Gemeente Nijmegen

Kwaliteitsmedewerkers Sociaal Domein (2 fte)

Gemeente Nijmegen

  • max €75 per uur

  • Gelderland

  • 16 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 01 april 2021

  • 31 maart 2022

De opdracht­omschrijving

 

In Nijmegen vinden we het belangrijk dat iedereen mee kan doen in de maatschappij. Omdat dit niet voor iedereen vanzelf gaat, kunnen mensen bij ons terecht. Voor inkomensondersteuning, de Participatiewet en de Bbz-regeling. Als het gaat om leerplicht. Voor schuldhulpverlening. En voor de uitvoering van de Wmo en de Jeugdwet. Wij bieden ondersteuning wanneer dat nodig is.

We leggen uit hoe regelingen werken. We vertellen wat nodig is om ergens voor in aanmerking te komen. En we geven ook aan wat je niet moet doen. Voor ons staan niet de regels centraal, wij zijn er om de inwoners van de stad mee te laten doen. Wij geven heldere uitleg en denken mee over wat er mogelijk is. Daarmee dragen wij als afdeling Zorg en Inkomen bij aan de sociale stad die Nijmegen is.

De afdeling Zorg en Inkomen van de gemeente Nijmegen bestaat uit 12 bureaus met in totaal bijna 300 medewerkers die gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van wetten en regelingen in het sociaal domein, variërend van de Participatiewet tot de Leerplichtwet. De afdeling kent een stafbureau met diverse ondersteunende taken.

In het stafbureau dragen we zorg voor optimalisatie van onze interne processen en dragen we bij aan de kwaliteit van onze dienstverlening richting de burgers die een beroep doen op de voorzieningen in het sociale domein: de burger centraal. We zijn op zoek naar versterking van het team kwaliteitsmedewerkers.


Verantwoordelijkheden

  • je bent goed thuis in wet- en regelgeving en weet vanuit je achtergrond te adviseren over beleid in relatie tot de uitvoering;
  • je adviseert over kwaliteitsverbetering  op het snijvlak van beleid en uitvoering en houdt daarbij rekening met de effecten voor systemen, werkprocessen en informatievoorziening;
  • je richt je op de kwaliteit van de uitvoering met als uitgangspunt:  de burger centraal, waarbij doelmatigheid en rechtmatigheid vanzelfsprekend eveneens geborgd zijn;
  • je verricht zelfstandig alle voorkomende werkzaamheden met betrekking tot de kwaliteitscontrole en -verbetering van de genoemde processen. Ook stuur je projecten aan (of je neemt er aan deel) gericht hierop;
  • je draagt actief bij aan de interne en externe verantwoording;
  • je weet medewerkers te coachen in inhoudelijke zin en op procesgebied;
  • je kunt signalen uit de praktijk omvormen tot verbetervoorstellen;
  • je adviseert bij het genereren en verifiëren van management- en bestuurlijke informatie;
  • je verbindt uitvoering en beleid, de inrichting van de organisatie, onze processen en uiteindelijk het belang van de klant; je handelt en werkt vanuit overzicht. Je bent vanuit de uitvoering aanspreekpunt voor de beleidsmedewerkers en je verzamelt signalen uit de uitvoering en verbindt dit met elkaar.

Als kwaliteitsmedewerker treed je op als spil tussen beleid en uitvoering; je stelt de uitvoering in staat om zo goed mogelijk het werk te kunnen doen: de burger centraal. Je bent verantwoordelijk voor het optimaliseren van de kwaliteit van de dienstverlening en het continue verbeteren van de processen. Je adviseert het management gevraagd en ongevraagd. Waar nodig, draag je bij aan de totstandkoming van managementinformatie. Je bent thuis in interne en externe verantwoording. 

Je bewaakt de kwaliteit van de uitvoering van de Participatiewet en in voorkomende gevallen van de Jeugdwet en Wmo. Daarnaast heb je affiniteit met Schuldhulpverlening en Leerplicht zodat je een integrale blik hebt binnen het sociaal domein.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je hebt aantoonbaar ervaring met het coachen van medewerkers in een veranderende werkomgeving.
  • Je hebt ervaring met interne controlmethodes;
  • Aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring binnen het Sociale Domein in een 100.000+ gemeente;
  • Je hebt kennis van en ervaring met de uitvoering van de Participatiewet en/of WMO;
  • Je hebt aantoonbaar hbo werk- en denkniveau;
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-04-2021 tot en met 31-03-2022 voor minimaal 16 uur per week; in totaal zoeken wij 2 fte. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 4 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Wensen

  • Kennis van de Sociale Kaart van Nijmegen.
  • Ervaring als kwaliteitsmedewerker; =/> 3 jr is 20%; =/> 5 jr is 35%;
  • Ervaring op onderdelen van het werkterrein van Zorg en Inkomen en met name met regelgeving WMO/Jeugd; =/> 3 jr is 20%; =/> 5 jr is 35%;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox