Gemeente Rotterdam

Medewerker hr beheer servicedesk en doorstroom - cluster bco

Gemeente Rotterdam

De opdracht­omschrijving

Waar ben jij van?

Jij bent van werken op typisch Rotterdamse wijze: met lef, initiatief en altijd op zoek naar vormen van samenwerking en ontwikkeling.

Jouw functie

Werk jij op typisch Rotterdamse wijze: Met lef, initiatief en altijd op zoek naar vormen van samenwerking en ontwikkeling? Dan is deze functie misschien iets voor jou.

Je werkt primair voor de Servicedesk HR en/of Doorstroom. Je bent een enthousiaste collega die ervoor zorgt dat elk loonstrookje klopt. Iedere werkdag is weer anders in deze dynamische functie waarbij je werkzaamheden onder andere bestaan uit:

Het verwerken en controleren van salarissen en mutaties;

Maken van berekeningen;

Je biedt volledig, juist en tijdig administratieve en organisatorische ondersteuning voor de ontwikkeling en uitvoering van het HR beleid;

Je hebt kennis van het volledige vakgebied;

Je verricht zelfstandig werkzaamheden;

Je fungeert als vraagbaak over de salarisadministratie binnen het team en behandelt vragen van medewerkers en lijnmanagers;

Je zorgt mede voor een optimaal mogelijke informatie uitwisseling en doet voorstellen met betrekking tot kwaliteitszorg;

Je signaleert verbeteringen en stelt verbetervoorstellen op ten behoeve van de werkprocessen, informatievoorziening, producten en diensten;

Daarnaast weet je op een vriendelijke en doortastende manier het doel, de aard en de urgentie

van de vragen van medewerkers en leidinggevenden helder te krijgen. Zo nodig verbind je door naar overige afdelingen binnen HR. Je informeert en adviseert medewerkers, leidinggevenden en HR professionals over alle HR producten en diensten en geeft uitleg over de procedures en processen.

Verder handel je als eerste aanspreekpunt zoveel als mogelijk zelfstandig het inkomende telefoonverkeer af en krijgt energie van een geholpen klant. Je signaleert trends in klantvragen en brengt op basis hiervan adviezen uit over verbetering van de dienstverlening en/of communicatie.

Jouw profiel

Als medewerker HR Beheer beschik jij over goede adviesvaardigheden, ben je klantgericht en streef je naar het beste resultaat. Je kunt makkelijk buiten de kaders denken, bent flexibel en weet goed op verschillende niveaus te schakelen, je bent creatief in denken én in doen en je weet draagvlak te creëren voor jouw oplossingen. Je bent een echter teamspeler met een pragmatische houding die samen met collega’s naar oplossingen werkt. Vanzelfsprekend ben je stressbestendig, resultaatgericht en een echte aanpakker. Uiteraard kun je adviseren in de wet- en regelgeving omtrent arbeidsrecht en loonheffingen. Tot slot ben je communciatief vaardig in de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift.

Eisen

Je hebt minimaal een afgeronde mbo-4 opleiding;

Je hebt een afgeronde opleiding in PDL (praktijk diploma loonadministratie);

Je hebt minimaal 2 jaar ervaring op het (payroll) vakgebied;

Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in klantcontactfuncties (telefonisch en in woord en geschrift).

Wensen

Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding;

Je hebt ervaring bij een gemeente met minimaal 300.000 inwoners;

Je hebt ervaring met het verwerken van personeels en salarismutaties;

Je hebt ervaring met digitale payroll processen;

Je hebt kennis van YouForce en ADP.

De afdeling

De afdeling HR-Beheer ontwikkelt zich tot een afdeling die efficiënte en hoogwaardige salaris- en personeelsdiensten (administratie en registratie) biedt. De afdeling bestaat uit verschillende procesteams; Instroom, Doorstroom, Uitstroom, Kwaliteit/Controle/organisatiebeheer, Specials, VOG & Stage, SW en informatievoorziening.

HR beheer is in verandering. We doen de personeels- en salarisadministratie voor alle ambtenaren en SW medewerkers van de gemeente Rotterdam en alle HR informatievoorziening. Door digitalisering, automatisering en procesgericht werken doen we ons werk steeds sneller en beter. Vrijkomende capaciteit gebruiken we om extra dienstverlening te verkennen door middel van experimenten. Geslaagde experimenten borgen we in onze dienstverlening. We zijn geen op zichzelf staande eenheid, maar zijn onderdeel van 1 integraal opererend HR. Met onze medewerkers creëren we een cultuur van verantwoordelijkheid.

Voor de afdeling zijn drie speerpunten benoemd:

Voortbouwen op de ingezette beweging naar een procesgerichte afdeling met een cultuur van verantwoordelijkheid;

Vereenvoudigen/optimaliseren werkprocessen (verdere digitalisering);

Betrekken van medewerkers en de lijn bij verdere innovatie en vernieuwing werkwijze.

Het team Doorstroom en Servicedesk HR bestaat uit ongeveer 40 medewerkers.

Onze organisatie

Werken voor de gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Die bekend staat als innovatief en internationaal. Een stad ook met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. In deze voorhoede werk jij, voor en samen met meer dan 665.000 Rotterdammers. Bij zo’n stad hoort een eigentijdse overheid. Wij bieden je ruimte en kansen om Rotterdam en daarmee jezelf vooruit te blijven helpen. Met arbeidsvoorwaarden die dat mogelijk maken.

Bij de gemeente Rotterdam staat centraal dat je je als medewerker kunt ontwikkelen. Dat stimuleren we ook. Want hoe beter jij je werk kunt doen, hoe beter het resultaat voor onze stad.

Jouw werkgebied voor deze vacature is het onderdeel Bestuurs- en Concernondersteuning (BCO). De BCO noemen we ook wel de spil van de gemeentelijke organisatie. De medewerkers van dit cluster zorgen ervoor dat het college van burgemeester en wethouders de stad kan besturen. Het is de schakel tussen de Rotterdammers, het stadsbestuur en de veertien gebieden. De BCO verzorgt ook de bedrijfsvoering voor alle clusters. De afdelingen  inkoop, communicatie, ICT, facilitaire zaken, juridische zaken, HR, onderzoek en financiën zorgen ervoor dat de clusters zich volledig kunnen richten op hun eigen taken.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • WAADI Indien u tegen vergoeding arbeidskrachten ter beschikking stelt aan de gemeente Rotterdam om onder onze leiding en toezicht arbeid te verrichten, dient uit het Handelsregister van de Kamer van Koophandel te blijken dat u dit wettelijk mag doen conform de Wet Allocatie Arbeidskrachten Door Intermediairs (Waadi).  De gemeente checkt dit bij opdrachten onder leiding en toezicht via deze Link naar de KvK Waadi check website. U verklaart dat u bij het Handelsregister van de Kamer van Koophandel WAADI geregistreerd bent.
  • Schrijft u als Inschrijver zelfstandig in? (zijnde; niet in combinatie)
  • Geschiktheid Kandidaat Inschrijver verklaart dat de kandidaat geschikt is voor inzet op de opdracht. Hiertoe heeft Inschrijver ten minste: De inhoud van deze uitvraag gelezen en begrepen. Onder de inhoud van deze uitvraag verstaan wij het volgende: het functieprofiel of opdrachtomschrijving behorend bij deze uitvraag; de van toepassing zijnde voorwaarden; Middels passende en realistische selectie- en screeningsinstrumenten de volgende zaken vastgesteld: dat de kandidaat volledig voldoet aan alle in deze uitvraag gestelde eisen; dat inzet van de kandidaat tot een redelijk te verwachten professionele uitvoering van de opdracht en/of vervulling van de functie leidt; dat uit het (arbeids)verleden van de kandidaat geen bezwaren ten aanzien van inzet op de opdracht blijken: Kandidaat is afgelopen 2 jaar niet in dienst geweest van de gemeente Rotterdam. Knock-out Het bovenstaand gestelde betreft een eis (knock-out). Indien de inschrijving niet aantoonbaar voldoet aan deze eis komt de inschrijving niet voor gunning in aanmerking.
  • Curriculum Vitae U dient hier het CV van de kandidaat te uploaden. Het CV dient ter verificatie van het gestelde in de Inschrijving. Vermeld in de Bestandsnaam van het CV de naam van de kandidaat en de naam van u als Inschrijver. Vormvereisten CV: Volledige naam + voorletters kandidaat; Beschikbaar voor x aantal uren vanaf startdatum; Opleiding; Werkervaring; Specifieke kennis; Systeem kennis; Relevante nevenactiviteiten; Gevraagde certificaten + naam instituut + datum behaald; De CV dient opgesteld te zijn in het Nederlands; maximaal 5 A4 enkelzijdig groot. U bevestigt het Curriculum Vitae van de kandidaat te hebben geüpload. Knock-out Het bovenstaand gestelde betreft een eis (knock-out). Indien de inschrijving niet aantoonbaar voldoet aan deze eis komt de Inschrijving niet voor gunning in aanmerking.
  • Vanaf heden is het niet meer nodig om deze documenten te uploaden in Mercell. In plaats daarvan vragen wij u deze documenten wel op te vragen bij de kandidaat en in eigen beheer te houden tot tenminste 12 maanden na afloop van de opdracht inclusief eventuele verlengingen en daarbij vragen wij u akkoord te gaan met onderstaande. Opdrachtnemer gaat akkoord met onderstaande voorwaarden: 1. Opdrachtnemer garandeert dat hij voorafgaand aan de datum waarop de opdracht tot plaatsing van een kandidaat definitief wordt gegund beschikt over:  een volledig en correct door de kandidaat ingevulde en ondertekende Verklaring informatiegebruik en geheimhouding; een volledig en correct door de kandidaat ingevulde en ondertekende Integriteits- en geheimhoudingsverklaring; een volledig en correct door de kandidaat ingevulde en ondertekende Verklaring arbeidsverleden; een Verklaring omtrent het gedrag op punten 11, 12 en 13 van de kandidaat, tenzij dit anders is aangegeven in het functieprofiel,  die niet ouder is dan 5 jaar ten opzichte van de datum waarop de opdracht definitief wordt gegund en waaruit geen bezwaren blijken ten aanzien van het inzetten van de kandidaat op de opdracht (VOG). Opdrachtnemer garandeert dat hij ook tijdens de gehele looptijd van de opdracht beschikt over een geldige VOG van de kandidaat; 2. Opdrachtnemer is van rechtswege in verzuim op het moment dat hij de verplichting in het eerste lid niet uiterlijk voorafgaande aan de datum waarop de opdracht tot plaatsing van een kandidaat definitief wordt gegund is nagekomen.  3. De gemeente Rotterdam is gerechtigd om van Opdrachtnemer te verlangen dat hij op eerste verzoek met (de hierboven genoemde) relevante stukken aantoont dat hij de verplichting uit lid 1 (tijdig) is nagekomen. 4. Indien bij Opdrachtnemer het vermoeden bestaat of redelijkerwijs zou moeten bestaan dat hij de verplichting uit het eerste lid niet (tijdig) zal kunnen nakomen, dient hij de gemeente Rotterdam hiervan onverwijld schriftelijk op de hoogte te brengen via de algemene mailbox [servicepuntexterneinhuur@rotterdam.nl] met vermelding van de naam van de kandidaat en het specifieke tendernummer. 5. Opdrachtnemer kan zich jegens de gemeente Rotterdam niet op overmacht beroepen terzake de niet nakoming van de verplichtingen uit deze bepaling. 6. Indien Opdrachtnemer één of meerdere van zijn verplichtingen uit deze bepaling niet of niet tijdig nakomt, is hij aansprakelijk voor alle schade die de gemeente Rotterdam daardoor lijdt of nog zal lijden. Onverminderd de rechten die de gemeente Rotterdam heeft op grond van de wet, is hij in dat geval gerechtigd om:   zijn verplichtingen uit de opdracht tot plaatsing van de kandidaat op te schorten en/of de geleden of nog te lijden schade als gevolg van de tekortkoming te verrekenen met (toekomstige) vorderingen die de Opdrachtnemer heeft op de gemeente Rotterdam en/of de kandidaat per direct op non-actief te stellen en/of de Opdracht tot plaatsing van de kandidaat (definitief) te beëindigen.   7. Voorafgaande aan een eventuele plaatsing informeert Opdrachtnemer de kandidaat over de noodzaak om de documenten genoemd in het eerste lid op tijd bij Opdrachtnemer aan te leveren en over de gevolgen (non-actiefstelling en/of beëindiging opdracht tot plaatsing) die de gemeente Rotterdam kan verbinden aan de niet nakoming van deze verplichting.

De Wensen

  • Je hebt minimaal een afgeronde mbo-4 opleiding; Je hebt een afgeronde opleiding in PDL (praktijk diploma loonadministratie); Je hebt minimaal 2 jaar ervaring op het (payroll) vakgebied; Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in klantcontactfuncties (telefonisch en in woord en geschrift).
  • Bent u als u de Opdracht gegund krijgt ook de facturerende partij?
  • Ervaring in de gevraagde functie Geef aan of de kandidaat beschikt over de volgende ervaring: Ervaring bij een gemeente met minimaal 300.000 inwoners; Ervaring met het verwerken van personeels en salarismutaties; Ervaring met digitale payroll processen. - Ervaring bij een gemeente met minimaal 300.000 inwoners - Ervaring met het verwerken van personeels en salarismutaties - Ervaring met digitale payroll processen - Geen van bovenstaande
  • Specifieke kennis Geef aan of de kandidaat beschikt over kennis van YouForce en ADP.
  • Uploaden van prijsbijlages is niet mogelijk voor aanbieders Toelichting: Onderstaande tariefrange betreft een super-all-in tarief waarbij de inschrijver rekening dient te houden met eventuele bijzonderheden (denk aan o.a. onkostenvergoeding, onregelmatigheidsdiensten, thuiswerkvergoeding etc.) Uurtarief (excl. BTW) Min. 60,- Euro/uur - Max. 82,50,- Euro/uur Indien u een tarief indient buiten deze bandbreedte betreft dit een knock-out en wordt uw Inschrijving niet verder meegenomen in de beoordeling.
  • Opleidingsniveau Geef aan of de kandidaat minimaal een afgeronde hbo-opleiding heeft.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox