
gemeente Smallingerland
max €65 per uur
Friesland
36 uur per week
01 januari 2026
30 juni 2026
Opdrachtomschrijving
Gemeente Smallingerland is in verband met zwangerschapsvervanging tijdelijk op zoek naar een ervaren Medewerker Cliëntenadministratie. Je komt te werken in een collegiaal team dat verantwoordelijk is voor de uitvoering van inkomensvoorzieningen. Binnen dit team lever je een directe bijdrage aan de rechtmatige en tijdige uitbetaling van uitkeringen en andere inkomensregelingen. Naast de reguliere processen werk je ook mee aan verbeteringen zoals digitalisering, implementatie van nieuwe systemen en kwaliteitsprojecten.
Verantwoordelijkheden
Verwerken, controleren en fiatteren van werkprocessen die leiden tot de uitbetaling van uitkeringen.Interpreteren en berekenen van loonstroken, rekening houdend met belastingtechnische aspecten.
Correspondentie met cliënten en onderzoeken van signalen (bijvoorbeeld niet opgegeven inkomsten, IB-signalen).
Uitvoeren van herberekeningen, nabetalingen, terugvorderingen en inrichten van debiteurendossiers.
Opstellen van gespecificeerde brieven aan derden bij verrekeningen.
Meewerken aan projecten op het gebied van digitalisering, nieuwe software en robotisering.
Bewaken en verbeteren van de kwaliteit door databasebeheer en uitvoeren van query’s.
De kandidaat is inzetbaar voor een initiële periode van 6 maanden vanaf 1-1-2026 tot en met 30-06-2026 voor 32-36 uur per week. Verlengen is in onderling overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer mogelijk met maximaal 2 keer de initiële contractperiode. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox