ABG organisatie

Kwaliteitsmedewerker re-integratie en inburgering

ABG organisatie

De opdracht­omschrijving

Samenvatting
Als Kwaliteitsmedewerker Re-integratie en inburgering zorg jij ervoor dat onze re-integratieprocessen soepel verlopen, rechtmatig zijn en voortdurend verbeteren. Het re-integratieproces is het geheel aan activiteiten waarmee gemeenten inwoners ondersteunen bij het vinden van (betaald) werk of het vergroten van hun participatie in de samenleving. In deze rol vertaal je wet- en regelgeving naar praktische handvatten, coach en begeleid je collega’s en zorg je voor borging van kwaliteit binnen het re-integratietraject.  

Ben jij nauwkeurig, communicatief vaardig en wil je impact maken in een maatschappelijk relevant werkgebied? Lees dan snel verder!

ABG-gemeenten. Helemaal jouw werk!
Je bent binnen onze organisatie hét aanspreekpunt op het gebied van kwaliteit vraagstukken binnen re-integratie en inburgering voor de gemeenten Alphen-Chaam, Baarle-Nassau en Gilze en Rijen. Je werkt nauw samen met re-integratieconsulenten, inburgeringsconsulenten, beleidsmedewerkers en het management en adviseert over verbeteringen van de kwaliteitszorg en het waarborgen van de juiste uitvoering van wet- en regelgeving.

Dit is wat je concreet gaat doen:

  • Begeleiden en adviseren: Je adviseert consulenten over correcte toepassing van wet- en regelgeving conform de Participatiewet, gemeentelijk beleid en uitvoeringsrichtlijnen en ondersteunt bij vragen over wet- en regelgeving rondom re-integratie.
  • Kwaliteitsbewaking: Je voert steekproefsgewijs kwaliteitscontroles uit, analyseert knelpunten en rapporteert hierover aan het management.
  • Wet- en regelgeving vertalen naar uitvoering: Je volgt ontwikkelingen in wet- en regelgeving op de voet en vertaalt ze naar praktische richtlijnen, werkinstructies en procesaanpassingen.
  • Procesoptimalisatie: Je ontwikkelt en onderhoudt werkprocessen, documenten en kwaliteitsstandaarden en draagt bij aan verbetervoorstellen
  • Samenwerken: Je werkt nauw samen met diverse collega’s en externe partners om de kwaliteit en effectiviteit van de re-integratieprocessen te borgen.
  • Data en rapportage: Je ondersteunt bij het verzamelen, verifiëren en analyseren van managementinformatie en draagt zo bij aan onderbouwde besluitvorming.
  • Projectmatig werken: Je levert een bijdrage aan projecten die gericht zijn op innovatie en verbetering van het re-integratietraject.


Dit is wat je meebrengt
Jij bent een communicatief sterke en analytische professional die graag schakelt tussen beleid en uitvoering. Je bent proactief, kritisch en oplossingsgericht en vindt het leuk om collega’s te coachen en te ondersteunen.

Waarom werken bij ABG-gemeenten?

Omdat het een unieke organisatie is. Wij ondersteunen drie gemeenten. Samen met de drie gemeentebesturen zorgen wij dat onze producten en diensten zijn afgestemd op de behoeften van inwoners, bedrijven en belangenverenigingen. Bij de ABG-organisatie doe je betekenisvol werk in een kleurrijke, inspirerende en uitdagende omgeving.
 
Je werkt veel samen met andere afdelingen en collega’s in een platte en informele organisatie die volop in ontwikkeling is. Iedereen die je nodig hebt, is bereikbaar en benaderbaar.
 
Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid, daarom vragen we van iedere collega een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Ook leg je een ambtseed of belofte af als je bij ons in dienst bent.

Dit wordt helemaal jouw afdeling!
Binnen ons kwaliteitsteam werk je samen met 6 andere kwaliteitsmedewerkers en een 1 juridisch medewerker. Ieder heeft zijn eigen aandachtsgebied(en) op inhoud en met kennis van verschillende (primaire) processen maar je werkt binnen een team en kunt elkaar, indien nodig, vervangen.

De Eisen

  • Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.
  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.

De Wensen

  • Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.
  • Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat is resultaatgericht. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
  • Kandidaat heeft ervaring met werken met (benoem systeem/applicatie/programma). Dit moet blijken uit het CV.
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
  • Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties
  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
02 november 2025 om 11:28
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox