Gemeente Breda

Kwartiermaker /coördinator

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Kwartiermaker /coördinator Betreft:     Profielschets kwartiermaker/coördinator op te zetten financieel expertise centrum
Tarief : max 69 euro
Duur: tijdelijk  3 maanden met een verlengingsmogelijk afhankelijk van economische en politieke omstandigheden
Start: 1 maart 2022 (of indien mogelijk eerder)
Uren: 28-36 uur
Kwartiermaker/coördinator

Kwartiermaker
We willen dat onze inwoners en ondernemers met financiële vragen ons centrum (FEC) snel weten te vinden. En vervolgens de beste dienstverlening krijgen, door financiële regels en regelgeving inzichtelijk te maken.
Het is jouw verantwoordelijkheid om het bereik van het centrum te vergroten, een positief effect te genereren op de klanttevredenheid en daarmee ook en qua procesefficiëntie. Om dit mogelijk te maken, verwachten we van je dat je in staat bent om een lokaal, regionaal en eventueel landelijk netwerk op te bouwen en te onderhouden. Snel en goed is jouw op het lijf geschreven.

Daarnaast  streven we na  dat bij de in Breda werkende professionals (intern en extern) de focus op de financiële situatie van hulpvragers groter wordt en dat hun kennis van financiële voorzieningen wordt verdiept.
Dan doe je onder andere door aan te sturen op een breed gebruik van het toekomstige virtuele platform voor samenwerking binnen het sociaal domein van Breda.
Je zorgt voor de planning en organisatie van bindings- en voorlichtingsbijeenkomsten en weet de professionals warm te maken voor deelname.

Je zorgt ervoor dat aan de basisvoorwaarden ( doen wat nodig is, warm doorverwijzen en eigenaarschap nemen)  voor een optimale dienstverlening is voldaan.
Denk hierbij aan de verdere implementatie van een klantvolgsysteem, het in gebruik nemen en onderhouden van een sociale kaart /roadmap voor doorverwijzingen en een wegwijzer voor financiële voorzieningen.

Waar mogelijk maak je hierbij gebruik van duurzame en innovatie hulpmiddelen.
Je faciliteert en stuurt aan op een goede bereikbaarheid van de medewerkers, digitaal en telefonisch en continuïteit van de bezetting.

Je onderzoekt daarnaast de mogelijkheden voor zo nodig een fysieke locatie van het centrum en zorgt voor inrichting en ingebruikname.

Coördinator

  • Je bent een medewerkend, resultaatgerichte coördinator die het leuk vindt om bezig te zijn met bedrijfsvoering en die plezier ervaart in het netwerken, sturen op– en optimaliseren van de dienstverlening evenals verantwoordelijkheid voor de bezetting en bereikbaarheid van het centrum.
  • Gebruik makend van de kennis en kunde van de medewerkers van het centrum, stuur je op het verbeteren van de kwaliteit van dienstverlening aan onze inwoners particulier en  ondernemende burgers.
  • Je geeft op een stimulerende, inspirerende en coachende manier richting en begeleiding aan de medewerkers van het team. Je bent in staat om procesmatig te sturen op resultaat waarbij je de inhoud niet uit het oog verliest.

Je treedt geloofwaardig, verbindend en doortastend op naar interne en externe belanghebbenden.

Eisen en wensen
Opleiding

  • HBO niveau: Bijv. HBO Maatschappelijk werk of Sociaal Juridische dienstverlening, met keuzevakken op financieel terrein of een financiële opleiding ( HBO) zijn met keuzevakken op psychosociaal terrein; 
  • Je hebt aantoonbare kennis van relevante wetgeving (Participatiewet, Schuldhulpverlening, BBZ, Tozo , Tonk );
  • Je hebt affiniteit met de problematiek rondom armoede en schulden en de doelgroepen en je kunt je verplaatsen in hun leefwereld en behoeften;
  • Je hebt een duidelijke visie op dienstverlening en zet je in voor continue verbetering.
  • Je hebt ervaring met het vormgeven van nieuwe ontwikkelingen, met functioneel leidinggeven en coördineren;
  • Je legt makkelijk verbindingen en kan goed met anderen samenwerken;
  • Je bent mensgericht en communicatief sterk: je staat open voor feedback en spreekt anderen gemakkelijk en tactvol aan op houding en gedrag;
  • Je bent sterk op resultaat gefocust en in staat om procesmatig te denken en handelen met oog voor de omgeving en de organisatie;
  • Je lost problemen snel, praktisch en doelgericht op, je bent daadkrachtig en ondernemend
  • Als je ondernemer bent geweest is dat een pre
  • Je bent flexibel inzetbaar 

Bereid om in de avond te werken

De Eisen

  • Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex West-Brabant. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 41, 43. De kosten voor de VOG kunnen eenmalig bij de gemeente gedeclareerd worden.Keuzemogelijkhedenakkoord (0 Punten)niet akkoord (0 Punten)
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde [HBO] opleiding. Dit moet blijken uit het cv.Keuzemogelijkhedenkandidaat heeft minimaal een afgeronde [HBO] opleiding. (0 Punten)kandidaat heeft niet minimaal een afgeronde [HBO] opleiding. (0 Punten)
  • Uw kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring als behandelaar Toz en/ of Tonk /en/of BBZ (light). Dit moet blijken uit het cv.Keuzemogelijkhedenkandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring als behandelaar Toz en/ of Tonk /en/of BBZ (light). (0 Punten)kandidaat heeft niet minimaal 1 jaar ervaring als behandelaar Toz en/ of Tonk /en/of BBZ (light). (0 Punten)
  • Ervaring met Djuma. Dit moet blijken uit het cv.Keuzemogelijkhedenervaring met Djuma (0 Punten)geen ervaring met Djuma (0 Punten)
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft heeft bij voorkeur maar dan 1 jaar ervaring als behandelaar Toz en/ of Tonk /en/of BBZ (light). Dit moet blijken uit het cv.Keuzemogelijkheden3 jaar of meer ervaring (10 Punten)2-3 jaar ervaring (5 Punten)0-2 jaar ervaring (0 Punten)
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een HBO Maatschappelijk werk of Sociaal Juridische dienstverlening, met keuzevakken op financieel terrein of een financiële opleiding ( HBO) zijn met keuzevakken op psychosociaal terrein;Keuzemogelijkheden kandidaat heeft een HBO Maatschappelijk werk of Sociaal Juridische dienstverlening, met keuzevakken op financieel terrein of een financiële opleiding ( HBO) zijn met keuzevakken op psychosociaal terrein. (15 Punten) kandidaat heeft geen HBO Maatschappelijk werk of Sociaal Juridische dienstverlening, met keuzevakken op financieel terrein of een financiële opleiding ( HBO) zijn met keuzevakken op psychosociaal terrein. (0 Punten)
  • Uw kandidaat heeft ervaring als ondernemer. Dit moet blijken uit het cv.Keuzemogelijkheden kandidaat heeft ervaring als ondernemer. (5 Punten)kandidaat heeft geenervaring als ondernemer. (0 Punten)
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met het vormgeven van nieuwe ontwikkelingen, met functioneel leidinggeven en coördineren. Dit moet blijken uit het cv,Keuzemogelijkhedenkandidaat heeft ervaring met het vormgeven van nieuwe ontwikkelingen, met functioneel leidinggeven en coördineren. (10 Punten)kandidaat heeft geen ervaring met het vormgeven van nieuwe ontwikkelingen, met functioneel leidinggeven en coördineren. (0 Punten)
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. -geloofwaardig, verbindend en doortastend op naar interne en externe belanghebbenden. -affiniteit met de problematiek rondom armoede en schulden . -duidelijke visie op dienstverlening en zet je in voor continue verbetering. -legt makkelijk verbindingen en kan goed met anderen samenwerken. -mensgericht en communicatief sterk.KeuzemogelijkhedenKandidaat scoort zeer goed op de competenties. Alle competenties zijn aanwezig en weet de kandidaat zeer overtuigend te onderbouwen. (30 Punten)Kandidaat voldoet aan de gestelde competenties en kan dit in voldoende mate onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk. Bij sommige competenties komt de kandidaat sterker/ overtuigender over dan bij andere competenties. (12 Punten)Kandidaat voldoet niet of onvoldoende aan de gestelde competenties. Eén of meer competenties ontbreken en/of kandidaat kan de competenties slecht onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk (0 Punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox