Wie zijn wij
De regio Utrecht is voor het verkeer en vervoer de draaischijf van Nederland. Dagelijks zijn hier meer dan een miljoen reizigers onderweg. Het is belangrijk dat de regio voor iedereen bereikbaar en leefbaar blijft. Goedopweg stimuleert daarom minder reizen, anders reizen en spreiding in tijdstip van reizen. Samen met bedrijven, instellingen en bewoners werken we aan een bereikbare en leefbare regio Utrecht.
Bij Goedopweg werkt een hechte club van mensen die deels van de verschillende overheden uit de regio komen en deels ingehuurd worden. Er hangt een positieve, energieke sfeer.
Deze functie valt in het team Communicatie, Gedragsbeïnvloeding en Privacy, dat momenteel uit vijf personen bestaat.
Goedopweg is een zelfstandige programmaorganisatie onder leiding van een programmamanager, die rechtstreeks wordt aangestuurd door een (bestuurlijke) Regionale Stuurgroep bestaande uit de Provincie Utrecht, de gemeenten Utrecht en Amersfoort, Rijkswaterstaat en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.
Wat ga je doen
Je gaat de online strategie van Goedopweg een slag verder brengen. Je vertaalt de algemene communicatiestrategie en individuele projectdoelen naar concrete online plannen die ons merk tot leven laten komen. Je wordt de projectleider van de ontwikkeling van onze nieuwe website en je professionaliseert onze social mediakanalen (Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram en Youtube) en overige online communicatie. Je monitort wat er gebeurt, rapporteert de resultaten, signaleert de verbeterpunten en zet deze in gang. Je bent een kei in je visie en plannen verwoorden en het delegeren van de uitvoering. Indien nodig kun je ook zelf achter de knoppen zitten.
Wat verwachten wij
Je hebt een heldere visie op online marketing, positionering en communicatie en weet deze te operationaliseren.
Je stuurt op cijfers, interactie en engagement. Ook weet je onze inhoudelijke thema’s succesvol te vertalen naar content die onze doelgroepen in beweging zet.
Je hebt kennis van SEO en weet dit slim in te zetten voor een hoger organisch bereik. Je kent je weg in de verschillende CMS-systemen, e-mailmarketingsystemen, social media en Google Analytics.
Je bent gewend om leveranciers aan te sturen en flinke budgetten te beheren.
En misschien wel het allerbelangrijkste: je hebt aantoonbare ervaring met het ontwikkelen van een omvangrijke, nieuwe website, van Europese aanbesteding via livegang tot aan implementatie in de dagelijkse gang van zaken. Liefst in de rol van projectleider of een agile variant daarvan.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.