Gemeente Steenbergen

Opdracht handhaving en bezwaar

Gemeente Steenbergen

De opdracht­omschrijving

met onze inwoners bouwen aan onze gemeente.
De opdracht:

  • Projectmatige handhaving op het gebied van onrechtmatige bewoning (o.a. arbeidsmigranten in woonwijken);
  • (Complexe) bezwaar- en beroepsprocedures op het gebied van de vergunningverlening.
  • Implementatie en afhandeling klachten Wet goed verhuurderschap


Toelichting opdracht:

Handhaving
De gemeente Steenbergen gaat in 2025 intensiever controleren op de naleving van de regels vanuit het tijdelijke omgevingsplan. Met name op het gebied van de gebruiksvoorschriften die gelden voor bewoning. De opdracht gaat over de afhandeling van het bestuursrechtelijke handhavingstraject inclusief de hieraan gekoppelde bezwaar,- en beroepsprocedure. Doel is dat je de handhavingstrajecten succesvol afrond en daaraan gekoppeld, de overtreding wordt beëindigd.

(Complexe) bezwaar- en beroepsprocedures
Er lopen een aantal (complexe) bezwaar- en beroepsprocedures naar aanleiding van de besluiten die zijn genomen door de gemeente op aanvragen om vergunningen.
De opdracht is om deze, en nieuwe procedures, te begeleiden en af positief af te ronden waarbij het bestreden besluit in stand blijft.

Wet goed verhuurderschap
Sinds 1 juli 2023 is de Wet goed verhuurderschap van kracht. De wet geeft duidelijkheid aan verhuurders en verhuurbemiddelaars en biedt huurders bescherming: wat mag en wat mag niet? De gemeente is verantwoordelijk voor de uitvoer. Ondanks dat de wet al een tijdje in werking is, moet de wet nog worden verankerd in de gemeentelijke organisatie. Op basis van de het wettelijk kader zorg je voor implementatie en borgen en daarbij betrek je de al opgedane ervaringen. Ook inkomende meldingen handel je af.

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO/WO opleiding in de richting van relevante juridische HBO opleidingen. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft aantoonbare kennis van de omgevingswet en bestuursrecht. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft aantoonbare ervaring in het werken binnen een overheidsorganisatie/gemeente. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven.

De Wensen

  • De kandidaat beschikt minimaal over twee referenties en deze kunnen op aanvraag aangeleverd worden.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring als jurist in bestuursrecht. Dit moet blijken uit het cv.
  • Is kandidaat in staat om zo snel mogelijk te starten met de opdracht
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Proactief - Resultaatgericht - Communicatief vaardig - Zelfstandig - Analytisch - Politieke en bestuurlijke sensitiviteit Naast de competenties wordt ook getoetst of de kandidaat binnen de organisatie en het team past.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox