gemeente Purmerend
geen max tarief
Noord-Holland
32 uur per week
19 juni 2024
19 december 2024
Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.
Opdracht
Team belastingen, bestaande uit zo’n 10 collega’s, is verantwoordelijk voor diverse werkzaamheden binnen het gemeentelijk belastinggebied. Waaronder de aanslagoplegging, inning, kwijtschelding en het afhandelen van bezwaren en beroepen. De gemeentelijke heffingen bestaan uit precariobelasting, ozb, rioolheffing, afvalstoffenheffing, toeristenbelasting, parkeerbelasting, Biz en de leges. De applicatie waar wij mee werken is Gouw.
Binnen team belastingen zijn wij op zoek naar ondersteuning bij voornamelijk de werkzaamheden omtrent de naheffingsaanslag van de parkeerbelasting. Daarnaast zoeken wij iemand die de inwoners en bedrijven te woord kan staan over de eerder genoemde heffingen.
Werken bij Purmerend betekent dat jij werkt waar nodig, dit vertaalt zich naar dat wij zoveel mogelijk fysiek op kantoor werken. Gelet op deze rol is de wens dat alle uren fysiek op het gemeentehuis van Purmerend gemaakt worden.
Wat ga je doen?
Als medewerker parkeerbelasting ga jij je vooral bezig houden met het opleggen van de naheffingsaanslagen. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het bezwarenproces tegen deze naheffing. Dit betekent van inboeken tot uitspraak verzenden. Hierin zorg jij dat je overzicht bewaart en vervaltermijnen in de gaten houdt. Binnen Purmerend komen er gemiddeld 200 bezwaren per maand binnen. Dit betreffen zowel burgerbezwaren als no cure no pay bezwaren.
Naast deze werkzaamheden ondersteun jij ook het team met de afhandeling van binnenkomende telefoongesprekken. Deze kunnen over alle gemeentelijke heffingen gaan.
Competenties
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
Bij voorkeur wordt er op locatie gewerkt tijdens deze opdracht. Dit is op het gemeentehuis in Purmerend.
Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 21 juni 2024 tussen 09.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 20 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox