UWV
geen max tarief
Noord-Holland
38 uur per week
20 maart 2023
01 juni 2023
Wat je gaat doen
Als Marktonderzoeker ben je onderdeel van de afdeling Klantexpertise. De afdeling Klantexpertise kent en begrijpt het gedrag van klanten en signaleert waar het beter kan. Wij onderzoeken en analyseren en geven concrete adviezen om de klantbeleving te verbeteren. Denk hierbij aan het verbeteren van communicatie richting de klant of het analyseren van klantgedrag om hen beter te laten doorstromen naar nieuw werk. Klantexpertise is onderdeel van de Divisie Klant & Service. Met moderne, klantgerichte efficiënte ondersteuning en expertise levert Klant & Service een essentiële bijdrage aan de ambities van het UWV.
Als Marktonderzoeker coördineer je marktonderzoek in samenwerking met externe onderzoeksbureaus, waarbij jij de sparringpartner bent voor de interne opdrachtgevers vanuit de directie of vanuit verschillende divisies.
Je bouwt klantkennis op door het coördineren van kwantitatieve en kwalitatieve klantonderzoeken zoals de Menselijke Maat Monitor, het UWV klantpanel, Direct Feedback of maatwerkonderzoek. In deze positie kun je het verschil gaan maken voor de verschillende klantgroepen van UWV en een bijdrage leveren aan het klantgerichter maken van de organisatie.
Wat betekent dit in de praktijk?
• Je bent sparringpartner voor interne opdrachtgevers (tot aan directieniveau), inventariseert de onderzoeksvraag en adviseert over de optimale aanpak.
• Je bepaalt in samenspraak met externe onderzoeksbureaus de vraagstelling, het plan van aanpak, de onderzoeksmethode, steekproefsamenstelling, analyses en rapportage voor klantonderzoek.
• Je coördineert alle taken rondom het uitvoeren van het onderzoek zoals het regelen steekproefbestanden, de afstemming met de opdrachtgevers, je maakt of beoordeelt de vragenlijst etc.
• Je levert als Marktonderzoeker een belangrijke bijdrage aan het inzichtelijk maken van de stem van de klant en je adviseert opdrachtgevers en belanghebbenden over verbetermogelijkheden.
• Je brengt op basis van deskresearch inzichten samen en weet dat op een visueel aantrekkelijke manier te presenteren.
• Je werkt in twee teams. Een vakteam met ervaren marktonderzoekers en in een multidisciplinair integraal klantreisteam. Hierin breng je aan de hand van bestaand onderzoek de pijnpunten en behoeften van de klant in kaart en duidt en verdiep je pijnpunten door middel van aanvullend onderzoek.
Wat we van je verwachten
We zijn op zoek naar een gedreven en pragmatische marktonderzoeker. De ideale kandidaat voldoet aan het volgende profiel:
• je hebt een afgeronde academische opleiding waarin onderzoeksmethodologie een belangrijk deel is van het curriculum;
• je hebt ruime ervaring met het opzetten, coördineren en uitvoeren van (markt)onderzoek en hebt kennis van uiteenlopende soorten kwantitatief en kwalitatief onderzoek;
• je hebt kennis van en ervaring met uiteenlopende onderzoeksmethoden zoals belevingsinterviews, survey onderzoek, klantenpanels, online communities, en het inzetten van medewerkersfeedback als leerinstrument;
• je hebt kennis van en ervaring met het opstellen van vragenlijsten en hebt bij voorkeur affiniteit met analysetools zoals bijvoorbeeld spss;
• je hebt een sterk analytisch vermogen, ziet het grotere plaatje maar hebt ook oog voor details;
• je hebt uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden;
• je bent klantgericht, enthousiast, pragmatisch en daadkrachtig, proactief en neemt initiatief;
• je bent secuur, nauwkeurig en stressbestendig en je houdt ervan meerdere ballen in de lucht te houden;
• je hebt uitstekende adviesvaardigheden, je kunt hoofd- en bijzaken goed scheiden en kunt resultaten en data vertalen naar advies;
• je werkt bij voorkeur in teamverband, je brengt positieve energie en je vindt het prettig om deadlinegericht te werken;
• je bent organisatiesensitief en kunt goed omgaan met een complex stakeholderveld.
Wat je van ons kunt verwachten
Wij bieden je een plek binnen een organisatie waar wij je waarderen om wie je bent en wat je meebrengt. Je komt te werken in een boeiend werkveld dat direct het bestaan van mensen raakt. Waarbij je in aanraking komt met veel verschillende belanghebbenden en waar je samenwerkt met mensen met een groot maatschappelijk hart.
Bij Klant & Service werken medewerkers met hart en ziel voor het UWV en hun cliënten.
De medewerkers kenmerken zich door een sterk gedeeld verantwoordelijkheidsgevoel, maar vooral ook door humor en plezier in het werk.
Klantexpertise
Bij Klantexpertise draait het om de kernwaarden meedenkend, oorspronkelijk, creatief, duidelijkheid en toegankelijk. De professionals van Klantexpertise werken met passie in functionele teams opgedeeld in twee expertises: Customer Intelligence en Klantbeleving. Voor dit laatste team zijn wij op zoek naar een Marktonderzoeker. Je komt te werken in een dynamische omgeving in een enthousiast team van professionals. Wij bieden uitstekende ontwikkelmogelijkheden om op topniveau te presteren.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox