Gemeente Westerwolde

Medewerker Backoffice Burgerzaken

Gemeente Westerwolde

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als backoffice medewerker ben je een vraagbaak voor je collega’s en heb je een duidelijke focus op de klant. Jouw kennis en kunde zorgt ervoor dat de burgers binnen de gemeente voorzien worden van een juiste en nauwkeurige dienstverlening op het gebied van de burgerlijke stand en naturalisaties.

Verder bestaan je hoofdtaken uit:
 Je handelt complexe BRP mutaties af en behandelt complexe vraagstukken over de burgerlijke stand en over
    naturalisaties. Verder regel je de eerste inschrijving in de BRP.
 Je handelt het BRP-berichtenverkeer af.
 Je doet adresonderzoeken.
 Je geeft advies over beschikkingen en helpt mee deze op te stellen.
 Ook bewaak je de kwaliteit van de administratieve en uitvoeringsprocedures.
 Verder ondersteun je bij het organiseren van de verkiezingen.

Kandidaatomschrijving

Daarnaast zoeken we iemand met de volgende competenties:
 Je werkt dienstverlenend en klantgericht. Jouw klantgerichte manier van werken zorgt ervoor dat onze klanten tevreden        zijn.
 Je biedt gevraagd en ongevraagd hulp maar je stelt je ook open om van collega’s te leren.
 Je flexibel inzetbaar (ook tijdens de avondopenstellingen).
 Je bent een optimistisch en levendig persoon. Humor en gezelligheid op de werkvloer vind je erg belangrijk.
 Je bent digitaal goed onderlegd en je weet je weg in de digitale wereld goed te vinden.
 Jij bent energiek en communicatief sterk. Je weet je aan te passen aan de verschillende burgers die met hun vragen bij je komen. Ook heb je een goede talenkennis, waarbij het verstaan en spreken van het Gronings dialect een pré is.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Werkervaring Je hebt aantoonbare recente, relevante, werkervaring van minimaal een jaar als medewerker Backoffice Burgerzaken.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Een relevante opleiding op MBO niveau, aangevuld met de opleiding BOBZ. Je beschikt over minimaal een jaar werkervaring in een vergelijkbare functie bij een gemeentelijke organisatie. Ervaring met zaakgericht werken en digitale documentstromen in een overheidsorganisatie. Aantoonbare kennis en ervaring met de vak-applicaties.

De Wensen

  • Werkervaring 1 Je hebt bij voorkeur recente ervaring met de volgende werkzaamheden; het afhandelen van complexe BRP mutaties het behandelen van complexe vraagstukken over de burgerlijke stand en naturalisaties. Verder kun je de eerste inschrijving in de BRP verzorgen en BRP-berichtenverkeer afhandelen. Hoe meer ervaring met bovenstaande hoe hoger de waardering in de score.
  • Werkervaring 2 Ervaring met zaakgericht werken en digitale documentstromen in een overheidsorganisatie
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.Tijdens het interview zal worden getoetst op werkervaring, kennis en affiniteit met de uit te voeren opdracht.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox