Stichting Reclassering Nederland (RN)

Medewerker servicedesk ict

Stichting Reclassering Nederland (RN)

De opdracht­omschrijving

Opdrachtbeschrijving

Binnen de afdeling Informatievoorziening & facilitair(I&F) is de Servicedesk het eerste aanspreekpunt voor alle IT-gerelateerde vragen, incidenten en verzoeken van eindgebruikers. De Servicedesk speelt een cruciale rol in het waarborgen van de continuïteit van de dienstverlening en het ondersteunen van collega’s bij het gebruik van digitale middelen. De werkzaamheden bestaan onder andere uit: Het aannemen, registreren, analyseren en (waar mogelijk) oplossen van incidenten en serviceverzoeken; Het bieden van ondersteuning op locatie en op afstand (telefonisch, via e-mail of ticketsysteem); Het uitvoeren van standaard changes, zoals gebruikersbeheer (Active Directory, Microsoft 365); Het signaleren van terugkerende problemen en het aandragen van verbetervoorstellen; Het correct en volledig documenteren van uitgevoerde werkzaamheden.

Achtergrond opdracht
Vanwege capaciteitsuitbreiding en/of vervanging van een interne medewerker zijn wij op zoek naar een ervaren en klantgerichte Servicedesk Medewerker. De externe kracht zal worden ingezet binnen het team Servicedesk en rapporteert aan de Teamleider Servicedesk.
Organisatorische context en cultuur
Reclassering Nederland is een onafhankelijke organisatie die werkt aan een veiliger samenleving. Samen met justitie, politie, gemeenten en het gevangeniswezen zetten we alles op alles om te voorkomen dat mensen opnieuw de fout in gaan. Dat doen we door aan de slag te gaan met ver-dachten en veroordeelden en hen aan te sporen hun gedrag te veranderen. Dat gebeurt vanaf hun arrestatie tot het moment dat zij weer op vrije voeten zijn. Medewerkers van Reclassering Nederland werken volgens uitgekiende methodes en op basis van wetenschappelijke ontwikkelingen. Het reclasseringswerk is het middelpunt van onze taak: bijdragen aan een veiliger samenleving. Reclassering Nederland heeft vestigingen in vijf regio's, het landelijk kantoor is gevestigd in Utrecht. Zo'n 2000 medewerkers zetten zich dagelijks in voor een veiligere samenleving.

Missie 

Reclassering Nederland draagt bij aan de veiligheid van de samenleving door het voorkomen van criminaliteit en het terugdringen van recidive. Dat doen we door risico’s zoveel mogelijk te beheersen en de dader of verdachte te stimuleren zijn of haar gedrag te veranderen. 

Visie

Daders zijn verantwoordelijk voor het delict en hun eigen gedrag. Justitiële autoriteiten beslissen over de consequenties. Voor daders die door een handicap of hun psychische gesteldheid niet in staat zijn hun verantwoordelijkheid te nemen, vindt doorgaans toeleiding naar zorg plaats. Gunstig beïnvloeden van het gedrag van daders is vaak mogelijk. Reclassering Nederland ondersteunt mensen daarbij. Het aanwakkeren van motivatie, maken van verantwoorde keuzes en zelfreflectie maken deel uit van de aanpak. Daarbij houden we rekening met de risico’s voor de samenleving en controleren we waar nodig. 

ICT Landschap 

De afdeling I&F is onder meer verantwoordelijk voor de ICT-infrastructuur binnen de organisatie. De afdeling ondersteunt collega’s met betrouwbare oplossingen op basis van de generieke infrastructuur die constant wordt verbeterd. De afdeling beheert ruim 3.200 accounts van de drie Reclasseringsorganisaties (3RO) bestaande uit Reclassering Nederland, Leger des Heils en Verslavingsreclassering GGZ. De afdeling I&F beheert de volledige ICT-infrastructuur van Reclassering Nederland en van de andere twee reclasseringsorganisaties de Citrix-omgeving. 

De afdeling I&F bestaat uit 50 fte en bestaat naast het management, de Servicedesk en Bureau IRIS, uit vijf beheerteams: Citrix/Windows, Netwerken, Technisch applicatiebeheer, Unix/DBA en Functioneel Beheer Bedrijfsvoering. 

Bureau IRIS bestaat uit functioneel beheerders en ontwikkelaars die verantwoordelijk zijn voor het primaire clientvolgsysteem IRIS en de omgeving Portalen van de 3RO

Overig
Hybride werken is mogelijk. Over het algemeen is er een 50/50 beleid en in overleg afwijking mogelijk.

De Eisen

  • ICT Opleiding op MBO Niveau 4 afgerond (minimaal 3 jaar werkervaring)
  • ITIL V4 (minimaal 1 jaar werkervaring)
  • Minimaal 2 Microsoft certificering (Microsoft Certified: Azure Fundamentals (AZ-900), MS-900: Microsoft 365 Fundamentals of MD-102 en MD 100)
  • Opleiding gericht op automatisering (MBO niveau 4) en tevens de basisopleiding kernbegrippen ICT en Windows-familie.
  • ICT servicedesk ervaring (3 jaar)

De Wensen

  • Vakkennis en technische vaardigheden: Basiskennis van IT-systemen (Windows, Office 365, netwerken, printers, Intune, Citrix).
  • Probleemoplossend vermogen bij technische storingen.
  • ITIL-kennis (incident-, probleem- en change management) communicatieve vaardigheden.
  • Luisteren en doorvragen om problemen goed te begrijpen.
  • Duidelijk communiceren met zowel technische als niet-technische gebruikers.
  • Klantvriendelijkheid en empathie tonen, ook bij frustraties.
  • Rustig blijven onder druk, vooral bij veel meldingen of urgente storingen.
  • Prioriteiten stellen en efficiënt werken.
  • Kennis van ticketing systemen zoals Topdesk. Zorgvuldig registreren van meldingen en acties in het ticketsysteem.
  • Documenteren van oplossingen voor kennisdeling.
  • Kennis van Windows 10 & 11
  • Topdesk
  • Active directory
  • Citrix director
  • Mobile Iron
  • Intune
  • Azure

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
30 september 2025 om 12:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox