
Gemeente Zoetermeer
max €110 per uur
Zuid-Holland
22 uur per week
08 december 2025
08 december 2026
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Zoetermeer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.
Conform de aangepaste afspraken rondom payrolling voor gemeenten, is het niet mogelijk op te reageren via een payroll constructie.
Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Afdeling
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het _Zoetermeer van vandaag én morgen._ Dat is de missie waar wij voor gaan!
De afdeling Stadsbeheer heeft als missie: “Samen aan de kwaliteit van de stad werken”. Stadsbeheer zorgt samen met de Zoetermeerders voor de kwaliteit van de leefomgeving en de duurzame instandhouding en onderhoud van de openbare ruimte in een door de Raad vastgestelde kwaliteit en tegen de laagst mogelijke maatschappelijke kosten. Stadsbeheer is binnen de directie Stad de integrale beheerorganisatie die verantwoordelijk is voor het beleid, de programmering en (de regie op) de uitvoering van alle activiteiten die nodig zijn voor het beheer en onderhoud van de openbare ruimte. Stadsbeheer levert dagelijks een grote verscheidenheid aan diensten en producten: van boomverzorging tot straatvegen, van openbare verlichting tot rioolbeheer. Stadsbeheer doet dit voor alle mensen in die in Zoetermeer wonen, werken of de stad bezoeken.
Team O&R is verantwoordelijk voor het ontwerpen en realiseren van de openbare ruimte in de stad. Wij zijn betrouwbaar in het nakomen van afspraken en zijn goed in het leveren van ingenieursdiensten voor onze interne opdrachtgevers. Wij staan voor het maatschappelijk belang om samen met betrokken partijen een hoogwaardige en toekomstbestendige leefomgeving te creëren in Zoetermeer.
Opdracht
Voor twee van onze ruimtelijke projecten zoeken wij een ervaren omgevingsmanager die overzicht houdt, verbinding legt tussen stakeholders en zorgt dat belangen tijdig worden opgehaald en afgestemd.
Je speelt een centrale rol in de samenwerking met interne disciplines, netbeheerders en de omgeving. Je brengt structuur, bewaakt de voortgang van raakvlakprojecten en zorgt dat communicatie en participatie op een zorgvuldige manier verlopen. Je werkt nauw samen met de projectmanager.
Belangrijkste werkzaamheden
- Raakvlakprojecten inzichtelijk maken en actualiseren;
- Inventariseren van raakvlakken met andere projecten;
- Stakeholdergesprekken en KES ophalen;
- Gesprekken voeren met beheer en beleid;
- Conditionering en vergunningen;
- Zorgen voor benodigde onderzoeken en vergunningen;
- Afstemming met netbeheerders (Dunea, Stedin);
- Zorgen voor een afgestemde planning van werkzaamheden;
- Participatie en communicatie;
- Voorbereiden, coördineren en uitvoeren benodigde participatie en communicatie;
- Structuur en verantwoording;
- Zorgen voor documentatie (KES, klachten en meldingensysteem, risico’s, etc.) .
Competenties
- Samenwerking
- Sterke communicatievaardigheden
- Proactief in samenwerken en organiseren
- Omgevingsbewust en verbindend
- Organisatievermogen
- Resultaatgericht
- Besluitvaardig
- Structuur aan kunnen brengen en complexe informatie overzichtelijk kunnen maken.
Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 10 (nieuwe structuur).
Benodigd aantal professionals:
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox