- Zelfstandig begeleiden van bestemmingsplannen, waaronder het opstellen van wijzigingen van het omgevingsplan, zowel via de oude digitale standaard (TAM-IMRO) als de nieuwe digitale standaard (STOP/TPOD).
- Adviserende rol aan collega’s en het bestuur over ontwikkelingen en opgaven op het gebied van de fysieke leefomgeving.
- Het controleren van omgevingsplanwijzigingen die zijn aangeleverd door externe bureaus.
- Het begeleiden van omgevingsplanprocedures (advisering aan portefeuillehouder, college en raad).
- Vertegenwoordiging van de gemeente bij de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State in geval van beroep tegen omgevingsplanwijzigingen.
Kandidaatomschrijving
Als planjurist ben je op de hoogte van de actuele wetgeving in het kader van de fysieke leefomgeving. Je gaat proactief te werk en je zoekt graag de verbinding op met collega’s. Je bent resultaatgericht en denkt graag in oplossingen.
Daarnaast breng je het volgende mee:
- WO werk- en denkniveau.
- Aantoonbare kennis en werkervaring van het vakgebied fysieke leefomgeving in de afgelopen 3 jaar.
- Ervaring en kennis van ruimtelijke plannen.
- Gevoel voor politiek bestuurlijke verhoudingen.
- Goede sociale en communicatieve vaardigheden
- Kennis van de digitale programma's Teams, het Zaaksysteem, IBabs, Atlas, Unit4, Plansoftware van Tercera en Roxit.
Interviewplanning
interviews vinden plaats op 6 januari 2025 tussen 13.00 en 17.00 uur.
Toelichting op rooster
Inzet flexibel over de week.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.