Nederlandse Spoorwegen

Online Recruitment Marketeer

Nederlandse Spoorwegen

De opdracht­omschrijving



Daarom wil je op deze opdracht bij NS werken
  • Jij zorgt voor de online zichtbaarheid van NS als werkgever en door jouw campagnes vervullen we de vacatures.
  • Je houdt ervan om fact based te werken en te zorgen voor een meetbaar resultaat om de opgestelde KPI’s te toetsen.
  • Jij bent het eerste aanspreekpunt van ons mediabureau en spart met hen over de best in te zetten media strategie per doelgroep. 
Quote Mahreen: “Samen met de recruiters kijk ik hoe we online met de juiste kanalen de perfecte kandidaat voor de diverse doelgroepen kunnen bereiken.”

Dit ga je doen
De online (en offline) aanwezigheid en zichtbaarheid van NS als werkgever is van groot belang bij de werving en het vervullen van onze vacatures. Als Online recruitment marketeer zorg jij dat we op de juiste plek, het juiste moment, de juiste doelgroep bereiken vooral online, maar soms ook offline. Jij zorgt ervoor dat de strategie voor NS recruitment op ‘paid media’ vlak bepaald en uitgevoerd wordt. Je doet dit samen met een gecontracteerde (vaste) mediapartij en je stuurt op de gestelde KPI’s per campagne. Je werkt nauw samen met de arbeidsmarktcommunicatie-/ content specialisten om de juiste boodschappen op de geselecteerde kanalen te zetten. Dankzij jouw kennis van online recruitment marketing en je resultaatgerichtheid zorg jij ervoor dat alle gestelde doelstellingen behaald worden.

Hierdoor ben jij van onschatbare waarde bij:
  • Het zoeken naar innovatieve en effectieve manieren en kanalen en schakelen met leveranciers om NS op een zo efficiënt mogelijke manier als werkgever onder de aandacht te brengen bij de verschillende doelgroepen die wij werven.
  • Het structureel analyseren van campagne- en webanalytics door middel van Google Analytics en het doorvoeren van optimalisaties.
  • Jij bent, samen met gecontracteerde partijen, verantwoordelijk om zoveel mogelijk rendement uit de campagnes te halen.
  • Het analyseren en pro-actief adviseren van de recruiters hoe we onze online marketing strategieën inzetten richting diverse doelgroepen (als IT’ers, technici, conducteurs, trainees, winkelmedewerkers etc.).

Hier ga je werken
Zodra we weer naar kantoor mogen, loop je binnen 5 minuten vanaf Utrecht Centraal station naar ons kantoor. Om je dag helemaal goed te beginnen, start je met een cappuccino die je haalt bij de koffiecorner. In een recent verbouwde omgeving (met goede koffie), werk jij samen met een team van ongeveer 7 enthousiaste collega’s en stagiaires in het Recruitment Marketing team aan de zichtbaarheid van NS als werkgever en het vervullen alle vacatures.

Ons team Recruitmentmarketing heeft veel verschillende disciplines in huis, 2 eventmanagers, 2 arbeidsmarktcommunicatie-/ content specialisten, een businessanalist/projectmanager en dus een online recruitment marketeer. Samen zijn we continu op zoek naar vernieuwing/innovatie. Wij verwelkomen jou graag in dit gezellige en hard werkende team!

Dit zijn de eisen
  • Je hebt een afgeronde hbo/wo opleiding in de richting van (online) marketing.
  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met (strategische) online marketing vraagstukken bij een groot bedrijf, waar je intensief hebt samengewerkt met een mediabureau.
  • Je hebt zeer goede kennis van het maken van rapportages en analyses uit Google Analytics. Dit betekent dat je zelfstandig diepgaande analyses kan maken en op de juiste cijfers kan aansturen.
  • Je snapt de details van alle online paid media en bent aantoonbaar op de hoogte van de (technische) ontwikkelingen hiervan. Je hebt in ieder geval kennis van en ervaring met social media, Display, Search en YouTube
  • Je bent in het kader van de aanbesteding in staat de bekwaamheid van media partijen te boordelen, door je goede strategische, en inhoudelijke kennis van o.a. media kanalen en het (opstellen/) beoordelen strategische media plannen en bijhorende KPI’s.
  • Met jouw verbindende aanpak weet je jouw stakeholders voor je te winnen en te overtuigen.

Op NS kun je rekenen
Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Je maakt deel uit van een organisatie die midden in de maatschappij staat en Nederland in beweging brengt. Van deur tot deur. Wij maken Nederland bereikbaar voor iedereen. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De aangeboden kandidaat heeft een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • De aangeboden kandidaat is aantoonbaar in staat om, en heeft werkervaring met, het opstellen en beoordelen van strategische media plannen en bijhorende KPI’s op het gebied van recruitment marketing.
  • De aangeboden kandidaat is aantoonbaar in staat de bekwaamheid van media partijen te boordelen dankzij strategische, en inhoudelijke kennis van o.a. mediakanalen.
  • De aangeboden kandidaat is aantoonbaar bekend met (details van) de volgende online paid media: social media, Display, Search en YouTube. (licht dit toe in het voorblad)
  • De aangeboden kandidaat beschikt aantoonbaar over (zeer) goede kennis van het maken van rapportages en analyses uit Google Analytics. (licht dit toe in het voorblad)
  • De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met (strategische) online marketing vraagstukken bij een groot bedrijf, waarbij intensief is samengewerkt met een mediabureau.
  • De aangeboden kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een HBO werk- en denkniveau en een afgeronde opleiding in de richting van (online) marketing.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat houdt van samenwerken en kijkt met de andere collega’s van Recruitment Marketing naar de beste wervingsoplossing. Dit kan dus ook een oplossing zijn buiten eigen expertise gebied (online marketing).
  • De aangeboden kandidaat is nieuwsgierig naar de nieuwste ontwikkelingen binnen de online recruitment wereld en past deze vernieuwingen actief toe.
  • De aangeboden kandidaat kan goed het overzicht bewaren over verschillende campagnes doelgroepen en kanalen die gelijktijdig actief zijn.
  • De aangeboden kandidaat kan in begrijpelijke taal rapportages maken voor collega’s die minder kennis hebben van online marketing.
  • De aangeboden kandidaat is aantoonbaar op de hoogte van de (technische) ontwikkelingen van genoemde online paid media.
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over enkele jaren werkervaring met (online) recruitment marketing.
  • De aangeboden kandidaat beschikt aantoonbaar over een afgeronde Bachelor of Master opleiding in de richting van (online) marketing.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox