Gemeente Hengelo

Ondersteuner adviesraad sociaal domein

Gemeente Hengelo

De opdracht­omschrijving

Gemeente Hengelo
Gemeente Hengelo is een dynamische organisatie met ruim 900 gedreven medewerkers die zich inzetten voor een leefbare, ondernemende en innovatieve stad. Met meer dan 80.000 inwoners zijn we groot genoeg voor uitdagende projecten en klein genoeg om wendbaar te blijven.

Als opdrachtgever bieden we een professionele en collegiale werkomgeving, waar samenwerken, initiatief en resultaatgericht werken centraal staan. We hechten veel waarde aan innovatie en ontwikkeling, zowel binnen onze organisatie als in de samenwerking met partners.

Wij zoeken professionals die samen met ons willen bouwen aan de toekomst van Hengelo. Werken voor onze gemeente betekent een bijdrage leveren aan een stad met karakter, ambitie en een sterke gemeenschapszin.

Iedereen doet mee in Hengelo
De gemeente Hengelo wil dat inwoners meepraten en meedenken over beleid dat hen raakt. Daarom is er de Adviesraad Sociaal Domein, een onafhankelijke groep betrokken inwoners die het college van burgemeester en wethouders adviseert over onderwerpen als zorg, werk, inkomen, inclusie en welzijn.

Om de adviesraad goed te laten functioneren, zoeken we een ondersteuner die zorgt dat de dagelijkse organisatie en administratie soepel verloopt. Zo kunnen de leden en de voorzitter zich volledig richten op hun inhoudelijke taken en adviesrol.

Wat ga je doen?
Als ondersteuner ben jij de spil in de organisatie van de adviesraad. Je zorgt voor overzicht en continuïteit, organiseert processen en houdt deadlines scherp in de gaten. Je taken zijn onder andere:

  • Opstellen en verspreiden van vergaderagenda’s en verslagen, inclusief verslagen van adviesgesprekken.
  • Plannen en organiseren van vergaderingen: locaties, uitnodigingen, faciliteiten.
  • Bijhouden van de administratie: archief, declaraties en budgetbewaking.
  • Verzorgen van communicatie: nieuwsbrieven, website-updates en sociale media.
  • Ondersteunen bij het opstellen van jaarstukken, notities en andere documenten.
  • Contact onderhouden met de gemeentelijke accounthouder over planning en voortgang.
  • Signaleren van deadlines en bewaken van termijnen voor adviezen.
  • Stimuleren van duidelijke werkafspraken en processen binnen de adviesraad.
  • Ondersteunen bij werving van nieuwe leden en toezien op naleving van het reglement.

Je werkt nauw samen met de voorzitter, die je begeleiding geeft. 

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Max 70 euro per uur. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nvt
Is hybride werken mogelijk: Ja

 

De Eisen

  • 2. Afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 niveau;
  • 3. Aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein of een gemeente;
  • 4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als ondersteuner in een raad/project.

De Wensen

  • 5. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van nieuwsbrieven en bijhouden van social media kanalen
  • 6. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van jaarstukken
  • 7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met administratieve werkzaamheden

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
22 december 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox