Gemeente Zoetermeer
max €82 per uur
Zuid-Holland
36 uur per week
23 december 2024
23 juni 2025
Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Afdeling
Het Sociaal Domein biedt dienstverlening aan op het brede gebied van het sociale domein.
De afdeling Inkomen & Zekerheid is één van de afdelingen binnen het Sociaal Domein. Binnen één van de vier units van deze afdeling worden de juridische werkzaamheden uitgevoerd. De medewerkers behandelen o.a. bezwaar en (hoger)beroepschriften in het kader van de Participatiewet, Wmo, Jeugdwet, Besluit bijstandsverlening zelfstandigen en tijdelijke regelingen.
Opdracht
In verband met ziekte van één van de medewerkers zoeken wij iemand ter vervanging. Onderdeel van de taken is het begeleiden van collega medewerkers bezwaar en beroep in het zelfstandig behandelen van bezwaar- en (hoger) beroepschriften en voorlopige voorzieningen in het kader van de Participatiewet, Wmo, Jeugdwet, Besluit bijstandverlening zelfstandigen en tijdelijke regelingen.
Daarnaast ook het vertegenwoordigen van het college bij de rechtbank/CRvB en (het begeleiden van) het optreden als secretaris van de bezwaarschriftencommissie Sociaal Domein. Dit doe je door de genoemde voorkomende werkzaamheden ook zelf uit te voeren.
Competenties
- Ervaring met het begeleiden van collega’s in het vak is een pré;
- Analytisch, doelgericht en zorgvuldig in het proces;
- Overtuigingskracht;
- Goede schrijfvaardigheid.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 30 december 2024 van 09:00 uur tot 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 24 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox