Ministerie van Justitie en Veiligheid

Om - inhuur projectmanager

Ministerie van Justitie en Veiligheid

De opdracht­omschrijving

Beschrijving Opdrachtgever

Je komt te werken bij het Functioneel Parket met als standplaats Amsterdam. De zaken van het Functioneel Parket staan vol in de schijnwerpers. Onze zaken zijn bij uitstek ondermijningszaken. Grootschalig misbruik van het milieu? Illegale offshore-constructies? Criminele erfenissen? De aanpak van de vermenging van boven- en onderwereld is onze core business. Bestuurlijke aandacht voor onze zaken, vanuit de regio of vanuit de Tweede Kamer, hoort daarbij. Evenals (grote) mediabelangstelling: soms als onderdeel van de strategie, vaak vanwege de impact van onze zaken. Het Functioneel Parket is gevestigd op vijf locaties, namelijk Zwolle, Amsterdam, Den Bosch, Rotterdam en Leeuwarden.

Beschrijving directie/afdeling

De afdeling Bedrijfsvoering bestaat uit 30 collega’s. Binnen deze afdeling bedrijfsvoering zijn de taken op het gebied van HR. Planning & Control (P&C), project- en procesmanagement, informatievoorziening en facilitaire zaken belegd. Binnen bedrijfsvoering zijn belangrijke stappen gezet in de professionalisering, gericht op betekenisgeving van het OM ten behoeve van de samenleving. De basis komt op orde, in termen van managementinformatie, financiële huishouding, uniformering van beleid(uitvoering) en HR ontwikkeling. Deze opdracht valt onder het P&C-team.

Beschrijving omschrijving dienst, aanleiding en doel

Betreft een aanvraag voor de inzet van een projectmanager t.b.v. de ambitie om te komen tot uniforme proces- en werkafspraken, die beschreven zijn in werkprocessen en in aanvullende werkinstructies die FP-breed toegepast worden. De werkprocessen en werkinstructies zijn beschreven in een uniform format en vindbaar en toegankelijk op een centrale locatie. Per werkproces en werkinstructie is een eigenaar benoemd, die conform een afgestemd en gedragen afspraak en werkproces ervoor zorgdraagt dat de beschrijvingen actueel zijn en blijven. Het project richt zich op alle landelijke en lokale processen inclusief aanvullende werkinstructies waarmee binnen het FP wordt gewerkt. De nadruk van deze opdracht ligt op aansturen projectplan en tijdsbewaking, kwaliteit en uniformiteit borgen en structuur aanbrengen, ook naar de toekomst gericht (onderhoud).

Functiebenaming en beschrijving werkzaamheden

Onze ambitie is te komen tot uniforme proces- en werkafspraken, die beschreven zijn in werkprocessen en in aanvullende werkinstructies die FP-breed toegepast worden. De werkprocessen en werkinstructies zijn beschreven in een uniform format en vindbaar en toegankelijk op een centrale locatie. Per werkproces en werkinstructie is een eigenaar benoemd, die conform een afgestemd en gedragen afspraak en werkproces ervoor zorgdraagt dat de beschrijvingen actueel zijn en blijven.

Team bedrijfsvoering is uitvoerend verantwoordelijk voor het project en voor de uitvoering van de activiteiten die binnen het project plaatsvinden. Het project richt zich op alle landelijke en lokale processen inclusief aanvullende werkinstructies waarmee binnen het FP wordt gewerkt. Concreet zijn dit; Landelijke processen zoals vastgesteld door landelijke proceseigenaren op voordracht van landelijke proceskringen, de lokale FP-processen die zijn voorgedragen door één van de proceseigenaren van het FP, de registratierichtlijnen voor van onze registratiesystemen.. De inspanning om deze richtlijnen te beschrijven en te uniformeren is een integraal onderdeel van dit plan van aanpak. Nog niet alle landelijk processen zijn beschreven en voor de niet-beschreven processen is niet altijd duidelijk wat de planning is

Sommige landelijk processen zijn beschreven op een hoog abstractieniveau en vereisen aanvullende werkinstructies om te kunnen toepassen in de dagelijkse operatie

Het aantal te beschrijven landelijke processen is niet statisch, door wetswijzigingen en/of door andere factoren is aanpassing van bestaande en/of beschrijving van nieuwe deelprocessen soms nodig

De projectmanager is verantwoordelijk voor; (de planning van) inventarisatie, het plannen en prioriteren van de processen, in overleg met de adviseurs processen (3 FTE). Daarnaast is hij zij verantwoordelijk voor (het overzien, bijhouden en voortgang van de uitvoering en implementatie van de processen. Tot slot is hij/zij verantwoordelijk voor de werkinstructie beheer en audit wijze. Initiëren van (werk overleggen) en regelmatig inzicht/update status op te leveren.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is beschikbaar voor minimaal 24 tot 32 uur per week voor de periode tot 31 december 2024.
  • De aangeboden kandidaat dient een motivatiebrief aan te leveren: In de motivatiebrief staat duidelijk omschreven, waarom de kandidaat bij het OM wilt werken en waarom de functie bij hem/haar past. De motivatiebrief bestaat uit maximum 1 A-4.
  • U geeft een UURTARIEF in EURO inclusief reis- en verblijfkosten en inclusief alle eventuele overige bijkomende kosten en exclusief BTW op het aanbestedingsplatform in. Dit UURTARIEF vult u in bij de grijze button “Invoeren prijs/tarief”. Op basis van dit uurtarief zal uw Inschrijving worden beoordeeld. Let op u dient eventueel een komma te gebruiken en geen punt!
  • De kandidaat heeft minimaal 3 ervaring met projectmanagement waarin de kandidaat laat blijken ook mee te kunnen werken met het team.
  • De kandidaat heeft minimaal HBO werk-en denkniveau.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring in een politiek/bestuurlijke omgeving.

De Wensen

  • De kandidaat heeft x jaar aantoonbare ervaring op het gebied van projectmanagement.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox