Gemeente Meppel

Medewerker Burgerzaken

Gemeente Meppel

De opdracht­omschrijving


Medewerker Burgerzaken
(28-36 uur per week)

Wat ga je doen?
Je gaat werken in een team van professionals binnen Dienstverlening. Het team Dienstverlening bestaat uit medewerkers van het Klant Contact Centrum (KCC) en medewerkers van het cluster Burgerzaken. Samen werken jullie samen om de dienstverlening te leveren aan alle burgers en klanten van de gemeente Meppel.
Samen met 6 collega’s van burgerzaken zorg je er voor dat de dienstverlening binnen het cluster burgerzaken verleend wordt. De balie is open op werkdagen van 08:15 tot 13:45 uur. Beschikbaarheid is op deze tijden een vereiste. Beschikbaarheid op de avondopenstelling (vrijdag) wordt gerouleerd. 
Concreet zijn je taken:

  • Je neemt de aanvragen rijbewijzen van burgers aan en handelt deze zelfstandig af;
  • Je neemt de aanvragen voor reisdocumenten van burgers in behandeling;
  • Je verzorgt de aanvragen voor verklaring omtrent gedrag;
  • Je verzorgt de aanvragen voor uittreksels uit de Basis Registratie Personen
  • Je neemt de verhuizingen aan en verwerkt deze in Key-2-burgerzaken
  • Je stelt de akte op  voor geboorte, overlijden en melding huwelijksaangifte.

De Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal afgeronde MBO-4 opleiding.
  • Kandidaat is fysiek beschikbaar tijdens openingstijden balie stadhuis in Meppel tussen 08:15 en 13:45 alle dagen van de week en draait mee in roulatieschema tijdens de avondopenstelling (vrijdag tussen 17:00 en 19:00)
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek. Je hebt een klantvriendelijke instelling, waarbij helder en transparant kunnen communiceren een talent van je is. Je toont daarbij empathie en kunt goed luisteren. Je bent een samenwerker en je wordt er blij van als het je lukt om samen met je collega’s de dienstverlening draaiende te houden.
  • Kandidaat heeft minimaal een half jaar in de afgelopen 3 jaar werk- of stage ervaring bij een gemeente in een soortgelijke functie.
  • Kandidaat heeft een afgeronde basisopleiding burgerzaken of is nog bezig met deze basisopleiding. Dit komt duidelijk naar voren op het cv, in geval van de lopende opleiding aantonen wanneer deze is afgerond.
  • Kandidaat heeft aantoonbare kennis van digitale systeem Key2Burgerzaken.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox