Gemeente Altena

Kwaliteitsmedewerker samenleving jeugd

Gemeente Altena

  • max €90 per uur

  • Noord-Brabant

  • 32 uur per week

  • Zorg en Welzijn
  • 19 mei 2025

  • 30 september 2025

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Gemeente Altena blijft werken aan een integrale aanpak van toegang tot hulp en ondersteuning binnen het sociaal domein. Dat doen we met een breed voorveld en met sterke teams op de achtergrond waar inwoners terecht kunnen met (hulp)vragen op het gebied van maatschappelijke ondersteuning, inkomensondersteuning en jeugdhulp. Binnen de organisatiestructuur zijn de teams Toegang, Regie, Voorveld en Administratie & Kwaliteit gezamenlijk verantwoordelijk voor de uitvoering binnen het sociaal domein. De teams werken nauw samen met team Samenleving waar het samenhangende beleid op het gebied van alle onderdelen van het sociaal domein ligt.

Team Kwaliteit & Administratie (K&A) bestaat uit 30 bevlogen, fijne collega’s. Binnen het team zijn de kwaliteitsmedewerkers, juristen en gedragswetenschappers ondergebracht en wordt de administratieve ondersteuning centraal georganiseerd. K&A werkt steeds samen met de vier andere teams van het sociaal domein rondom verschillende wetten. Zoals de WMO, de jeugdwet en de P- wet. Denk bij die laatste vooral aan, de Participatie, Bijzondere Bijstand en verschillende  minimaregelingen. Binnen het team weten we elkaar te vinden en verder te helpen. Er heerst een positieve sfeer binnen K&A en vormt daarmee een stevige basis om samen te werken en andere teams te ondersteunen.

Wij zoeken
De  kwaliteitsmedewerker die wij zoeken heeft veel kennis en ervaring rondom jeugdzorg en gemeenten. De komende zes maanden hebben wij daar vier dagen per week extra ondersteuning nodig.

Jouw werk
Als Kwaliteitsmedewerker Samenleving met specialisme jeugd verricht je binnen het sociaal domein verschillende werkzaamheden. Een greep uit je taken:

  • Je maakt en evalueert procesbeschrijvingen, je verzorgt de implementatie hiervan en geef je ondersteuning aan de collega’s in de uitvoering;
  • Je levert een bijdrage aan het actualiseren van verordeningen, beleidsregels etc.;
  • Je bent de schakel tussen beleid en uitvoering, waarbij je input geeft aan beleid en andersom beleidswijzigingen – uitgangspunten vertaalt naar de uitvoering;
  • Je bent vraagbaak voor de teams Toegang, Regie en de Administratie;
  • Je vertaalt relevante ontwikkelingen in wet- en regelgeving en jurisprudentie naar uitvoering, werkprocessen en Suite  (S4SR); 
  • Je geeft inhoudelijke duiding aan data en draagt bij aan verantwoording;
  • Je begeleidt de inhoudelijke ontwikkeling van consulenten in hun werkzaamheden;
  • Je zorgt ervoor dat er een goede koppeling is tussen de interne werkprocessen en die van de ketenpartners;
  • Je doet samen met je collega-kwaliteitsmedewerkers verbetervoorstellen aan management en beleid met betrekking tot kwaliteit;
  • In het leerlingenvervoer heb je een verbindende rol (wij hebben dit uitbesteed)
  • Signaleren en oppakken van knelpunten in de uitvoering.


Over jou
Je bent een organisatietalent en bent accuraat. Je bent zelfstandig, toont initiatief en kunt ook buiten de kaders om denken. Samenwerken en door afstemming de optimale oplossing vinden doe je vanuit nature.  Competenties als verantwoordelijkheid, analytisch vermogen, oordeelsvorming, klantgerichtheid en kwaliteitsgerichtheid en sterke communicatieve vaardigheden zijn jou op het lijf geschreven.

De Eisen

  • Kandidaat is in staat op de startdatum (19 mei 2025) te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst.
  • Kandidaat is beschikbaar voor 32 uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.
  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft recente ervaring met de jeugdwet. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.
  • Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.

De Wensen

  • Kandidaat heeft recente ervaring met het maken en evalueren van procesbeschrijvingen. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft ervaring met werken met Suite (S4SR). Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over analytisch vermogen. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat beschikt over een eigen telefoon.
  • Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar ervaring als kwaliteitsmedewerker met als specialisatie Jeugd binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft recente ervaring met de toetsing bij besluiten die consulenten hebben genomen. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox