PWN Waterleidingbedrijf Noord-Holland
geen max tarief
Noord-Holland
40 uur per week
01 september 2025
31 augustus 2026
1. Aanleiding voor het ontstaan/wijziging van deze functie
De functie van Gebiedsmanager ontstaat vanwege de noodzaak tot sterker, integraal gebiedsgericht management binnen de distributieketen.
Deze behoefte ontstaat uit drie samenhangende ontwikkelingen:
- Toenemende complexiteit bij de uitvoering van werkzaamheden in de openbare ruimte;
- Een grote vervangingsopgave binnen het netwerk;
- Druk op de aannemerij, mede veroorzaakt door de versnelling die de energietransitie vraagt.
Om deze uitdagingen effectief aan te pakken, is een functie nodig die overzicht houdt over de dagelijkse operatie in een specifiek gebied, verbinding legt tussen betrokken partijen en actief stuurt op verbetering en samenhang in de uitvoering.
2. Te leveren producten en/of diensten / Resultaatgebieden
De Gebiedsmanager vervult een coördinerende en verbindende rol.
Taken:
- Voorzitter weekstart (en structureel teamoverleg opzetten)
- Bestuurt projectenprotfolio voor zijn gebied
- Is escalatie bij conflicten projectleider-aannemer
- Aanspreekpunt aannemer (solo en combi)
- Vertegenwoordiger Distributie bij kwartaaloverleg solo
- Vertegenwoordiger Distributie bij Tactisch Overleg Combi
- Aanspreekpunt contractmanagement
- Aanspreekpunt leidingbeheer
- Aanspreekpunt COMBI
3. Verantwoordelijkheden, bevoegdheden en invloed
De functie heeft een sterk tactisch-operationeel karakter. De invloed ligt voornamelijk in het afstemmen, prioriteren, oplossen van knelpunten en coördineren tussen verschillende partijen binnen het gebied. Hoewel de Gebiedsmanager geen formele HR-leidinggevende rol heeft, is de rol wél sturend op gedrag, samenwerking en proceskwaliteit binnen het team van projectleiders en richting externe partners.
Niet behorend tot de verantwoordelijkheden
- Voeren van functioneringsgesprekken
- Ziekte- en verlofmeldingen verwerken
5. Stakeholdercontacten en doelstellingen
Intern: Leidingbeheer, projectleiders distributie, TL Solip
Extern: aannemers, gemeenten, dienstverleners , overige waterbedrijven
Doel: afstemmen, coördineren, informeren, beïnvloeden.
6. Resultaten/doelen
- Voorspelbare resultaten (prognose lengtes en kosten)
- Goede samenwerking met aannemerij
- Verbeterde werknemers, gezien worden door teamleden.
7. Leidinggevende of coördinerende rol
Geen hiërarchisch leidinggevende rol. Coördinerende verantwoordelijkheid richting 3–6 projectleiders en indirect betrokkenen.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox