gemeente Utrecht

Manager Projectbureau

gemeente Utrecht

  • max €120 per uur

  • Utrecht

  • 36 uur per week

  • Directie
  • 25 september 2023

  • 01 april 2024

De opdracht­omschrijving

Manager Projectbureau
Korte beschrijving speelveld

Als Manager Projectbeheersing zet jij de nieuwe standaard neer voor projectbeheersing voor de Vastgoedorganisatie Utrecht (VGU). Jij bouwt verder aan jouw team en weet onze organisatie een stuk verder te professionaliseren.

De Manager Projectbureau geeft leiding aan een team van ca. 6 fte en rapporteert aan de manager Programma’s en Projecten bij de Vastgoedorganisatie van de gemeente Utrecht. Samen met de afdelingen Opgave en Vastgoedmanagement vormen we de Vastgoedorganisatie van de gemeente Utrecht.
Met jouw collega’s, programma- en projectmanagers, zorg jij ervoor dat de portefeuille bestaande uit ongeveer 350 bouw- en renovatie projecten, goed en beheerst verlopen.
De implementatie van Projectmatig creëren (PMC) is dan wel in volle gang; het zal nog lang tot nieuwe inzichten leiden. Dit zal jij niet alleen vertalen in aanpassingen van de processen, systemen, maar ook in aanpassingen van de werkwijze van collega’s. Kortom: we zijn een organisatie in ontwikkeling. Er liggen veel kansen, er is veel te doen.

Je werkzaamheden bestaan uit
 

  • Voorbereiding en implementeren van de methode Projectmatig creëren binnen het team Programma’s en Projecten waarmee onze projectadministratie op orde komt;
  • Jouw team verder ontwikkelen en samenstellen, continu aanpassend aan nieuwe werkwijzen, expertises en behoeftes;
  • Opdrachtgever voor het invoeren en implementeren van de werkwijze voor nieuwe systemen die PMC ondersteunen;
  • Portfoliomanagement, overzicht en prioriteren van de investeringsprojecten, inclusief rapportages;
  • Inventariseren van voortgang en kwaliteit van de projecten door periodieke evaluaties met de managers;
  • Deelnemen aan de Vakgroep Projectbeheersing van de gemeente Utrecht, waar je bijdraagt aan de doorontwikkeling van dit vakgebied;
  • Adviseren over inkoop- en contractstrategie bij verschillende typen projecten;
  • Optreden als contracteigenaar van de inkoopcontracten;
  • Evalueren van de prestaties van de leveranciers;
  • Adviseren over de beleidskaders inkoop;
  • Deelnemen aan het managementteam van Programma’s en Projecten;
  • Nieuwe collega’s werven;
  • Voeren van ontwikkelgesprekken met teamleden;



Dit is je werkplek

De gemeente Utrecht biedt ruimte aan iedereen. We zien talent als basis en diversiteit als kracht om samen betere resultaten te behalen. We zijn benieuwd naar wie jij bent.
De Vastgoedorganisatie Utrecht (VGU) treedt op als eigenaar van het maatschappelijk vastgoed van de gemeente Utrecht. Het gaat om zo’n 1.000 objecten. Ons hoogste pand is de Dom, ons grootste pand het Stadskantoor. En ook van vastgoed als buurthuizen, brugwachtershuisjes, sportgebouwen, schoolgebouwen, zwembaden, (fiets)parkeervoorzieningen en theaters/muziekpodia zijn we eigenaar. We werken aan nieuwbouw, renovatie, restauratie, onderhoud en exploitatie van dit maatschappelijk vastgoed met ongeveer 200 collega’s. VGU kernwaarden zijn: Betrouwbaar, Open, Veerkrachtig, Deskundig en Toekomstgericht.


De circa 50 collega’s van Programma’s en Projecten zorgen samen voor het tijdig ontwikkelen van veilig, duurzaam en eigentijdse huisvesting voor een grote diversiteit aan gebruikers van onze gebouwen. Dit doen we vanuit het zogenaamde integraal projectmanagement model waarbij participatie met de omgeving een van de pijlers is. Uiteraard werken we binnen de VGU nauw samen met de afdeling Vastgoedopgave (start van idee en initiatief) en Vastgoedmanagement (stabiel beheren en exploiteren) en met het organisatieonderdeel Ruimte die verantwoordelijk is voor de ruimtelijke ontwikkeling van Utrecht.
Op deze wijze dragen wij bij aan de doelstelling van de gemeente Utrecht breed: een gezond stedelijk leven voor iedereen.

“Lees hier meer over onze organisatie”  Over ons - Werken bij de Gemeente Utrecht (werkenbijutrecht.nl)

Dit is jouw inbreng


Wat jij kan, heeft Utrecht nodig. Zet jouw talent in en groei mee met de ambities van de stad. Met elkaar maken we er werk van. Voor deze vacature breng je mee:

Een heldere visie op het vakgebied Projectbeheersing en het bewerkstelligen van veranderingen. Vanuit jouw kennis en ervaring weet jij strategie om te zetten naar concrete acties en resultaten.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je hebt de opdracht gelezen en je gaat akkoord met de inhoud van het profiel en deze inhuuruitvraag.
  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je hebt minimaal 4 jaar ervaring met contractmanagement
  • Beschikt over WO werk en denkniveau
  • Dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer de bovenstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie: 1. Naam organisatie: 2. Naam contactpersoon: 3. Afdeling en functie contactpersoon: 4. Telefoonnummer contactpersoon: Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als leidinggevende ( in de afgelopen 5 jaar)

De Wensen

  • Jij  hebt bij voorkeur een afgeronde WO opleiding
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
  • Je hebt bij voorkeur een Prince2 certificering of projectmatig creëren (PMC)
  • Wat is het telefoonnummer/e-mailadres waarop we je kunnen bereiken.
  • Is de aangeboden kandidaat in (tijdelijke) loondienst bij de aanbieder waardoor er sprake is van een detachering naar Gemeente Utrecht? Is de kandidaat ZZP en wordt deze rechtstreeks voorgesteld? Of is de kandidaat ZZP en wordt deze via een bureau (bemiddeling) voorgesteld? LET OP: Gemeente Utrecht gaat alleen een overeenkomst aan met de aanbieder. - ZZP Rechtstreeks - ZZP via bemiddeling - Detachering
  • Je hebt minimaal 4 jaar ervaring op het gebied van projectbeheersing voor investeringsprojecten - Minder dan 4 jaar - 5-7 jaar - 8-10 jaar - Meer dan 10 jaar ervaring
  • Geef aan welke expertise jij meeneemt voor het succesvol invullen van deze opdracht en wat jou daarin onderscheid.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox