gemeente Almere

Kwartiermaker wijkteams

gemeente Almere

  • geen max tarief

  • Utrecht

  • 24 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 01 april 2020

  • 31 december 2020

De opdracht­omschrijving

Almere zoekt een kwartiermaker Wijkteams

24 uur per week 

Het sociaal domein is volop in beweging. De sociale wijkteams van Almere hebben een belangrijke rol in het contact met kwetsbare inwoners, preventief werken, problemen vroegtijdig op te pakken, kortdurende hulpverlening en -in geval van zwaardere hulpverlening- inwoners te begeleiden op de juiste plek terecht te komen. Samen met partners in de stad werken de wijkteams aan het principe: “één huishouden, één plan, één aanpak, ook op school.”
De wijkteams vormen een convenantschap met partners in de stad; de VMCA, de Schoor, MEE IJsseloevers en de gemeente Almere. Gezamenlijk leveren de partners expertise voor de wijkteams op het vlak van mantelzorg- en vrijwilligerswerk, opbouwwerk, cliëntondersteuning, algemeen maatschappelijk werk en Wmo.
De vergrijzing van de bewoners van Almere, de ontwikkelingen op het vlak van de WvGGZ en ambulantisering zijn opgaves waar de wijkteams een belangrijke rol in spelen.  Met oog op de ervaringen met de wijkteams sinds 2015 en de toekomstige ontwikkelingen, is het tijd om de wijkteams door te ontwikkelen naar wijkteams die klaar zijn voor de toekomst.

De gemeente Almere is voor de doorontwikkeling van de wijkteams op zoek naar een krachtige kwartiermaker die de wijkteams kan begeleiden om de gevraagde veranderingen vorm te geven.
De opdracht omvat:
  • Begeleiden van het managementteam van de wijkteams en de managers van de betrokken organisaties, bij het maken van gedragen en haalbare plannen die door de stuurgroep kunnen worden vastgesteld.
  • Ondersteunen bij rapportages en terugkoppelingen naar het bestuur, de gemeenteraad en de stuurgroep t.b.v. informeren en/of besluitvorming.
  • Het realiseren van 6 tot 10 werklocaties (deels oude uitbreiden, deels nieuwe zoeken) met als doel de wijkteams te clusteren en daarmee de teams te verstevigen (nu 16 locaties).
  • Samen met de gemeentelijke vastgoedafdeling realiseren van de locaties (aanpassen, inrichten etc.).
  • Het samen met ICTAR (ICT gemeente Almere) zorgdragen voor goede ICT voorzieningen voor de wijkteams.
  • De mogelijkheden creëren om de samenwerking van de wijkteams met de toekomstige ambulante jeugdteams, delen van de integrale toegang en de samenwerking met Werk en Inkomen -ook op de locaties- te faciliteren.
  • Een bijdrage leveren aan het inrichten van het nieuwe governance model waarin de partners en gemeente samenwerken om de wijkteams te realiseren.
  • Bijdragen aan een visie op de inrichting van de ICT op langere termijn (zowel kantooromgeving als registratiemodule). Er is een samenhang met het ICT project van de gemeente om de gehele front- en backoffice van zowel WMO als Jeugdzorg te vernieuwen.
Wij zoeken:
  • Iemand die ervaring heeft met het succesvol leiden van complexe processen.
  • Iemand die omgevingsbewust is en kan werken in een politiek-bestuurlijke werkomgeving.
  • Iemand die in staat is de besluitvorming van het managementteam van de wijkteams en de samenhang met de stakeholders bij het maken van plannen te versterken, zonder zelf daarin de leiding te nemen.
  • Iemand die in staat is stakeholders gezamenlijke doelstellingen te laten formuleren.
  • Iemand die in staat is de ondersteunende gemeentelijke diensten zoals ICTAR en huisvesting, Zorg en Welzijn aan elkaar te verbinden, zodat er samengewerkt wordt om de gedeelde doelstellingen te behalen.
  • Iemand die in staat is om in een soms lastige omgeving vasthoudend te zijn om betrokken partijen daadwerkelijk ook voortgang te laten maken.
  • Iemand die creatief is, zacht op de relatie maar -indien nodig- stevig op de inhoud.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat heeft ervaring in een politiek-bestuurlijke werkomgeving. Dit dient duidelijk op het cv te zijn beschreven.
  • Kandidaat heeft ervaring met het succesvol leiden van complexe processen. Dit dient duidelijk op het cv te zijn beschreven.
  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding

De Wensen

  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek: Omgevingsbewust Daadkrachtig Vasthoudend Creatief Tactisch kunnen handelen
  • Kandidaat heeft werkervaring in het Sociaal Domein. Dit dient duidelijk op het cv te zijn beschreven.
  • Kandidaat heeft ervaring met het succesvol leiden van complexe processen. Dit dient duidelijk op het cv te zijn beschreven.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox