Gemeente Wijk bij Duurstede

P&o adviseur / p&o projectleider

Gemeente Wijk bij Duurstede

De opdracht­omschrijving

Opdracht
De afdeling P&O bestaat uit twee adviseurs, een recruiter en twee medewerkers P&O. Samen ondersteunen wij zo’n 12 leidinggevenden en 150 medewerkers. Om de organisatie te faciliteren in haar ontwikkeling naar een krachtige, wendbare organisatie waar draagkracht en draaglast met elkaar in balans zijn, zijn we vanuit P&O een aantal projecten gestart. Een aantal van deze projecten zullen door de interim P&O adviseur /Projectleider getrokken worden.

De opdracht bestaat uit twee delen:

Deel 1: Vanaf 1 november zal de interim P&O adviseur zich in de eerste instantie richten op in ieder geval een drietal projecten:

  • Managementinformatie:

Eind vorig jaar is dit project gestart in samenwerking met financiën. Er is gekozen voor de tool Power BI. De basis staat inmiddels, maar er is nog borging nodig van de processen om de informatie actueel en accuraat te houden. Daarnaast is er vanuit leidinggevenden een grote behoefte om dit door te ontwikkelen. Je inventariseert prioriteiten hierin en maakt een plan om hier komende tijd stappen in te maken.

  • Introductieprogramma

Een goede onboarding van nieuwe medewerkers is een essentieel onderdeel van het inwerkprogramma. Hierin is al veel ontwikkeld, maar in de uitvoering blijkt het op sommige punten beter te kunnen. De eerste stap is dan ook om te onderzoeken op welke punten het proces knelt en waarom.  Je begint dus met het huidige introductieprogramma  te stroomlijnen, aan te vullen en te borgen. Hierin is het essentieel om duidelijke rollen en verantwoordelijkheden te beleggen.

  • Medewerkerstevredenheid

Je maakt een plan voor het uitvoeren van een MTO. Je inventariseert bij verschillende stakeholders waar de behoefte ligt en stemt dit af met de afdeling P&O en ambtelijk opdachtgever.

Deel 2: Half december gaat onze collega adviseur met zwangerschapsverlof. Naast de projecten zul je haar adviesrol waarnemen tijdens haar afwezigheid.

  • Je adviseert en ondersteunt een aantal teams bij P&O vraagstukken. Je bent sparringpartner voor leidinggevenden als het gaat om in-, door en uitstroom, verzuim en alle andere voorkomende P&O onderwerpen. Je adviseert en bewaakt de inzet van personeelsinstrumenten.
  • Je adviseert over arbeidsrechtelijke geschillen
  • Je bent eerste aanspreekpunt/verantwoordelijk voor een aantal P&O onderwerpen/projecten. Die kunnen zich in verschillende fasen bevinden, denk daarbij aan implementatie en realisatie en evaluatie van personeelsbeleid of arbeidsvoorwaarden.
  • Je gebruikt jouw frisse blik om verbetervoorstellen te doen.

Competenties

-  Resultaatgericht

-  Samenwerken

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van HR
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring en de afgelopen als P&O Adviseur bij een (semi) overheidsorganisatie
  • Kandidaat is beschikbaar per 1 november voor 28 uur per week voor de gehele duur van de opdracht
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een MTO (medewerkers tevredenheidsonderzoek
  • Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke advisering over het thema HR

De Wensen

  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als P&O adviseur
  • Aantoonbare werkervaring met onboarding programma’s
  • Aantoonbare werkervaring met HR projecten
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van HR beleid
  • Een aantoonbaar werkgerversnetwerk in de regio Utrecht

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox