastgoed

Universiteit van Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functienaam: Portefeuillemanager Vastgoed UvA 
Aantal uren per week: 24-32 uur per week
Start overeenkomst:  9 september 2024
Einddatum:  De einddatum van de initiele periode is 31 december 2024
Optie verlenging contract: Ja, eenmaal zes maanden (1x6)



Opdrachtomschrijving
De Universiteit van Amsterdam heeft een interessante en diverse vastgoedportefeuille, bestaande uit circa 60 gebouwen verspreid door de stad Amsterdam, in eigendom en gebruik. De vastgoedportefeuille wordt ingezet als middel om het primair proces optimaal te besteden; zonder winstoogmerk, maar waarbij het van groot belang is dat de middelen op een goede manier worden besteed. Team Vastgoed van de stafafdeling Financiën Planning & Control vervult namens het College van Bestuur van de UvA de eigenaarsrol van de huisvesting. 

Het team zet zich in voor passende en duurzame huisvesting voor onderwijs, onderzoek en valorisatie. De werkzaamheden van het team bestaan uit adviseren in strategische keuzes, ontwikkelen huisvestingsbeleid, monitoren bouw- en onderhoudsprojecten en samenwerken met faculteiten en diensten aan complexe huisvestingsvraagstukken. Daarbij creëren we uitgangspunten en randvoorwaarden voor inspirerende werkomgevingen voor onderwijs, onderzoek en samenwerkingsverbanden van wetenschap en maatschappelijk instellingen en bedrijfsleven.
Team Vastgoed werkt nauw samen met andere afdelingen zoals de eindgebruikers bij de faculteiten, de afdeling Huisvestingsontwikkeling en de afdeling Facility Services.

In verband met personele wisselingen zoekt de UvA per direct voor 24-32 uur per week een Portefeuillemanager vastgoed die het team tot het einde van het jaar kan versterken, met een mogelijke verlenging van 6 maanden.

Een greep uit de werkzaamheden:

  • Als Portefeuillemanager Vastgoed krijg je te maken met uiteenlopende vraagstukken, waarvan veel zullen gaan over kosten, kwaliteit en ruimtegebruik.
  • Je doet financiële en vastgoed gerelateerde haalbaarheidsonderzoeken en maakt vraag-, aanbod- en scenarioanalyses op de portefeuille.
  • Je ontwikkelt daarnaast ook nieuw beleid, zoals kaders en uitgangspunten voor intern gebruik en externe verhuur, zorgt voor verankering in het strategisch huisvestingsplan en uitrol in de organisatie.
  • Je toetst voorstellen, van bijvoorbeeld renovatie en nieuwbouw, van binnen en buiten het team aan het huisvestingsbeleid en adviseert hierover aan de teamleider Vastgoed en directeur Financiën.


Wat neem je mee?

  • Je bent nieuwsgierig en een echte doorzetter.
  • Je bent analytisch sterk en in staat om conclusies te trekken.
  • Je kunt je goed handhaven in een politiek complex speelveld.
  • Je kan goed samenwerken, waar nodig over de disciplines heen.
  • Met je proactieve houding en je vermogen tot helder schriftelijk en persoonlijk communiceren ben je in staat om concrete resultaten neer te zetten.


Je werklocatie is Spui 21 te Amsterdam, gedeeltelijk thuiswerken behoort tot de mogelijkheden. 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleidingseisen Je hebt een vastgoed of financieel/ economisch gerelateerde HBO of WO opleiding.   Werkervaringseisen Minimaal 5 jaar relevante werkervaring met vastgoed- en huisvestingsvraagstukken; Aantoonbare relevante werkervaring in de (semi) publieke sector, bij voorkeur in de academische sector. Kerncompetenties Analytisch sterk Handhaven in een politiek complex speelveld Samenwerken Proactief U heeft alle eisen begrepen en gaat hiermee akkoord.
  • Aanbiedingsbrief Een ondertekende aanbiedingsbrief maakt deel uit van de offerte. U dient bijgevoegd document te downloaden en in te vullen. Let op:  In de brief geeft u aan op welke wijze u zich aanmeldt; als zelfstandige (zzp), als detacheerder of als derde door tussenkomst (bv specialistisch bureau of broker). Dit antwoord bepaalt welke overeenkomst voor uw onderneming van toepassing is.  Door de aanbiedingsbrief te ondertekenen, bevestigt u dat de uitsluitingsgronden ook ten tijde van het indienen van de offerte niet op hem/haar van toepassing zijn en of de organisatie nog steeds voldoet aan de gestelde geschiktheidseisen uit de aanmelding.   De ondertekenaar dient tekenbevoegd te zijn volgens het uittreksel van het handelsregister voor een opdracht ter waarde van minimaal € 200.000,-.  U dient hier de ingevulde en ondertekende aanbiedingsbrief te uploaden.

De Wensen

  • Kwaliteitsscore (max 80 punten) Geef in max 400 woorden antwoord op het volgende: Onderbouw waarom de kandidaat aansluit bij de opdracht, ga in op werkervaring, kerncompetenties en motivatie voor de functie. Zie hiervoor hoofdstuk 2. Opdrachtbeschrijving en hoofstuk 3. Minimale eisen kandidaat.  Beoordeling motivatie: Antwoord sluit uitstekend aan bij de inhoud van de opdracht - 80 punten Antwoord sluit goed aan bij de inhoud van de opdracht - 50 punten Antwoord sluit voldoende aan bij de inhoud van de opdracht - 20 punten Antwoord sluit onvoldoende/matig aan bij de inhoud van de opdracht - 0 punten
  • referenties + uurtarief

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox