Gemeente Overbetuwe

Inkoop adviseur

Gemeente Overbetuwe

  • max €95 per uur

  • Utrecht

  • 30 uur per week

  • Inkoop
  • 03 november 2025

  • 03 mei 2026

De opdracht­omschrijving

Waar ga je werken?
Gemeente Overbetuwe is een organisatie in ontwikkeling, waarbij er veel aandacht is voor jouw persoonlijke groei. De medewerkers van gemeente Overbetuwe zijn betrokken bij elkaar en bij de organisatie. De functie is geplaatst binnen het team Communicatie, Personele en Juridische Zaken. Het team bestaat uit ongeveer 35 medewerkers en is onderdeel van het domein Dienstverlening.

Wat ga je doen?
Als inkoopadviseur borg jij dat de inkopen die we als gemeente doen voldoen aan de behoeften van de gebruikers, rechtmatig zijn én bijdragen aan een betere wereld. Je adviseert het management en bestuur op complexe inkoopvraagstukken en het inkoopbeleid. Daarnaast zorg je er voor dat je collega’s in de organisatie bekend zijn met de inkoopprocedures en ondersteund worden bij hun inkoopvraagstukken.

In deze functie ligt het accent op de volgende werkzaamheden:

  • Je begeleidt (complexe) inkoop- en aanbestedingstrajecten
  • Je bent verantwoordelijk voor het optimale verloop van het inkoop proces in de organisatie.
  • Je bent samen met je collega inkoopadviseur verantwoordelijk voor het opstellen/bijhouden en analyseren van een spend analyse en inkoopkalender;
  • Je zorgt voor actueel inkoopbeleid
  • Je adviseert over inkoop- en rechtmatigheidsvraagstukken aan de vakinhoudelijke collega’s, management, directie en college van B&W;
  • Je werkt nauw samen met je (junior) collega inkoopadviseur en samen vormen jullie een team. Belangrijk onderdeel van jouw functie is het coachen van deze collega, zodat deze met jouw kennis en ervaring kan doorgroeien naar een zelfstandig werkende inkoopadviseur.

Wat breng je mee?

Je hebt een flexibele en dienstverlenende werkhouding. Je legt op natuurlijke wijze verbindingen, zowel in het team als breder in de organisatie. Je werkt graag in een dynamische omgeving en hebt gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen. Je bent oplossings- en resultaatgericht, communicatief sterk, analytisch en werkt vanuit een proactieve opstelling. Je kunt je werk goed plannen en organiseren. 

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 t/m 11A maximaal €95,- per uur. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In onderling overleg, met voorkeur voor op in ieder geval dinsdag en donderdag.

 

De Eisen

  • Minimaal 3 jaar ervaring op het gebied van inkoop en aanbesteding
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring bij een overheidsorganisatie;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Heeft een relevante inkoopopleiding m.b.t. tot wet- en regelgeving van de aanbestedingswet gevolgd.

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van complexe aanbestedingen
  • Aantoonbare werkervaring met het coachen en ontwikkelen van (een) inkoopadviseur(s)
  • Aantoonbare relevante werkervaring bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met actualiseren en implementeren van inkoopbeleid en – processen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
03 oktober 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox