Rijkswaterstaat
max €91 per uur
Zeeland
21 uur per week
01 januari 2024
31 december 2025
Als Adviseur inkoop en contracten ben jij verantwoordelijk voor uitvoering, ondersteuning, analyses en advisering bij het inkoop- en contractmanagementproces/ contracteringsproces op met name het nieuwe Variabel Onderhoudscontract (VOC) en in het verlengde daarvan, het Natte prestatiecontract (PPU2) contract in Midden-Nederland.
Als contractadviseur verzorg je het proces voor nadere uitvragen binnen het A Vaarwegencluster in Midden-Nederland. Hierbij let je op het intakeproces, ga je na of de nadere uitvragen voldoende zijn gespecifieerd en borg je dat de juiste afstemming is gezocht met interne stakeholders zoals VWM en de beheerder. Binnen het projectteam verdiep jij je in de issues binnen ons areaal, met name het Amsterdam Rijnkanaal, en ben jij inhoudelijk goed op de hoogte van actuele issues en thema’s. Wanneer nodig coördineer je en rapporteer je aan de contractmanager. Tijdens de looptijd kom je met passende beheersmaatregelen rondom kwaliteitsborging, planning en voortgang. Je adviseert proactief waar eventuele knelpunten kunnen ontstaan. Hierbij heb je bij de (primaire) contracten ondersteuning van een (externe) uitvoerende Opdrachtnemer voor Systeemgerichte Contractbeheersing (SCB). Je prioriteert je werkzaamheden en je hebt de mijlpalen en de beheersmaatregelen scherp voor ogen. Dit doe je in nauwe samenwerking met je collega’s binnen het projectteam, met stakeholders en andere relevante disciplines. Jij weet (na analyse van het technische vraagstuk bv. opstellen inkoopplan of toetsplan) raad met minder gangbare en nieuwe zaken en problemen en komt hiervoor met passende alternatieven, ontwerpen en adviezen.
Je informeert de Contractmanager en stuurt proactief op de afgesproken procesdocumenten richting de marktpartijen en stelt hierin verbeteringen voor. Dit doe je op een opbouwende manier en met oog voor de relatie, de belangenverschillen en streef je daarin een proactieve samenwerking na. Hierbij moet je denken aan de volgende werkzaamheden: het voorbereiden van uitvragen en opdrachten, het opstellen van prestatieverklaringen, het opstellen van concept contractwijzigingen, toetsuitvragen, rapportages en verslagleggingen. Jij zorgt dat de administratie van het contractdossier volledig en correct is, dit om een rechtmatige betaling richting de Opdrachtnemers te kunnen verantwoorden. Verder voer je controles en systeem- en procestaken uit. De Contractmanager weet dankzij jou precies hoe de zaken ervoor staan.
Je voert je taken uit onder regie en aansturing van, en legt verantwoording af aan, de Contractmanager(s).
Samen met anderen
Je werkt nauw samen met jouw projectteam en de Opdrachtgever. Je fungeert als vraagbaak voor contractzaken. Je onderhoudt actief contacten met stakeholders. Verder realiseer je een juist informatieniveau over afgebakende onderdelen van het inkoop- en contractmanagement/contracteringsproces en communiceer je hierover.
Elke dag beter
Je levert een bijdrage aan het verbeteren van jouw vakgebied. Dit doe je door jouw kennis up to date te houden en deze kennis in te zetten om de inkoop- en contracteringsprocessen binnen Rijkswaterstaat te verbeteren. Je signaleert, analyseert ontwikkelingen die de uitvoering van het inkoop- en contractproces kunnen beïnvloeden en je adviseert hierover. Tot slot is het borgen van kwaliteit van kennis een belangrijk aspect in jouw werk.
Het Project
Het project dat de vraag heeft voor adviseur inkoop en contracten is Vaarwegen A van Midden Nederland Zuid. Dit team beheert diverse contracten van de natte infrastructuur in de provincie Utrecht. De plaats van werkzaamheden is Utrecht.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox