Belastingsamenwerking Gouwe-Rijnland

Medewerker informatie & inning

Belastingsamenwerking Gouwe-Rijnland

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De Belastingsamenwerking Gouwe-Rijnland (BSGR) is een samenwerkingsverband op het gebied van belastingen tussen het hoogheemraadschap van Rijnland en de gemeenten: Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Katwijk, Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest, Velsen, Voorschoten, Waddinxveen, Wassenaar en Zoeterwoude. Wij voeren de heffing en invordering van meerdere lokale belastingen uit namens onze deelnemende gemeentes. Dit alles doen wij aan de hand van onze kernwaardes: betrouwbaar, transparant, flexibel en verantwoordelijkheid. De BSGR is een professionele, informele organisatie met korte lijnen en een goed sfeer. 

  • Deze functie kent – na een uitzendperiode van ongeveer 3 maanden – de intentie om een vast contract aan te bieden. De functie is ingedeeld in salarisschaal 7 (Cao SGO). De inschaling vindt plaats op basis van jouw vooropleiding, kennis en ervaring;
  • Je kunt beschikken over een vrij te besteden individueel keuzebudget (IKB) van 17,05%;
  • We bieden flexibele werktijden en mogelijkheid tot thuiswerken.

Voor de afdeling I&I zijn we op zoek naar – bij voorkeur - een ervaren medewerker.

Verantwoordelijkheden

Als medewerker I&I bestaan jouw werkzaamheden onder anderen uit:

  • zelfstandig afhandelen van telefonische klantcontacten;
  • beoordelen en afspraken maken voor betalingsregelingen;
  • verwerken en uitzoeken van betalingen, verzoek- en bezwaarschriften en beoordelen restituties;
  • uitvoeren loonvorderingen;
  • beoordelen en afhandelen van kwijtscheldingsverzoeken;
  • schuldhulpverlening, bewindvoering en budgetbeheer aanvragen verwerken;

verrichten van baliewerkzaamheden, in ontvangst nemen van betalingen en te woord staan van bezoekers etc.

De kandidaat is inzetbaar vanaf uiterlijk 1 januari tot en met 31 maart 2026 voor 32-26 uur per week met een optie tot verlenging tot uiterlijk 1 juli 2026. Daarna is de intentie een dienstverband via de BSGR aan te bieden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De inwerkperiode zal op kantoor plaatsvinden. Na deze periode bestaat de mogelijkheid om thuis te werken met dien verstande dat 50% (in voorkomende gevallen/tijdelijk meer) van de tijd op kantoor wordt ingepland.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf uiterlijk 1 januari tot en met 31 maart 2026 voor 32-26 uur per week met een optie tot verlenging tot uiterlijk 1 juli 2026. Daarna is de intentie een dienstverband via de BSGR aan te bieden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De inwerkperiode zal op kantoor plaatsvinden. Na deze periode bestaat de mogelijkheid om thuis te werken met dien verstande dat 50% (in voorkomende gevallen/tijdelijk meer) van de tijd op kantoor wordt ingepland.
  • Je voegt een cv van maximaal 2 pagina’s A4 toe.
  • Je beschikt minimaal over een afgeronde MBO-opleiding. Verder zoeken we iemand die: - sterk is in klantcontact, zowel telefonisch als schriftelijk; - affiniteit heeft met financiële administratie of debiteurenbeheer; - communicatief vaardig, zorgvuldig en proactief is.
  • Deze opdracht wordt uitgezet in de vorm van een zogenaamde detavast overeenkomst ook wel bekend onder ‘uitgestelde werving & selectie’. Inschrijvers bieden de kandidaten aan vanuit een uitzend- of detacheringsovereenkomst; de uitzend-/detacheringsperiode bedraagt ongeveer 3 maanden. Deze opdracht wordt uitgezet als uitzend- of detacheringsopdracht, niet als ZZP opdracht (weergeven/toelichten in de toelichting).

De Wensen

  • Je beschikt over minimaal 2 jaar ervaring op het gebied van klantcontact; je beantwoordt de inkomende telefoongesprekken, e-mails en overige correspondentie op een professionele en klantvriendelijke manier. Je adviseert klanten over betaalachterstanden, denkt mee over passende oplossingen en helpt bij het opzetten van betalingsregelingen. Je hebt een klantgerichte opstelling en je beschikt over goede analytische en communicatieve vaardigheden (duidelijk aantoonbaar weergegeven in cv).
  • Je beschikt over MBO+ werk- en denkniveau, en over minimaal 2 jaar werkervaring (blijkt uit cv en toelichting).
  • Je beschikt over minimaal een afgeronde MBO-opleiding eventueel aangevuld met relevante en vakgerichte cursussen of opleiding (duidelijk blijkend uit het cv).
  • De uitzendperiode van 3 maanden wordt opgevolgd door indiensttreding bij de BSGR. De hoogte van de eenmalige fee is onderdeel van de gunningscriteria (de fee duidelijk vermelden in de toelichting).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
12 december 2025 om 11:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox