Werkorganisatie CGM

Medewerker Burgerzaken B

Werkorganisatie CGM

De opdracht­omschrijving

Werken voor de werkorganisatie CGM betekent werken voor drie gemeenten: Cuijk, Grave en Mill en Sint Hubert. Drie zelfstandige gemeenten, ieder met een eigen dynamiek en ambitie. Gelegen in het noordoosten van Brabant, een streek die bekend staat om z’n gemoedelijkheid en gastvrijheid.

Kenmerkend voor onze organisatie zijn de kernwaarden: open, zakelijk en burgergericht. Een goede dienstverlening aan de 48.000 inwoners van de drie gemeenten staat voorop. We doen wat we zeggen, we verplaatsen ons in onze klanten en denken met hen mee. We vinden samenwerken belangrijk en hebben oog en oor voor onze omgeving.

Bij CGM werken we met 350 medewerkers samen om de ambities van de drie gemeenten waar te maken. Er is hierbij ruimte voor zelfstandigheid, eigen initiatief en het nemen van verantwoordelijkheid. De ontwikkeling van onze medewerkers vinden we erg belangrijk, net zoals goede arbeidsvoorwaarden. We werken in een dynamische omgeving met een collegiale werksfeer.

Vanuit ons  team Burgerzaken en Belastingen van de afdeling Publiek is het cluster Belastingen verantwoordelijk voor de diverse gemeentelijke taken op het gebied van belastingen. Het cluster Burgerzaken zorgt voor de correcte verwerking van aanvragen, wijzigingen en verstrekkingen voor wat betreft persoonsgegevens van de inwoners van de 3 gemeenten.

De medewerkers van Burgerzaken werken volgens een rooster voor en in de 3 gemeenten, vanuit de standplaats gemeentehuis Cuijk.



Voor Burgerzaken zoeken wij per 1 januari 2021 voor een jaar een:

  

Medewerker Burgerzaken B

voor 23 uur per week

 

Jouw uitdaging

Op 3 locaties voer je gemeentelijke taken uit op het gebied van persoonsgegevens die niet in de 1e (telefonie/snelbalie) en 2e lijn (frontoffice burgerzaken balie) kunnen worden gedaan. Denk daarbij aan:  naturalisatieverzoeken en -verantwoordingen, eerste inschrijvingen, brondocumenten beoordelen en verwerken, burgerlijke stand-zaken, mutaties en correcties in de BRP, organiseren verkiezingen en de kasverantwoording.

Deze taken doe je  veelal volgens vastgestelde procedures, werkwijzen en planningen.

Je voert complexere administratieve werkzaamheden uit in de back-office en levert een bijdrage aan contentbeheer, kwaliteitsverbetering en e-dienstverlening.

Je bent verantwoordelijk voor de tijdsbewaking en de aflevering van kwalitatief goede producten en diensten op het gebied van burgerzaken. Knelpunten en signalen vanuit contacten met interne dan wel externe klanten speel je door en je draagt mogelijke oplossingen daarvoor aan.  Je levert een bijdrage aan de totstandkoming van plannen, nota’s, rapporten en adviezen, bijv. door gegevens te verzamelen voor management en bestuurders en je neemt deel aan projecten vanuit kennis en ervaring op het vakgebied.

Plaats in de organisatie

Je verricht de werkzaamheden onder verantwoordelijkheid van de Teamleider Burgerzaken en Belastingen.

Kandidaatomschrijving

Je beschikt over het diploma van de vakopleiding Bestuursambtenaar Burgerzaken (MBO-4-niveau) en hebt zeer ruime kennis en ervaring op het werkterrein.

Je bent goed bekend met de wetgeving, (gemeentelijk) beleid, regels en procedures, geautomatiseerde systemen en nieuwe ontwikkelingen op het gebied van burgerzaken.

De afwisseling van het werken op 3 locaties zie jij als een pluspunt.

Je bent klantgericht, zeer accuraat en zelfstandig, maar ook een teamspeler en flexibel ten aanzien van werktijden, taken en werklocaties.

Het Nederlands beheers je goed in woord en geschrift en je kunt goed luisteren, doorvragen en je antwoorden duidelijk en vriendelijk formuleren.

Meedenken over en meewerken aan wijzigingen in de dienstverlening naar aanleiding van landelijke ontwikkelingen en ontwikkelingen in onze organisatie vind jij interessant en vanzelfsprekend.

 

Toelichting op rooster

werkdagen in overleg te bepalen

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><br><br><p>Je bent klantgericht, zeer accuraat en zelfstandig, maar ook een teamspeler en flexibel ten aanzien van werktijden, taken en werklocaties.</p> <p>Het Nederlands beheers je goed in woord en geschrift en je kunt goed luisteren, doorvragen en je antwoorden duidelijk en vriendelijk formuleren.</p> <p>Meedenken over en meewerken aan wijzigingen in de dienstverlening naar aanleiding van landelijke ontwikkelingen en ontwikkelingen in onze organisatie vind jij interessant en vanzelfsprekend.</p><br><br>
  • opvraagbaar minimaal 5 jaar ervaring of evenveel uren in parttime in dienstverlening op het gebied van burgerzaken vanuit 1 organisatie voor meerdere gemeenten.
  • wel aantoonbaar diploma behaald, voorkeur BABZ/ALO

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox