Gemeente Breda

Matcher

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Wij zoeken een Matcher die kandidaten kwalitatief doorleidt!

Intro:
Het Werkgeversservicepunt trekt samen met ondernemers in de regio Breda op om de kans op werk voor werkzoekenden mogelijk te maken. Dit doen zij in directe samenwerking en aansluiting met onder andere de teams regisseurs en economie van de gemeente Breda. Daarnaast wordt er met andere sub- regio’s samengewerkt in Arbeidsmarktregio. Binnen het WSP is er sprake van een sectorale aanpak en team Banenafspraak.

Wat ga je doen?

Als Matcher Banenafspraak voer je jouw werkzaamheden uit binnen het team Banenafspraak. Binnen team Banenafspraak begeleiden we kandidaten met een indicatie in het doelgroep register naar werk.  Elke dag is jouw agenda gevuld met kandidaat-gesprekken. Het geeft jou een kick om in een korte tijd kandidaten goed te screenen, alvorens jij de kwalitatieve keuze maakt wat de vervolgstappen zijn naar betaald werk.
Om de werkgeversadviseur te voorzien van juiste kandidaten is een het zogeheten Meet&Match centrum neergezet. Meet & Match-centrum wordt dagelijks bemand door matchers die zorgdragen voor een kwalitatieve screening van kandidaten op; persoonlijke achtergrond, competentieniveau en sectorale interesses. Hiervoor hebben wij een aantal tools ontwikkeld zoals Inst@Breda en een GameBasedAssessment. Op basis van dit ‘beeld’ geschiedt de toeleiding naar één van de werkgeversadviseurs.
Daarnaast ben je innovatief en ondernemend ingesteld. Het Meet & Match-centrum is continu in ontwikkeling en processen zijn niet in beton gegoten. Je spart regelmatig met werkgeversadviseurs uit de verschillende sectoren en instrueert hen welke behoeftes er zijn vanuit jouw caseload. Jij bent dé professional die de werkgeversadviseur richting geeft om zodoende samen te komen tot een win-winsituatie; kandidaat én werkgever tevreden.
Hoe ziet jouw dag eruit?
Je begint je dag op locatie Voorerf 33 in de Haagse Beemden met een heerlijke kop koffie, klapt je laptop open en beantwoordt enkele e-mails.
Om 9 uur start het wekelijkse overleg met alle matchers. Tijdens dit overleg bespreek je casuïstiek, het aantal kandidaten en de mogelijkheden samen met jouw collega matchers. Je bespreekt ook de instrumenten, deelt praktische informatie en stelt acties op. De rest van de ochtend heb je intakegesprekken en/of vervolggesprekken gepland. Je bereidt je voor door van tevoren de situatie van de kandidaat te bestuderen en indien nodig contact op te nemen met de regisseur die de kandidaat heeft overgedragen en/of afstemming te zoeken met een van de werkgeversadviseurs.
In de middag staat er een overleg gepland met de werkgeversadviseurs van de sector waarvoor je werkt. Jullie werken nauw samen en vandaag bespreken jullie nieuwe kandidaten. Daarnaast gaan jullie in op de voortgang van de kandidaten die nog niet direct naar betaald werk kunnen. Aan het eind van de middag werk je aan het bijwerken van rapportages en bereid je je voor op afspraken die gepland staan voor de volgende dag.


Wat vragen wij?

Je maakt je snel omgevingsbewust van alle trends en ontwikkelingen uit de sectoren waarvoor jij actief bent. Je vindt het belangrijk dat elke kandidaat die je spreekt een kans krijgt naar betaald werk. Het credo is namelijk; duurzame uitstroom naar betaald werk.

  • Je bent resultaatgericht ingesteld.
  • Je bent analytisch sterk, je kunt snel een beeld schetsen van een kandidaat.
  • Je bent oordeelsvormend, jij bent de schakel die – na analyse – een oordeel geeft over de te plegen interventie voor de kandidaat, dit kan zijn de stap naar werk of en stap terug alvorens voorwaarts.
  • Je bent een waardig gesprekspartner voor kandidaten en beschikt over empathisch inlevingsvermogen.
  • Je bent een netwerker die ervaring heeft met werken in een politiek gevoelige omgeving.
  • Je bent communicatief vaardig, zowel schriftelijk als mondeling.
  • Je werkt samen met je collega’s matcher, werkgeversadviseurs, regisseurs om je doelen te bereiken en hebt daarbij een initiërende rol.
  • Kennis van de Participatiewet is een pre.
  • Kennis van de wet Banenafspraak is een plus.
  • Minimaal 1 jaar werkervaring in soortgelijke functie.
  • Hbo-werk- en denkniveau.
  • Kennis van het systeem Suite is een pre.
  • Het liefst woonachtig in Breda of de directe omgeving.

Tot slot heb je een verhaal over elke kandidaat uit jouw caseload en dit is systematisch terug te vinden. Hierdoor zie je snel kansen en mogelijkheden en ben je de oren en ogen voor de kandidaat.
    Wie zijn wij?
Het Werkgeversservicepunt (WSP) Breda is de ambtelijke organisatie die zicht inspant om uitkeringsgerechtigden te bemiddelen naar betaald werk. Zowel voor ondernemers als kandidaten is het WSP dé sparringpartner die zich dagelijks inzet om de beste match te realiseren. De werkzaamheden vinden plaats binnen een dynamisch team dat constant in beweging is. De volgende aspecten staan hoog in het vaandel; resultaatgerichtheid, leren van elkaar, samenwerken, ontwikkelen en door ontwikkelen, ruimte voor eigen inbreng, gefocust op de doelstelling, collegialiteit en relativerende humor.
Lees meer over de Gemeente Breda

De Eisen

  • Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring in soortgelijke functie(klantmanager, jobcoach, accountmanager/werkgeversadviseur/matcher). Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring in het werken met het programma Suite. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat is minimaal 3 dagen per week aanwezig op de locatie in Breda. Dit moet blijken uit het cv.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding in een commerciële of sociale richting. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 3 jaar ervaring als matcher of soortgelijke functie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ruime kennis van en ervaring in het werken met Suite.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Resultaat gericht - Sterke analytische vaardigheden - Communicatief vaardig, zowel schriftelijk als mondeling - Overtuigingskracht - Goed ontwikkeld empathisch vermogen De datum 5 april is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox