gemeente Noardeast-Fryslan

Kwartiermaker financiën regiodeal/ interne projecten o&e

gemeente Noardeast-Fryslan

De opdracht­omschrijving

Alle ruimte voor jou

Bij de gemeente Noardeast-Fryslân mag je werken zoals jij wilt. Wij schetsen de kaders, jij vult in. We geven je volop kansen om jouw talenten in te zetten. We vertrouwen op je vakmanschap. Vrijheid en verantwoordelijkheid vinden we vanzelfsprekend. 

Binnen onze gemeente is er ruimte voor het tijdelijk invullen van de gecombineerde functie Kwartiermaker Financiën Regiodeal /Interne projecten O&E [1]. Samen met onze partners hebben we deals gesloten met het Rijk over de inzet van middelen, kennis en inzet van het Rijk gekoppeld aan regionale middelen, kennis en inzet door gemeenten en maatschappelijke partners. Jij vervult de rol van kwartiermaker op financieel gebied (24 uur per week). Daarnaast werk je in het cluster Omjouwing en Ekonomy als Adviseur Interne projecten en draag je bij aan de ontwikkeling van de financiële kaders (8 uur per week). Kortom, een uitdagende, gevarieerde klus.

Zo draag jij bij aan onze gemeente

Als kwartiermaker en financial ben jij gesprekspartner voor besturen, (externe) stakeholders en collega’s. Je adviseert op financieel gebied en draagt bij aan de financiële organisatie. Je ondersteunt de collega’s van Omjouwing en Ekonomy en de collega's van Finansjeel Belied t.a.v. de interne projecten. 

Dit neem jij mee naar Noardeast-Fryslân

Je bent accuraat, zorgvuldig en weet goed prioriteiten te stellen in je werkzaamheden. Samenwerken is voor jou vanzelfsprekend en dankzij jouw uitstekende communicatieve vaardigheden zorg je voor acceptatie en draagvlak van voorstellen. Kennis van het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV) is een belangrijk.

Je gaat aan de slag vanuit de eenheid Finansjeel Belied, een gezellig, ervaren en hardwerkend team. Wij zijn de sparringpartner voor onze organisatie en jouw werk richt zich op de financiële ontwikkeling.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2025 tot en met 31 december 2025 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd voor de duur van zes maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met het werken in of voor een gemeente. Je beschikt over kennis van Centric applicaties, in het bijzonder Key2Financiën en Cognos en kunt goed omgaan met computerprogramma’s zoals Microsoft Excel;
  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding in de richting van Financiën & Control of Bedrijfskunde.

De Wensen

  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding in de richting van Financiën & Control of Bedrijfskunde.
  • Je hebt goed ontwikkelde analytische vaardigheden en bent zowel mondeling als schriftelijk communicatief vaardig. Je bent proactief en vasthoudend en bent een sterke persoonlijkheid.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met het werken in of voor een gemeente. Je beschikt over kennis van Centric applicaties, in het bijzonder Key2Financiën en Cognos en kunt goed omgaan met computerprogramma’s zoals Microsoft Excel;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
06 juli 2025 om 21:59
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox