Gemeente Westerwolde

Medewerker BRP-Straat 2

Gemeente Westerwolde

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De BRP-Straat heeft als voornaamste taak het registeren van personen die voor eerste inschrijving in de BRP in aanmerking komen. De BRP-Straat werkt onder andere intensief samen met de IND, COA en de AVIM. Naast de samenwerking met de ketenpartners op het aanmeldcentrum heb je ook veel contact met andere BRP-straten. De BRP-Straat heeft een eigen afdeling op het AC in Ter Apel. Het BRP-proces op het aanmeldcentrum Ter Apel een continue doorlopend proces. Per 1 april a.s. zal de BRP-Straat Ter Apel tijdelijk een 2e locatie in gebruik nemen in de gemeente Emmen. Op deze locatie worden vergunning/statushouders ingeschreven die op dit moment verblijven op COA-locaties in de noordelijke provincies. De BRP-Straat Ter Apel is zeven dagen per week in bedrijf en de BRP-Straat locatie Emmen is vijf dagen per week in bedrijf. Het team is zowel doordeweeks als in het weekend inzetbaar. De hoofdtaken bestaan uit: · het voorbereiden van dossiers op het gebied van eerste inschrijving in de BRP; · het voeren van intakegesprekken met asielzoekers; · het controleren van dossiers op het gebied van eerste inschrijving in de BRP; · het toepassen van het juiste IPR recht, afstamming en nationaliteitswetgeving.

Kandidaatomschrijving

· een op de functie gerichte opleiding op minimaal MBO niveau (bijvoorbeeld BOBZ/BABZ)
· je bent in het bezit van goede communicatieve vaardigheden en een goede beheersing van de Nederlandse taal. Je kunt zowel mondeling als schriftelijk duidelijk je standpunten op je beslissingen toelichten en argumenten overbrengen aan burgers.
· eventueel vakinhoudelijke kennis op het gebied van: · Basisregistratie Personen; · Internationaal Personen- en Familierecht en · Afstamming en Nationaliteitswetgeving.
· eventueel recente en aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie:

Daarnaast zijn jouw competenties:

· klantgerichtheid
· communicatief vaardig
· integriteit
· nauwkeurigheid
· teamplayer
· conflicthantering
· stressbestendig

Interviewplanning

De interviews met de top-5 kandidaten zullen worden gepland op 8 en 9 maart 2021.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je hebt werkervaring opgedaan bij Burgerzaken of KCC. Toon dit duidelijk aan met het CV.

De Wensen

  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px">Tijdens het interview zal er worden getoetst op werkervaring en kennis.
  • Je beschikt over kennis m.b.t. Key2 Burgerzaken. Toon dit aan met het CV.
  • Je hebt aantoonbare ervaring op het gebied van Burgerzaken of bij een gemeente (KCC) Beschrijf dit duidelijk.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox