Gemeente Rijswijk

Medewerker vergunningen APV en Bijzondere Wetten

Gemeente Rijswijk

  • geen max tarief

  • Zuid-Holland

  • 36 uur per week

  • Juridisch
  • 08 september 2023

  • 08 februari 2024

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, en koestert zijn eigenheid. Rijswijk groeit. Het aantal inwoners steeg in zes jaar tijd van 49.000 in 2016 naar 57.000 in 2022. De groei gaat door een grote bouwopgave door.  De stad is modern én historisch maar ook druk én rustig, grijs én groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven.
De ambtelijke organisatie telt ca. 500 interne medewerkers en ongeveer 200 externe medewerkers. Rijswijk is een organisatie die wordt getypeerd door een familiaire sfeer, korte lijnen, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. We kennen binnen de gemeentelijke organisatie vier kernwaarden: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid die leidend zijn in ons dagelijks handelen.  

Met de groei van de stad zal ook de organisatie een schaalsprong moeten doormaken. Zodanig dat we als organisatie in de pas lopen met de ontwikkeling die Rijswijk als stad doormaakt. En we garant blijven staan voor een goede uitvoering van onze taken.

Team
Het team Vergunningen, Archeologie en Monumentenzorg kent drie clusters, Wabo, APV/Bijzondere wetten en Archeologie en Monumentenzorg. De uitvraag ziet op het cluster APV/Bijzondere wetten dat diverse meldingen en vergunningaanvragen behandelt op grond van de APV en Bijzondere Wetten. Voor de medewerker ligt de nadruk op de afhandeling van aanvragen en meldingen op grond van de Alcoholwet en evenementen. Daarbij spelen de Bibobtoets en adviesverzoeken met betrekking tot de openbare orde en veiligheid een belangrijke rol. Voor de complexe dossiers wordt samengewerkt met de senior.
Vooruitlopend op de inrichting van het team huren wij eerst capaciteit in. De werving voor de vaste functie start in het najaar.

De opdracht
Het werk betreft het behandelen van aanvragen om ontheffingen en vergunningen.

Jij:
- Bent in staat om overzicht te behouden; te plannen; termijnen te stellen en deze te bewaken;
- Vindt snel je weg in een organisatie en kunt goed schakelen met interne en externe adviseurs;
- Vindt het leuk om de aanvrager als klant te behandelen door de aanvraag efficiënt door de fasen van het proces te loodsen en hierover open te communiceren.

Competenties
Gezien de uitdagingen waarvoor de gemeente Rijswijk zich gesteld weet, verwachten we van de kandidaat dat deze op korte termijn van meerwaarde is voor onze organisatie. Voor deze opdracht is het van belang dat je de volgende competenties bezit:

- Assertief
- Inzicht, analytisch
- Sociaal, verbindend, communicatief sterk
- Bestuurlijk sensitief

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker in de afgelopen 3 jaar bij een gemeentelijke organisatie binnen het taakveld APV en Bijzondere Wetten.

De Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker in de afgelopen 3 jaar bij een gemeentelijke organisatie binnen het taakveld APV en Bijzondere Wetten;
  • Aantoonbare werkervaring met het werken in Corsa.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox