Gemeente Venlo

Medewerker sociale wijkteams met aandachtsgebied jeugd

Gemeente Venlo

  • max €60 per uur

  • Limburg

  • 32 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 20 januari 2022

  • 01 mei 2022

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Het team Sociale Wijkteams is op zoek naar een medewerker voor het sociale wijkteam met aandachtsgebied jeugd (32-36 uur per week).

Gemeente Venlo

De gemeente Venlo is een moderne, ambitieuze organisatie die volop in ontwikkeling is en bouwt aan de ontwikkeling van de stad en het verbeteren van de dienstverlening aan de inwoners. De ontwikkeling is gericht op verbetering van de bestuurlijke en ambtelijke aansturing, klantgerichter opereren, meer integraal werken en meer ruimte en verantwoordelijkheid aan de medewerkers te geven. De organisatie is afgestapt van haar oude hiërarchie en laat projecten zoveel mogelijk bottom up ontstaan en groeien. De organisatie is plat georganiseerd, er is een directie, bestaande uit de gemeentesecretaris en drie directieleden. Er zijn in totaal 27 teams, waarbij elke directeur een aantal teamleiders aanstuurt.

Team Sociale Wijkteams

Het team sociale wijkteams is verantwoordelijk voor het vormgeven van de integrale toegang tot zorg en (maatwerk-) ondersteuning vanuit de WMO en de Jeugdwet. De sociale wijkteams werken grotendeels vanuit de Huizen van de Wijk. Onlangs zijn de huidige wijkteamleden jeugd ondergebracht in een apart team dat aangestuurd wordt door een coördinator en inhoudelijk ondersteund wordt door een gedragswetenschapper.

Jeugdwijkteam
De doelgroep van het jeugdwijkteam zijn kinderen, jeugdigen en gezinnen met een ondersteuningsvraag op het gebied van opgroeien en/of opvoeden.

Rollen en taken:

Als  medewerker van het jeugdwijkteam (met SKJ registratie) vervul je de volgende rollen en daarbij behorende taken:

  • Arrangeerder

Je zorgt voor een brede vraagverheldering om de ondersteuningsvraag van het kind/de jeugdige/ouders in kaart te brengen met als uitgangspunten: zo licht als mogelijk, zo zwaar als nodig (trap van oplossingen). 

Taken:

·         Het voeren van keukentafelgesprekken met het kind/de jeugdige en/of de ouders en in afstemming met hen het opstellen van een leefzorgplan, gericht op het bereiken van doelen.    

·         Het stimuleren van eigen kracht en mogelijkheden van het kind/de jeugdige en zijn netwerk en het optimaal inzetten daarvan.

·         Het zorgdragen voor een afgestemd plan voor en met een gezin met meerdere (complexe) ondersteuningsvragen.

·         Het uitvoeren van een zorgmeldonderzoek met als doel de algehele veiligheid van een kind/jeugdige in kaart te brengen en te waarborgen.

  • Regisseur

Je bent  het eerste aanspreekpunt voor de jeugdige/het gezin en zorgt dat alle betrokken professionals dezelfde doelen nastreven welke zijn vastgelegd in een plan.

Taken:

·         Het volgen en sturen op de te behalen doelen uit het leefzorgplan en zorgdragen voor aanpassingen waar nodig.

·         Het  werken volgens de formule ‘1 Gezin, 1 Plan, 1 Regisseur”. Als er meerdere hulpvragen in het gezin zijn, worden de plannen per lid van het gezin/huishouden op elkaar afgestemd.  Indien hierover geen overeenstemming bereikt wordt neemt het jeugdwijkteamlid de beslissing over de inzet van de ondersteuning.

·         Het  bewaken of de ingezette ondersteuning voldoende bijdraagt aan de te bereiken doelen. (evalueren)

·         Aan het einde van een afgesproken traject toetsen of doelen zijn bereikt en of de geboden ondersteuning en zorg geholpen heeft bij het oplossen van de ondersteuningsvraag.

  • Contactpersoon

Je bent contactpersoon voor vindplaatsen zoals scholen, consultatiebureaus, voorliggende voorzieningen en verwijzers zoals huisartsen om vragen van medewerkers laagdrempelig te kunnen beantwoorden en zo nodig snel te kunnen arrangeren richting maatwerk.
Taken:

·         Maken van samenwerkingsafspraken met de relevante vindplaatsen en verwijzers over hoe de samenwerking het beste kan worden vormgegeven.

·         Het uitvoeren van deze samenwerkingsafspraken.

·         Het zorgdragen voor het adequaat en efficiënt afhandelen van signalen vanuit de vindplaatsen.

Kandidaatomschrijving

Wat verwachten we van je?

·         Je hebt aantoonbaar HBO werk- en denkniveau op het gebied van jeugdzorg en welzijn, maatschappelijke dienstverlening.

·         Je hebt kennis van wet- en regelgeving op het gebied van jeugd en aanverwante wetgeving.

·         Je hebt ervaring met het voeren van planregie.  

·         Je bent op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen binnen het sociale domein, specifiek op het gebied van jeugd en brede kennis van de sociale kaart.

·         Je bent SKJ geregistreerd.

·         Je hebt kennis en ervaring op het gebied van gezinsproblematiek, psychische aandoeningen, psychiatrische problematiek, LVB problematiek.

·         Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden.

Competenties

·         Klantgerichtheid

·         Probleemanalyse

·         Samenwerken

·         Netwerken

·         Plannen en organiseren

ZZP’ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.

Interviewplanning

De gesprekken vinden plaats op woensdagmiddag 19 januari. We verzoeken de kandidaten nadrukkelijk hiermee rekening te houden.
Contact over de opdracht en/of procedure loopt uitsluitend via de Inhuurdesk Banenplein Limburg. Wij verzoeken je dan ook vriendelijk geen contact op te nemen met de gemeente.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Registratie Op CV aantoonbaar SKJ geregistreerd. Dit registratienummer staat duidelijke vermeld op het CV.
  • Opleiding Op CV aantoonbaar tenminste een afgeronde HBO opleiding op het gebied van jeugdzorg en welzijn, maatschappelijke dienstverlening. Dit moet duidelijk blijken uit de opleidingen die vermeld staan op het CV en uit de bijlage waarin het diploma kan worden toegevoegd.

De Wensen

  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Criteria gesprek           1. Klik met de organisatie 2. Motivatie hoe kandidaat invulling gaat geven aan de opdracht 3. Daadwerkelijke aansluiting op de gestelde criteria
  • Beschikbaarheid Op CV aantoonbaar per direct beschikbaar voor tenminste 32 uur per week.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar werkervaring binnen het sociale domein, specifiek als jeugdprofessional in een wijkteam binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet duidelijk blijken uit de functie, werkzaamheden, werkgebied (jeugd) opdrachtgevers/ werkgevers.
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar tenminste 3 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar, op het gebied van gezinsproblematiek, psychische aandoeningen, psychiatrische problematiek, LVB problematiek. Dit moet duidelijk blijken uit de functie, werkzaamheden en de gewerkte periodes die op het CV vermeld staan.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox