gemeente Smallingerland

Medewerker cliëntenadministratie werk & inkomen

gemeente Smallingerland

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Gemeente Smallingerland is in verband met zwangerschapsvervanging tijdelijk op zoek naar een ervaren Medewerker Cliëntenadministratie. Je komt te werken in een collegiaal team dat verantwoordelijk is voor de uitvoering van inkomensvoorzieningen. Binnen dit team lever je een directe bijdrage aan de rechtmatige en tijdige uitbetaling van uitkeringen en andere inkomensregelingen. Naast de reguliere processen werk je ook mee aan verbeteringen zoals digitalisering, implementatie van nieuwe systemen en kwaliteitsprojecten.

Verantwoordelijkheden

Verwerken, controleren en fiatteren van werkprocessen die leiden tot de uitbetaling van uitkeringen.Interpreteren en berekenen van loonstroken, rekening houdend met belastingtechnische aspecten.
Correspondentie met cliënten en onderzoeken van signalen (bijvoorbeeld niet opgegeven inkomsten, IB-signalen).
Uitvoeren van herberekeningen, nabetalingen, terugvorderingen en inrichten van debiteurendossiers.
Opstellen van gespecificeerde brieven aan derden bij verrekeningen.
Meewerken aan projecten op het gebied van digitalisering, nieuwe software en robotisering.
Bewaken en verbeteren van de kwaliteit door databasebeheer en uitvoeren van query’s.

De kandidaat is inzetbaar voor een initiële periode van 6 maanden vanaf 1-1-2026 tot en met 30-06-2026 voor 32-36 uur per week. Verlengen is in onderling overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer mogelijk met maximaal 2 keer de initiële contractperiode. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar voor een initiële periode van 6 maanden vanaf 1-1-2026 tot en met 30-06-2026 voor 32-36 uur per week. Verlengen is in onderling overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer mogelijk met maximaal 2 keer de initiële contractperiode. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt een cv van maximaal 4 pagina's A4 toe.
  • U bent in dienst bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau en geen ZZP-er of BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder. De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking.
  • Beschikt over minimaal een afgeronde MBO-opleiding in een relevante richting (bijvoorbeeld administratie of financieel) en aantoonbaar werk- en denkniveau op dat niveau.
  • Minimaal 3 jaar recente werkervaring binnen cliëntenadministratie of financiële administratie in het sociaal domein.

De Wensen

  • Ervaring met Suite en Key2Financiën; kennis van Cognos of vergelijkbare rapportagetools.
  • Aantoonbare ervaring met debiteurenbeheer en herberekeningen binnen uitkeringsprocessen.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox