Gemeente Pijnacker Nootdorp

Medewerker energietoeslag

Gemeente Pijnacker Nootdorp

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Als medewerker energietoeslag kom je te werken binnen de afdeling Sociaal Domein, in het team Participatie. Binnen dit team ben je met name verantwoordelijk voor het beoordelen van aanvragen voor de tijdelijke energietoeslag en andere voorkomende werkzaamheden binnen de participatiewet.

Opdracht
De gemeente is voor het team Participatie op zoek naar een medewerker energietoeslag. In deze functie ben je voor en minste 24 uur per week verantwoordelijk voor het beoordelen van aanvragen voor de tijdelijke energietoeslag voor huishoudens met een inkomen op minima niveau (tot 120% van het sociaal minimum). Daarnaast kun je ingezet worden voor andere voorkomende werkzaamheden binnen de participatiewet.

Werkzaamheden
De werkzaamheden bestaan in eerste instantie uit de volgende activiteiten: 
- Het verstrekken van informatie aan inwoners over procedures en de afhandeling van aanvragen voor de tijdelijke energietoeslag;
- Het beoordelen van aanvragen voor de tijdelijke energietoeslag voor huishoudens in de gemeente Pijnacker-Nootdorp;
- Het opstellen van rapportages over de aanvragen voor de tijdelijke energietoeslag;
- Het opstellen van afwijzingsbeschikkingen en toekenningsbeschikkingen;
- Het uitvoeren van overige werkzaamheden in het kader van de Participatiewet.

Kennis/Ervaring
- Kennis van de Participatiewet;
- Kennis van relevante wet- en regelgeving;
- Inzicht in bestuurlijke, organisatorische en functionele verhoudingen;
- Inzicht in (maatschappelijke) ontwikkelingen op het beleidsterrein;
- Vaardigheid in het opstellen van rapportages en beschikkingen;
- Vaardigheid in het voeren van (telefonische) gesprekken met cliënten;
- Gericht op samenwerking.

Competenties:

- Resultaatgericht;
- Goede uitdrukkingsvaardigheid;
- Omgevingsbewust;
- Overtuigingskracht;
- Betrouwbaar;
- Zelfstandig;
- Proactief;
- Zorgvuldig.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in de week van 22 augustus 2022. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag  24 augustus 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de marktplaatsopdracht.

Overige informatie

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 16 augustus 2022, 12.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 18 augustus 20221 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze marktplaatsopdracht duurt tot maandag 22 augustus 2022 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de participatiewet.
  • Aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de tijdelijke energietoeslag 2022.
  • Aantoonbare kennis in de afgelopen 5 jaar van het klantvolgsysteem Civision/CSAM van Pink Roccade (duidelijk weergeven in het cv).
  • Selectiegesprek in de tweede beoordelingsfase.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox