Gemeente Alphen aan den Rijn

Manager bedrijfsvoering rijnvicus

Gemeente Alphen aan den Rijn

  • geen max tarief

  • Zuid-Holland

  • 30 uur per week

  • Directie
  • 01 september 2025

  • 01 maart 2026

De opdracht­omschrijving

Organisatie 
Rijnvicus is het sociaal ontwikkelbedrijf van de gemeente Alphen aan den Rijn, Kaag en Braassem en Nieuwkoop. Wij vinden dat iedereen kan en mag werken. Werken is gezond, het zorgt voor samenhang in de samenleving en het is de economische motor van ons land. Rijnvicus ontwikkelt daarom mensen naar werk. En we helpen werkgevers om werk te ontwikkelen naar mensen. In onze regio verbinden wij ondernemers, onderwijs en overheid met als doel de arbeidsmarkt werkelijk inclusief te maken. Zo bieden we wegen naar werk voor iedereen die daarbij hulp kan gebruiken. 

Opdracht  
Als Manager Bedrijfsvoering geef je integraal leiding aan de teams Financiën, ICT, Facilitair, Kwaliteit en Informatievoorziening. Het totale team bedrijfsvoering bestaat uit 20 collega’s. Je zorgt ervoor dat deze teams het primaire proces optimaal ondersteunen en bijdragen aan de strategische doelen van Rijnvicus. Je bent daarnaast lid van het MT en draagt samen met de directeur en collega-managers verantwoordelijkheid voor de gehele organisatie. 

Je bent verantwoordelijk voor: 
Dagelijkse aansturing van het team en het ondersteunen van de medewerkers in hun ontwikkeling;  

Bewaken van en sturen op de kwaliteit, effectiviteit en voortgang van de bedrijfsvoeringstaken, zoals P&C, financieel beheer en informatievoorziening conform de uitgangspunten van integraal management, waaronder: 

  • De tijdige en correcte totstandkoming van de jaarrekening, meerjaren-begroting (zowel BV als gemeente), en Panteia aanlevering; 
  • Verder uitrollen businesscontrol; 
  • Organiseren contractbeheer en samenwerking met onze nieuwe ICT-leverancier; 
  • Deelname als lid van de stuurgroep omtrent de aanbesteding en implementatie van een nieuw EDRP-systeem. (financieel, logistiek, HR) 

Signaleren van knelpunten en het aandragen van oplossingen in algemene zin met specifieke aandacht voor de financiële processen en verantwoording hiervan in de lijn ; 

Zorgdragen voor een gezonde en transparante financiële huishouding en adviseren over investeringen en contractbeheer. 

Het bewaken van de uitvoering van de afgesproken dienstverleningsopdracht (DVO) met gemeente Alphen aan den Rijn en het tijdig signaleren van knelpunten of bijsturingsbehoefte; 

Het borgen van samenhang en samenwerking tussen de verschillende bedrijfsvoeringstaken en het versterken van de interne dienstverlening als geheel. 

Een veilig, gezond en ontwikkelingsgericht werkklimaat. 

Je bent een ervaren, degelijke en betrouwbare manager bedrijfsvoering. Je bent in staat complexe vraagstukken te vertalen naar heldere doelen en acties. Je bent een goede en scherpe adviseur van de directeur en de andere leden van het MT. Je hebt een (financieel) gezonde toekomst van Rijnvicus voortdurend voor ogen. 

Competenties 

  • Samenwerken 
  • Consciëntieus 
  • Praktisch ingesteld 
  • Empathisch 
  • Resultaatgericht 

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 14. 

Benodigd aantal professionals 
1. 

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, do en vrijdag (is hybride werken mogelijk ja, in overleg) 

De Eisen

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding HBO bachelor niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als manager bedrijfsvoering
  • Beschikbaar uiterlijk per 1 september 2025 voor 30 uur per week
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van financien en P&C

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met P&C, financieel beheer, informatievoorziening (data-/businesanalyse) en beheer DVO’s, benoem duidelijk waar dit is opgedaan
  • Een door de kandidaat zelfgeschreven motivatie toegeschreven op de opdracht apart aangeleverd op een apart A4
  • Aantoonbare afgerond opleiding op WO niveau
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als manager bedrijfsvoering binnen een gemeentelijke instelling of werkontwikkelbedrijf
  • Aantoonbare werkervaring met procesinrichting, interne sturing en beheersing en verbetertrajecten, licht dit duidelijk toe in het cv

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
05 augustus 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox