gemeente Ameland

Medewerker voorlichting en communicatie

gemeente Ameland

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Bij de gemeente Ameland werken we mét mensen, vóór mensen. Of het nu gaat om zorg, onderwijs, verkeer, ruimtelijke ordening of een schone en duurzame gemeente; elke dag bouwen wij aan een fijne en veilige omgeving voor onze inwoners, ondernemers en gasten. Wil jij jouw talenten benutten en een waardevolle bijdrage leveren aan de gemeente Ameland om op deze wijze onze unieke Waddengemeente ook in de toekomst zelfstandig en volwaardig te kunnen laten zijn? Dan is de gemeente Ameland op zoek naar jou!

Het managementteam is op zoek naar externe ondersteuning in de functie van:

Medewerker Voorlichting en Communicatie

Verantwoordelijkheden

  • Uiteenlopende en afwisselende werkzaamheden binnen ons team Communicatie. Bijvoorbeeld:
    • schrijven, beoordelen en plaatsen van teksten voor social media, de website en overige uitingen van de gemeente;
    • meedenken of ondersteuning bieden bij het schrijven van brieven, teksten en het organiseren van bijeenkomsten;
    • uitvoeren van kleine communicatiecampagnes of projecten;
    • informatie verstrekken.
  • Projectondersteuning op het gebied van communicatie. Met name uitvoerend, maar in voorkomende gevallen ook adviserend.
  • Perswoordvoering en persvragen.

De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De kandidaat is minimaal één dag, maar bij voorkeur twee dagen per week fysiek op het gemeentehuis aanwezig. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 16 juni 2025 tot en met 31 december 2025 voor 16 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De kandidaat is minimaal één dag, maar bij voorkeur twee dagen per week fysiek op het gemeentehuis aanwezig. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
  • Ruime aantoonbare werkervaring als adviseur op dit specifiek vakgebied. Graag hier toelichten. Dit criterium is een eis. Een toelichting is verplicht
  • Minimaal een relevante afgeronde opleiding op HBO niveau. Graag hier toelichten. Dit criterium is een eis. Een toelichting is verplicht

De Wensen

  • U voegt een bijlage toe (bijlage 1) met uw motivatie om deze opdracht te kunnen/willen invullen. Een toelichting is verplicht
  • Kennis en ervaring in de rol van adviseur op dit vakgebied. Een toelichting is verplicht

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
06 juni 2025 om 21:59
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox