Gemeente Nijmegen

Leerplichtambtenaar

Gemeente Nijmegen

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

De gemeente Nijmegen is voor haar Bureau Leerplicht op zoek naar Leerplichtambtenaren.
Het team bestaat uit 1 leidinggevende, leerplichtambtenaren, RMC-consulenten, en medewekers in een administratief ondersteunende rol.
Voor de doelgroep 16-23 jaar heeft de gemeente Nijmegen een regionale taakstelling.


Verantwoordelijkheden

De opdracht van Bureau Leerplicht is om, samen met de ouder(s), de leerling en de school, het niet naar school gaan van de leerling te voorkomen, cq. voortijdig schoolverlaten tegen te gaan. En om, waar verzuim zich toch voordoet, dit zo kort mogelijk te laten duren. Verzuim is vaak een signaal voor achterliggende problematiek. Door op tijd signalen te herkennen en hierop in te spelen kan veel verzuim of verdere uitval voorkomen worden. De veronderstelling is dat leerlingen zo een
betere kans krijgen om gericht geholpen te worden, hun schoolcarrière te vervolgen en hun toekomstkansen te vergroten.

Je werkt dagelijks samen met de partners in het veld,  Buurteams Jeugd en Gezin, Jeugdhulpverleningsinstanties en Veilig Thuis.

We staan voor het recht op onderwijs van iedere jongere tussen de leeftijd van 5 en 23 jaar.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • In het bezit van het diploma BOA domein III.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring sinds 2010 als leerplichtambtenaar waarvan 2 jaar sinds 2017.
  • Een door kennis en/of ervaring aantoonbaar HBO werk- en denkniveau.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-08-2021 tot en met 31-12-2021 voor 24 -32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 4 x 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Wensen

  • Geef twee geanonimiseerde voorbeelden van een plan van aanpak n.a.v. een
 verzuimmelding. Eén melding heeft betrekking op een frequent 'te laat komer' en de andere
 melding op een potentiële thuiszitter zonder medische oorzaak. Elk voorbeeld scoort 25%.
  • Geef een geanonimiseerd voorbeeld uit de eigen werkpraktijk waarin overtuigend wordt
 beschreven dat contacten op alle niveau's (leerlingen, school, ouders, hulpverleners)
 effectief verlopen.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox